Szkoła Podstawowa nr 139, im

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła Promująca Zdrowie
Advertisements

Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Wskaźniki i narzędzia do autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie Opracowanie na bazie prezentacji.
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
RAPORT Z EWALUACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Rok szkolny 2009/2010.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
W YNIKI AUTOEWALUACJI W S ZKOLE P ROMUJĄCEJ Z DROWIE PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie,
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja Szkoły Promującej Zdrowie
HISTORIA PROMOCJI ZDROWIA W NASZEJ SZKOLE
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Zespół Szkół w Ostrówku
WYNIKI AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W ZESPOLE SZKÓŁ ROLNICZYCH IM. JULIUSZA PONIATOWSKIEGO W CZARNOCINIE 18 GRUDNIA 2013 r.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy AK Cichociemnych w Brzozowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu
Zdrowe odżywianie – kondycji wzrastanie
„Dziewięć dziesiątych naszego szczęścia polega na zdrowiu. Zdrowy żebrak jest szczęśliwszy niż chory król” Arthur Schopenhauer Szkoła Promująca Zdrowie!
Krajowy Certyfikat Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 5 w Chojnicach otrzymała
Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie. KONCEPCJA SZKO Ł Y Koncepcja szkoły promującej zdrowie wynika bezpośrednio z założeń promocji zdrowia. Ze względu na bardzo.
Szkoła promująca zdrowie
im. Ludwiki Wawrzyńskiej w Warszawie jako Szkoła Promująca Zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Łękińsku
Szkoła Podstawowa nr 40 w Sosnowcu
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI 27 MAJA 2014 Szkoła Podstawowa Nr 149 z klasami integracyjnymi im. Obrońców Westerplatte W Łodzi.
AUTOEWALUACJA W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM W ROKU SZKOLNYM 2014/2015.
Wybrane wyniki badań ewaluacyjnych w ramach projektu SzPZ 2015.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SzPZ Standard I Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„Szkoła promująca zdrowie”. Ewaluacja w zakresie pięciu standardów.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
Miejska Sieć Szkół Promujących Zdrowie Miasta Lublin przykładem dobrej praktyki wspierania rozwoju Sieci Szkół Promujących Zdrowie.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
PROGRAM SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 139, im Szkoła Podstawowa nr 139, im. Ludwiki Wawrzyńskiej jako Szkoła Promująca Zdrowie – wyniki autoewaluacji 2013

Nasza szkoła w projekcie: „Szkoła promująca zdrowie” Rok 2004: powołanie Szkolnego Zespołu Promocji Zdrowia oraz stworzenie Szkolnego Programu Promocji Zdrowia (inspiracją był problem hałasu); wybór znaku – szkolnego logo Szkoły Promującej Zdrowie (w wyniku szkolnego konkursu);

Rok 2005: rozpowszechnianie koncepcji Szkoły Promującej Zdrowie w całym środowisku szkolnym

Rok 2007: zostaliśmy laureatami kampanii „Wiem, co jem” organizowanej przez Pełnomocnika m. st. Warszawy ds. rodziny, Biuro Edukacji i Biuro Polityki Zdrowotnej Urzędu m. st. Warszawy

Rok 2008: wpisanie szkoły do Mazowieckiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie; otrzymanie Certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie; Organizacja „Śniadania prasowego” – popularyzacja działań szkoły w zakresie zdrowego odżywiania;

Organizacja „Pierwszego Warszawskiego Dnia Dobrego Jedzenia” dla szkół Dzielnicy Wola; Organizacja wizyty studyjnej dla gości z Europy Wschodniej i Azji we współpracy z Biurem Edukacji i Mazowieckim Kuratorium Oświaty – prelekcja dotycząca historii tworzenia przez nas Szkoły Promującej Zdrowie; Rok 2009 multimedialna prezentacja szkoły pt. „Współpraca z zewnętrznymi instytucjami i organizacjami w działaniach dla zdrowia” na I Konferencji Szkół Promujących Zdrowie;

Rok 2011 multimedialna prezentacja szkoły na I Forum Zdrowia zorganizowanym przez Urząd Wojewódzki; Udział w Pikniku „Zdrowe Mazowsze”; Rok 2012 Udział w projekcie „Szkoła z pomysłem” – na zdrowy styl życia Wyróżnienie prezydenta m.st. Warszawy „Szkoła z pomysłem” - na uczenie

STANDARD PIERWSZY Szkoła Promująca Zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie.

