Raport 15-lecia Źródła informacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dział Rekrutacji.
Advertisements

Uniwersytet Warszawski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Prezentacja wyników badań
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Budowa powiązań z otoczeniem gospodarczym Panel.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Fundusze strukturalne dla uczelni wyższych w latach 2007 – 2013 Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Warszawa, 8 maja 2007.
Uniwersytet Warszawski. Studia I i II stopnia w świetle założeń Procesu Bolońskiego Biuro ds. Jakości Kształcenia we współpracy z Pełnomocnikiem ds. Realizacji.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Serdecznie Witamy !. WSNSiT jest wyższą uczelnią niepubliczną działającą na podstawie ustawy z 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
III Seminarium Rankingowe Potencjał, efektywność i siła naukowa w Rankingu Szkół Wyższych 2012 oraz rozważane zmiany w tym obszarze.
Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. I Jak mierzyć umiędzynarodowienie studiów?
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
INSTYTUT EKONOMICZNY PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W NOWYM SĄCZU Instytut Ekonomiczny PWSZ w Nowym.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Badanie losów absolwentów
Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. II Jak mierzyć warunki studiowania w tym jakość zaplecza bibliotecznego?
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Instytut Spraw Publicznych
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Wydział Przedsiębiorczości i Towarozanwastwa
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Informacja o działaniach Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego Edward Jezierski Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Wrocław, listopada.
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Celem ŚZIP jest wskazanie możliwości przyspieszenia rozwoju gospodarczego Polski przez: implementację nowoczesnych technologii pozyskiwanych bezpośrednio.
Dziewczyny na politechniki
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Język francuski na świecie
Działalność statutowa - wynagrodzenia r.
HUMANISTYKA W SZKOLE. POLONISTYCZNO – HISTORYCZNE STUDIA NAUCZYCIELSKIE STUDIA LICENCJACKIE (I STOPNIA)
Język francuski na świecie
II WYDZIAŁOWA KONFERENCJA KÓŁ NAUKOWYCH „WOJEWÓDZTWO, REGION – REGIONALIZACJA – 15 LAT PO REFORMIE TERYTORIALNEJ I ADMINISTRACYJNEJ Pomoc społeczna jako.
Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kto? MNISW Dla kogo? studentów z dobrymi wynikami w nauce i posiadającymi osiągnięcia naukowe/artystyczne/sportowe/etc.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Strefowy Klaster Edukacyjny.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału rynku pracy Niespodziewany impuls: motywy kulturowe a dynamika rozwoju rynku pracy w regionie.
Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Olsztynie.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Nowoczesna infrastruktura podstawą Uniwersytetu Medycznego z przyszłością prof. dr hab. Jacek Wysocki.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
INSTYTUT STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Pełnosprawny Student III
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Raport 15-lecia Źródła informacji Badanie ankietowe Fundacji Edukacyjnej „Perspektywy”: Państwowe wyższe szkoły zawodowe w Polsce 2013, luty 2013, odpowiedzi od 36 uczelni Rocznik GUS: Szkoły wyższe w Polsce i ich finanse 2012 Dane MNiSW: Wykaz uczelni publicznych nadzorowanych przez Ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego Raport „Perspektyw”: Uczelnie przyszłości 2010 Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Raport 15-lecia Publikacja raportu 1. Miesięcznik edukacyjny „Perspektywy” (nr 3/2013) 2. Portal edukacyjny: www.pwsz.perspektywy.pl 3. Strona Konferencji Rektorów Publicznych Szkół Zawowodych (KRePSZ): www.krepsz.pl Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Centrum Prasowe PAP Konferencja prasowa 14 marca Ponad 130 informacji w prasie, radio, telewizji, internecie Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

I. Bilans 2013

Bilans 2013 Uczelnie W Polsce funkcjonuje 36 państwowych wyższych szkół zawodowych (PWSZ). Najwięcej państwowych wyższych szkół zawodowych jest w województwach podkarpackim i wielkopolskim (po 5 uczelni) oraz w dolnośląskim i małopolskim (po 4 uczelnie). Jedynie w województwie pomorskim nie ma PWSZ. (według stanu na dzień 1 marca 2013 roku) Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Bilans 2013 Po 5 PWSZ: podkarpackie i wielkopolskie Państwowe wyższe szkoły zawodowe istnieją w 15 (na 16) województw w Polsce

