INAUGURACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2009/2010

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Strategia rozwoju Uniwersytetu Opolskiego w latach
INIKS Inauguracja roku akademickiego 2011/2012 w Instytucie Neofilologii i Komunikacji Społecznej.
KATEDRA NAUK POLITYCZNYCH Jubileusz 40 lat istnienia
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Zawody przyszłości.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Projektowanie programów studiów
Serdecznie Witamy !. WSNSiT jest wyższą uczelnią niepubliczną działającą na podstawie ustawy z 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
KIERUNEK STUDIÓW ZARZĄDZANIE I INŻYNIERIA PRODUKCJI Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania.
POLITECHNIKA ŚLĄSKA w Gliwicach WYDZIAŁ ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Katedra Stosowanych Nauk Społecznych.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw.
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Prezentacja wykonana w ramach projektu: Plan rozwoju Politechniki Częstochowskiej Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Badanie losów absolwentów
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
Instytut Spraw Publicznych
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Wydział Przedsiębiorczości i Towarozanwastwa
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Dorobek naukowy Zakładu Socjologii Grup Dyspozycyjnych Instytutu Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F
POLITECHNIKA ŚLĄSKA w Gliwicach WYDZIAŁ ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Katedra Stosowanych Nauk Społecznych.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
AutoPrezentacja Tomasz Jeznach.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
DEAN: DR HAB. INŻ. PROF. NADZW. PCZ LUCJAN KURZAK.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Filologia polska Promocja kierunku filologia polska na Wydziale Humanistyczno-Społecznym AKADEMII TECHNICZNO-HUMANISTYCZNEJ W.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
INSTYTUT STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH
Tożsamość nauk o zarządzaniu
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Pedagogika, studia II stopnia
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
WYŻSZA SZKOŁA UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Elastyczność studiów dwustopniowych na przykładzie Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii.
Badanie Losów Absolwentów
KLASA Społeczno-prawna
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

INAUGURACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2009/2010 Instytut Neofilologii i Komunikacji Społecznej Politechniki Koszalińskiej INAUGURACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2009/2010

Witam zaproszonych gości Witam pracowników Instytutu Witam studentów Instytutu Witam wszystkich uczestników dzisiejszego spotkania

Witam studentów I rocznika Szczególnie ciepło myślę o naszych nowych studentach, którzy stoją u progu swojej edukacji akademickiej. Witam Was serdecznie i dziękuję Wam za wybór naszego Instytutu oraz zaufanie, jakim nas obdarzyliście. W imieniu wszystkich pracowników Instytutu pragnę Was zapewnić, że zrobimy wszystko, aby Wasze najbliższe 3 lata były nie tylko okresem wytężonej nauki, ale również czasem wszechstronnego rozwoju, realizacji aspiracji edukacyjnych, osobistych i zawodowych. Studia to jeden z najwspanialszych okresów w życiu dorosłego człowieka. Życzę Wam udanego startu, za który trzymam kciuki!

„Studiowanie rzeczą konieczną jest”,  ”Studiorum necesse est” „Studiowanie rzeczą konieczną jest”, można powiedzieć parafrazując słynne powiedzenie Pompejusza: „Navigare necesse est” (żeglowanie rzeczą konieczną jest). „Navigare necesse est, vivere non est necesse”

Studiorum necesse est Dwadzieścia lat temu mieliśmy zaledwie 400 tys. studentów, co dawało współczynnik skolaryzacji 0,13; czyli 1/10 młodych ludzi był na studiach. W nowym roku akademickim 2009/2010 naukę w szkołach wyższych w Polsce rozpocznie ok. 550 tys. studentów pierwszego roku. Łącznie, w ponad 450 uczelniach, w tym 135 publicznych, studia podejmie ok. 2 mln osób, co przy 3,6 ml osób w wieku studenckim daje współczynnik skolaryzacji = 054

Nasza więź ze wspólnotą Odnajdywanie siebie wśród innych zawsze było i jest jednym z podstawowych wyzwań, jakie stają przed człowiekiem i przed organizacją. Przybiera ono postać pytania o jego indywidualizm bądź o poczucie wspólnoty, czyli o jego odrębność albo „rodzimość”, klanowość bądź też plemienność. Czym jest wobec tego nasza wspólnota?

