Innowacje organizacyjne w usługach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Platforma Informacji Medycznych
Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Usprawnienia w dziale finansowym. Warszawa Projekty dla siebie i dla całej firmy Współpraca z IT. Krzysztof.

PREZENTACJA PROGRAMU. Corbo Polska Sp. z o.o. Co to jest ISO Manager? ISO-Manager jest wygodnym i skutecznym narzędziem dla wszystkich organizacji mających.
Systemy dla przedsiębiorstw
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Wydziału Spraw Cudzoziemców Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
mgr Magdalena Czichon pod kierunkiem dr inż. Katarzyny Karbowiak
Projekt „Drogowskaz dla NGO”
2011 Poprawa dostępu MSP do zewnętrznego finansowania zwrotnego – projekty systemowe PARP Spotkanie przedstawicieli Funduszy Pożyczkowych Warszawa, 1-2.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Zarządzanie jakością projektu
Mirosław Grybalow Business Development Manager SAS Polska
Szkolenia, Coaching, PR.
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Warszawa, r. Systemy zarządzania jakością w administracji samorządowej – Urząd Miasta w Dzierżoniowie Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny.
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
System 5S Organizacja miejsca pracy
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Model łańcucha wartości
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
PROCESY W SYSTEMACH SYSTEMY I PROCESY.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
LEAN MANAGEMENT Jacek WĘGLARCZYK.
Toyota production system
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Konferencja Gdańsk - PODR
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
SEMINARIUM BEZPIECZNA CHEMIA 2015
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płomińska. Dziesięć kroków doskonalenia procesów (Page 2010)  1. Sporządź listę procesów  2. Wybierz proces i przygotuj.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Učící se knihovna jako příklad moderního managementu kulturních institucí Uczenie się bibliotek jako przykład nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Jak to się zaczęło…? pilotażowy projekt i system bonów szkoleniowych w Małopolsce.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Innowacje organizacyjne w usługach 2011 Innowacje organizacyjne w usługach Aleksander Buczacki

Wprowadzenie Jaki jest TWÓJ sektor? W jakich sektorach jest możliwe wprowadzenie innowacji organizacyjnych? Usługi IT; Administracja; Gastronomia; Turystyka; Służba zdrowia; Instytucje finansowe; Inne, jakie? Jaki jest TWÓJ sektor?

Wprowadzenie % Skarg klientów Jakość produktu - 30% Jakość obsługi – 70% Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników badań przeprowadzonych przez KAIZEN Institute

Metodyka wprowadzenia zmian Etap Metody Organizacja stanowiska pracy Usprawnienie pracy, 5S, wizualizacja Budowa i rozwój zespołu Wymiana doświadczeń, analiza zadań pracowników Usprawnienie procesu i organizacji Mapowanie procesu, usprawnienie procesów, benchmarking, Źródło: opracowanie własne

Organizacja stanowiska Analiza efektywności pracy biurowej – rodzaje strat: Szukanie – dokumentów, informacji; Oczekiwanie – kolegów, podpisy, przetwarzanie danych; Przeszkadzanie – przerywanie pracy w wyniku przeszkadzania; „Ściganie” – brakujących informacji, kolegów; Wyczekiwanie – w trakcie zbyt długich spotkań; Sortowanie – nadmiaru informacji, wiadomości, spamu; Wyjaśnianie – źle zdefiniowanych zadań; Poprawianie – błędnych, niepełnych danych; Wypełnianie – skomplikowanych, zbędnych formularzy; Inne.

Organizacja stanowiska 5 S, to: Selekcja; Systematyka; Sprzątanie; Standaryzacja; Samodyscyplina.

Organizacja stanowiska 1. Selekcja – sortowanie: Pozbądź się wszystkich zbędnych rzeczy – stare papiery inne niepotrzebne rzeczy ; Analizuj swoje stanowisko – Kampania Czerwonej Kartki.

Organizacja stanowiska 2. Systematyka – porządkowanie pozostałości po selekcji: Ustawianie potrzebnych rzeczy we właściwych miejscach - narzędzia Wizualizacja; Tablica cieni; Pole odkładcze; Określenie poziomu zapasów.

Organizacja stanowiska 3. Sprzątanie: Każdy pracownik samodzielnie sprząta swoje miejsce pracy i / lub narzędzia Na bieżąco znajdowane są uszkodzenia w urządzeniach i narzędziach Źródło: opracowanie własne

Organizacja stanowiska 4. Standaryzacja – stworzenie i utrzymanie standardów: Standaryzacja poprzez zaangażowanie pracowników i wykorzystanie ich doświadczenia Pracownicy określają standardy 5S dla swoich stanowisk pracy; Ważne dane / informacje są monitorowane przy pomocy list kontrolnych.

Organizacja stanowiska 5. Samodoskonalenie – utrzymanie i samodyscyplina: Stosowanie przyjętych zasad i nieustanne wprowadzenie usprawnień Standardy są ulepszane w celu uzyskania wyższej efektywności pracy; Istnieją mentorzy – by zachować trwałość systemu; Regularnie odbywają się audyty i kontrole.

Budowa i rozwój zespołu Cele przedsiębiorstwa Zarządzanie jakością Zarządzanie kosztami Zarządzanie czasem Zarządzanie personelem Cele działu Cele zespołu Cele pracowników Źródło: opracowanie własne

Budowa i rozwój zespołu Standardy zarządzania zespołem: Narady nie dłuższe niż 1 godz.; Raporty nie dłuższe niż 1 strona; Decyzje nie dłużej niż po 1 dniu.

Budowa i rozwój zespołu Standardy usług: Dostępność w godzinach pracy (np. 8.00 do 16.00); Odpowiadanie na e-maile tego samego dnia; Oddzwanianie do klientów; Odpowiadanie na telefony tego samego dnia; Rozmowa przychodząca z zewnątrz czeka max 3 sygnały; Inne jakie???

Usprawnienie procesu i organizacji Perspektywy obserwowania procesów: Całe przedsiębiorstwo i otoczenie; Wybrany proces, np. sprzedaż produktu (wyrobu bądź usługi); Pojedyncze czynności.

Usprawnienie procesu i organizacji Mapowanie procesu: Wybór procesu – produkt finalny procesu, klient wewnętrzny / zewnętrzny, ich potrzeby; Zdefiniowanie procesu – początek i koniec procesu; Określenie celów procesu; Mapowanie procesu (kto?, co?, za ile?, jak długo?); Określenie miejsc możliwych do poprawy (poziom błędów, czasy i koszty realizacji); Opracowanie planu działania; Wdrożenie zmian; Weryfikacja (np. po 3 miesiącach).

Usprawnienie procesu i organizacji Benchmarking (1/2) Ze względu na wzorzec; Wewnętrzny; Zewnętrzny; Ze względu na przedmiot; Strategiczny; Wyników; Procesów.

Usprawnienie procesu i organizacji Benchmarking (2/2) Proces benchmarkingu: Planowanie; Obserwacja; Analiza; Wdrożenie rozwiązań.

Dziękuję za uwagę