Bilans 2013 Uprawnienia Państwowe wyższe szkoły zawodowe w Polsce posiadają łącznie następujące uprawnienia: 330 uprawnień do kształcenia na studiach I stopnia (licencjackich i inżynierskich) 14 uprawnień (w 9 uczelniach) do kształcenia na studiach II stopnia (magisterskich) Oznacza to, że jedna PWSZ posiada średnio 9,6 uprawnienia do kształcenia na studiach I lub II stopnia. Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Bilans 2013 Kierunki studiów Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Bilans 2013 Studenci W państwowych wyższych szkołach zawodowych studiuje ponad 78 tys. osób, w tym prawie 56 tys. osób w trybie stacjonarnym Na studiach magisterskich w PWSZ studiuje ok. 2,4 tys. osób, w tym ok. 1,4 tys. osób na studiach stacjonarnych. Dla porównania: Studenci PWSZ stanowili w roku akadem. 2011/12 ponad 4,4 procent ogółu studentów w Polsce. Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Bilans 2013 Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Bilans 2013 Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Bilans 2013 Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Kadra naukowo-dydaktyczna Bilans 2013 Kadra naukowo-dydaktyczna W państwowych wyższych szkołach zawodowych swoją wiedzę przekazuje studentom prawie 5 tys. wykładowców i nauczycieli akademickich. Dla porównania: We wszystkich uczelniach w Polsce zatrudnionych jest ponad 100 tys. nauczycieli akademickich. Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Bilans 2013 Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Stypendia i akademiki Bilans 2013 Ponad 23 tys. studentów państwowych wyższych szkół zawodowych otrzymuje stypendia - w tym ponad 6 tys. osób za wyniki w nauce. Dla studentów zamiejscowych państwowe wyższe szkoły zawodowe przygotowały ponad 5 tys. miejsc w 34 własnych domach studenckich. Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Zaplecze dydaktyczne Bilans 2013 Państwowe wyższe szkoły zawodowe posiadają łącznie 643 789 tys. m2 powierzchni dydaktycznej w tym 618 605 tys. m2 to powierzchnia własna. Dla porównania: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie posiada 13.354 m2 powierzchni dydaktycznej. Oznacza to, że w budynkach własnych PWSZ można rozmieścić 46 uczelni wielkości SGH. Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Bilans 2013 Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Bilans 2013 Obcokrajowcy W państwowych wyższych szkołach zawodowych studiuje 923 obcokrajowców. Dla porównania: w Polsce studiuje ok. 28 tys. obcokrajowców. Oznacza to, że każdy co 30 student zza granicy studiuje w państwowej wyższej szkole zawodowej. Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Bilans 2013 Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Bilans 2013 Wymiana studencka W roku akademickim 2011/2012 z państwowych wyższych szkół zawodowych wyjechało w ramach wymiany na studia zagraniczne 556 studentów. W tym samym okresie na studia w ramach wymiany do polskich PWSZ przyjechało 248 studentów z zagranicy. Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

II. Dorobek 1998-2013

Dorobek 1998-2013 Absolwenci Państwowe wyższe szkoły zawodowe wykształciły od 1998 roku 210 tys. absolwentów - w tym 143 tys. osób ukończyło studia stacjonarne. Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Dorobek 1991-2013 Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

III. Trendy rozwojowe

Uczelnie Trendy rozwojowe Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013 Liczba uczelni Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Studenci Trendy rozwojowe Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013 * * Uwaga: Oszacowanie Fundacji Edukacyjnej „Perspektywy” Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Podsumowanie

Duma i wyzwanie Podsumowanie Prof. Józef Garbarczyk, przewodniczący Konferencji Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych, rektor PWSZ w Gnieźnie: - Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe już na trwałe są w systemie szkolnictwa wyższego i oddziałują na regiony w sensie naukowym i kulturotwórczym. To musi procentować na przyszłość naszego kraju. Proces tworzenia PWSZ był wielkim wyzwaniem i wysiłkiem – nie chodziło tylko o budowanie krok po kroku uczelni, ale też o przełamywanie mentalności samorządów, które nie do końca rozumiały istotę szkoły wyższej, mając doświadczenia wyłącznie ze średnimi. Trzeba też było przekonywać kolegów z uczelni akademickich, że nie tworzymy dla nich konkurencji, a przeciwnie, uzupełniamy instytucje kształcące na poziomie wyższym, co jest ważne w aspekcie procesu bolońskiego. Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Pomóc i dać szansę Podsumowanie Prof. Jerzy Woźnicki, prezes Fundacji Rektorów Polskich: - Dorobek PWSZ trzeba rozpoznać i docenić. Uczelnie te docierały z ofertą bliżej kandydata na studia, tworzyły potrzebne specjalności i kierunki studiów, pozyskiwały środki i kształciły bardziej praktycznie na potrzeby lokalne. Widać też ogromny wysiłek inwestycyjny: powstawały atrakcyjne kampusy, wzbogacono tradycje szkolnictwa wyższego na danym terenie. Pojawiły się też wśród nich uczelnie znakomite. - Polityka rządu wobec tych uczelni powinna polegać na pomocy tym, którzy już odnaleźli swoją właściwą ścieżkę, mają strategię rozwoju i determinację jej realizacji. Z myślą o latach 2013-2020 powinien powstać wydzielony, działający w formule konkursu, strumień wspierania finansowego zaakceptowanych projektów przetrwania, a potem rozwoju dobrych PWSZ na różnych ścieżkach. Jest to obowiązek władz publicznych wobec tych uczelni. Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Trzy decyzje Podsumowanie Powstanie i rozwój publicznego wyższego szkolnictwa zawodowego w Polsce jest ważnym elementem wielkiego wysiłku polskiego środowiska akademickiego związanego z transformacją ustrojową. PWSZ-ty stanęły obecnie wobec zagrożeń i wyzwań, związanych z pogłębiającym się niżem demograficznym, do których przezwyciężenia niezbędne są aktywne działania państwa. Potrzebne są decyzje w trzech obszarach: 1. Zapewnienie PWSZ-om możliwości rozwoju własnych kadr dydaktyczno-naukowych, co wymaga niezbędnego wsparcia dla realizacji wybranych badawczych funkcji uczelni. 2. Wprowadzenie rozwiązań motywujących pracodawców do rozwijania systemu praktyk dla studentów profilu praktycznego, realizowanych przede wszystkim w PWSZ-ach. 3. Wsparcie PWSZ-ów w zakresie rozwoju studiów dla osób w wieku 40+ w ramach programu Life Long Learning (Erasmus for All). Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Podsumowanie Polska znaczyć tyle będzie, ile jej nauka i kultura Warszawa, Sejm RP, 8 maja 2013

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” Dziękuję za uwagę! Waldemar Siwiński Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” w.siwinski@perspektywy.pl