Politechnika Koszalińska Koszalin należy do jednego z 17 miast posiadających Politechnikę. Została ona utworzona. jako Wyższa Szkoła Inżynierska, 8 czerwca 1968 r. i w tym dniu obchodzi swoje święto. 1 września 1968 r. na 2 kierunkach (budowlanym i mechanicznym) rozpoczęło kształcenie 180 osób. Po 40 latach istnienia (w roku akademickim 2008/2009 w Politechnice Koszalińskiej studiowało 10751 osób na 21 kierunkach w 65 specjalnościach. W tegorocznej rekrutacji na studia zakwalifikowano 3 130 osób, w tym 436 osób z naszego Instytutu.

Jednostki organizacyjne Politechniki Koszalińskiej 1.Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska 2. Wydział Mechaniczny 3.Wydział Elektroniki i Informatyki 4.Instytut Ekonomii i Zarządzania 5.Instytut Wzornictwa 6.Instytut Polityki Społecznej i Stosunków Międzynarodowych 7.Instytut Mechatroniki Nanotechnologii i Techniki Próżniowej 8.Instytut Neofilologii i Komunikacji Społecznej 9.Instytut Pedagogiki (w organizacji od 16.09.2009)

„Instytut Neofilologii i Komunikacji Społecznej” Powstanie Instytutu UCHWAŁA Nr 2/2007 Senatu Politechniki Koszalińskiej z dnia 17 stycznia 2007 r. w sprawie zmiany nazwy Instytutu Neofilologii i Europeistyki na „Instytut Neofilologii i Komunikacji Społecznej”

Uczelni nie tworzą uchwały, budynki czy miejsce jej położenia. Co tworzy Uczelnię? Uczelni nie tworzą uchwały, budynki czy miejsce jej położenia. Uczelnię tworzą ludzie, pracownicy i studenci, i ich dokonania.

Podziękowania dotychczasowym władzom Instytutu za nieprzeciętny wkład pracy w jego organizację. Prof. dr hab. Bolesław Andrzejewski - Dyrektor Instytutu Dr Anna Mrożewska - Zastępca Dyrektora ds. Naukowo-Badawczych Dr Wojciech Klepuszewski - Zastępca Dyrektora ds.Kształcenia Dr Monika Kaczmarek-Śliwińska - Zastępca Dyrektora ds.Studenckich

filologia, filologia angielska oraz filologia germańska, Nasza tożsamość a Tożsamość Instytutu wynika z odrębności kierunków studiów realizowanych w Politechnice Koszalińskiej. Instytut Neofilologii i Komunikacji Społecznej jest jedną z samodzielnych jednostek organizacyjnych, działającą na prawach wydziału, w której prowadzone są studia I stopnia stacjonarne i niestacjonarne na dwóch kierunkach: filologia, filologia angielska oraz filologia germańska, dziennikarstwo i komunikacja społeczna, specjalności: - public relations i rzecznictwo prasowe - media cyfrowe i komunikacja elektroniczna.

Misja Instytutu „Misją Instytutu jest szerokie kształcenie umiejętności komunikowania się”. Człowiek to istota społeczna,żeby funkcjonować w społeczeństwie musi umieć porozumiewać się z innymi jego uczestnikami. Problem jakości komunikacji to jedno z najważniejszych wyzwań XXI wieku.

Od komunikacji do wiedzy Komunikacja jest procesem wymiany informacji, lecz nie każdy zasób informacji tworzy wiedzę, której oczekuje student. Informacja, nawet uogólniona, nie jest wiedzą, choć nie ma wiedzy bez informacji. Nie jest wiedzą, bowiem nie zawiera w sobie odpowiedzi na pytanie „dlaczego?”, co jest charakterystyczne dla wiedzy.

Wiedza nie jest mądrością, choć nie ma mądrości bez wiedzy Od wiedzy do mądrości „Wiedzę buduje się z informacji, jak dom z kamienia; ale zbiór informacji nie jest wiedzą, jak stos kamieni nie jest domem”. (Henri Poincare) Wiedza nie jest mądrością, choć nie ma mądrości bez wiedzy

„Quo Vadis, Domine”? Czym jest mądrość? Żyjemy w epoce informacji i wiedzy, ale nie mądrości. „Mądrość jest to technologia dobrego życia. Jest to stwierdzenie tak ważne, a mimo to tak często niezrozumiane”. (J. M. Bocheński „Podręcznik mądrości tego Świata”, Wyd. Philed Kraków, 1992) Aby przejść z wiedzy do mądrości, potrzebna jest refleksja, która wynika z naszych celów i dążeń. „Quo Vadis, Domine”?

Technologia mądrości? Człowiek mądry winien łączyć w sobie: - umiejętność oddzielania informacji właściwych od niewłaściwych. - rozumienie świata bazujące na wiedzy. - zdolność do właściwego przekształcania wiedzy w mądrość, bazującą na wartościach umocowanych w tradycji i refleksji humanistycznej.

Cel uczenia Celu uczenia nie można sprowadzić do zapamiętania określonej sumy wiadomości i wyrobienia pewnej ilości nawyków. Prawdziwe wykształcenie winno mieć na celu m.in. biegłość w myśleniu, w zdobywaniu nowych wiadomości i operowaniu wiedzą w nowych sytuacjach.

Dokąd zmierzamy? Naszym celem jest kształtowania postaw absolwentów w kontekście tworzenia „społeczeństwa mądrości”. Chcemy wykreować człowieka, który potrafi spożytkować swoją wiedzę i umiejętności w integrującym się społeczeństwie Europy.

Nasze priorytety Instytut w swojej misji wychodzi z założenia, że jakość stosunków międzyludzkich określona jest jakością ich wzajemnej komunikacji. Instytut z jednej strony stawia na podniesienie jakości kształtowania i przekazywania informacji (kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna), z drugiej zaś na rozumienie informacji w światowej przestrzeni edukacyjnej i cywilizacyjnej (kierunek filologia angielska i germańska). Tym, co wyróżnia nasz Instytut jest szeroki udział w programach kształcenia przedmiotów praktycznych.

1. wiedza i rozumienie „wiem co”? 2. wiedza jak działać „wiem jak? Efekt kształcenia Efektem kształcenia winna być synteza trzech rodzajów wiedzy w kierunku mądrości: 1. wiedza i rozumienie „wiem co”? 2. wiedza jak działać „wiem jak? 3. wiedza jak należy „wiem jak być” Chcemy to uzyskać przez synergizm wynikający z unowocześniania programów nauczania, podnoszenia poziomu kwalifikacji swojej kadry naukowo-dydaktycznej oraz rozwój bazy dydaktycznej Instytutu.

Liczba studentów w Instytucie na rok akad. 2009/2010 Filologia angielska Stacjonarne Niestacjonarne I rok 144 55 II rok 98 18 III rok 71 19 Razem 313 92 Łącznie 405

Liczba studentów w Instytucie na rok akad. 2009/2010 Filologia germańska Stacjonarne Niestacjonarne I rok 49 12 II rok 26 7 III rok 41 12 Razem 116 31 Łącznie 147 Razem kierunek filologia 552 osoby

Liczba studentów w Instytucie na rok akad. 2009/2010 Dziennikarstwo i komunikacja społeczna Stacjonarne Niestacjonarne I rok 130 46 II rok 116 44 III rok 112 56 Razem 358 146 Łącznie 504 Razem w Instytucie 1056 osób

Kadra Instytutu Profesorowie i doktorzy habilitowani 12 Doktorzy 14 Pozostali nauczyciele akademiccy 18 Pracownicy administracyjni 7 Łącznie 51 osób

Struktura organizacyjna Instytutu Kierunek studiów: Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Filologia Angielska i Germańska Zakład Filologii Germańskiej Kierownik A. Mrożewska Angielskiej W. Klepuszewski Komunikacji i Nauk Społecznych Ż. Wolniak-Wezgraj Dziennikarstwa i Nowych Mediów Kierownik E. Juszczak-Maraszkiewicz Dziekanat kierunku filologicznego M. Kochanowska L. Majchrzak Dziekanat kierunku dziennikarstwa J. Jabłońska E. Hońko Sekcja administracyjna A. Pawlewicz A.Kwiatkowska Sekcja ekonomiczna D. Kurkus Zastępca dyrektora ds. naukowych prof. dr hab. B. Andrzejewski ds. studenckich d r P. Chrzczonowicz ds. dydaktycznych vacat Kierownik administracyjny mgr K. Ziobro DYREKTOR Prof. nadzw. dr hab. inż. B. Słowiński Sekretariat Instytutu Rada Instytutu

Zakład Filologii Germańskiej dr Anna Mrożewska kierownik Zakładu prof. dr hab. Bolesław Andrzejewski prof. nadzw. dr hab. Peter Garbe prof. dr hab. Jan Watrak prof. dr hab. Klaus Hammer prof. nadzw. dr hab. Wolfgang Libernickel prof. dr hab. Eberhard Demm dr Anna Nieroda-Kowal dr Krzysztof Nerlicki mgr Magdalena Klepuszewska mgr Ewa Lemiesz mgr Michał Szczawiński mgr Wiesław Trojanowicz mgr Ewa Bartosiak mgr Marek Kieś 16. mgr Agnieszka Świrko

Zakład Filologii Angielskiej dr Wojciech Klepuszewski Kierownik Zakładu prof. nadzw. dr hab. Jacek Fabiszak prof. dr Stephen Butler dr Brygida Gasztold dr Mariusz Zborowski dr Małgorzata Ekiert Andrew Dixon mgr Anna Hajek mgr Monika Ziętek mgr Marta Górecka Rohan Crickmar mgr Izabela Dixon mgr Agnieszka Marciniak mgr Jacek Czyżyk 15. John Stone

Zakład Dziennikarstwa i Nowych Mediów 1. dr Elżbieta Juszczak-Maraszkiewicz – Kierownik Zakładu 2.     prof. nadzw. dr hab. inż. Bronisław Słowiński 3.    prof. nadzw. dr hab. Jan Kania 4.     dr Zenon Kachnicz 5.     dr Krzysztof Łuszczek 6.     dr inż. Mirosław Wiśniewski 7.     dr Iwona Wierzchowiecka 8.    mgr Małgorzata Kołowska 9.    mgr Jolanta Rudnik 10. red. R. Brzostek – współpraca (dziennikarstwo- fotografia) 11. red. Radosław Jankowski – współpraca (dziennikarstwo internetowe) 12. red. B. Kittel – współpraca (dziennikarstwo śledcze) 13. red. Wiesław Miller – współpraca (dziennikarstwo prasowe) 14. red. Sławomir Pankowski – współpraca (dziennikarstwo telewizyjne) 15. red. Dariusz Pawlikowski – współpraca (dziennikarstwo radiowe)

Zakład Komunikacji i Nauk Społecznych 1. Żaklina Wolniak-Wezgraj – Kierownik Zakładu 2.     prof. Z. Kroplewski 3.     prof. J. Nikołajew 4.     dr M. Kaczmarek-Śliwińska 5.     dr M. Kołaciński 6.     dr P. Szarszewski 7.     dr L. Sudakiewicz 8.     dr P. Chrzczonowicz 9.     mgr G. Śliżewski – współpraca (rzecznictwo prasowe)