Wymiar Średnia liczba Punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej i lokalnej (arkusz I) 4,3 II. Zrozumienie i akceptacja koncepcji szkoły promującej zdrowie w społeczności szkolnej (arkusz II) 4,5 Średnia liczba punktów łącznie 4,4

Sukcesy  Istnieje duże zainteresowanie społeczności szkolnej dotyczące wszelkich informacji na temat promocji zdrowia.

Obszary wymagające poprawy  Zwiększyć rolę przedstawiciela uczniów oraz rodziców w działaniach SzPZ w zakresie upowszechniania koncepcji SzPZ i promocji zdrowia w środowisku szkoły

STANDARD DRUGI Szkoła Promująca Zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej (w tym rodziców) i społeczności lokalnej oraz sprzyjający skuteczności i długofalowości działań

Wymiar Średnia liczba punktów 4,5 III. Działalność szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia (arkusz III) 4,5 IV. Działalność szkolnego zespołu promocji zdrowia (arkusz IV) 4,7 V. Miejsce promocji zdrowia w działalności (polityce) szkoły (arkusz V) 5,0 VI. Diagnozowanie potrzeb społeczności szkolnej w zakresie promocji zdrowia (arkusz VI) 4,8 VII. Planowanie działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia (arkusz VII) VIII. Realizacja działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia (arkusz VIII) 4,3 IX. Ewaluacja wyników działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia (arkusz IX) Średnia liczba punktów łącznie 4,6

Sukcesy  Organizacja pracy Szkolnego Zespołu Promocji Zdrowia oraz zarządzanie projektami, które sprzyjają skuteczności i długofalowości działań Uczestnictwo i współdziałanie społeczności lokalnej w realizacji idei Szkoły Promującej Zdrowie Osadzenie zagadnień związanych ze zdrowiem w polityce szkoły Regularne diagnozowanie potrzeb społeczności szkolnej

Obszary wymagające poprawy  Aktywizacja społeczności szkolnej i lokalnej w realizacji koncepcji Szkoły Promującej Zdrowie

STANDARD TRZECI Szkoła Promująca Zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności

Średnia liczba punktów Wymiar Średnia liczba punktów I. Polityka, warunki i organizacja życia szkoły sprzyjają edukacji prozdrowotnej 5,0 II. Uczeń jest aktywnym uczestnikiem procesu realizacji edukacji zdrowotnej 3,3 III. Szkoła współpracuje ze środowiskiem i wykorzystuje jego zasoby 4,2 IV. Szkoła prowadzi ewaluację i wykorzystuje jej wyniki dla podnoszenia jakości edukacji prozdrowotnej Średnia liczba punktów łącznie:

Współpraca ze środowiskiem w zakresie edukacji zdrowotnej Sukcesy  Warunki i organizacja życia szkoły oraz polityka sprzyjają realizacji edukacji prozdrowotnej Współpraca ze środowiskiem w zakresie edukacji zdrowotnej Wykorzystywanie wyników ewaluacji dla podnoszenia jakości edukacji prozdrowotnej

Obszary wymagające poprawy  Należy włączyć uczniów w proces realizacji edukacji zdrowotnej z naciskiem na zwiększenie udziału ucznia w: planowaniu treści edukacji zdrowotnej, wyborze zadań do realizacji w czasie zajęć, realizacji konkretnych działań oraz wymianie wiedzy i poglądów Utrwalanie i wzmacnianie prawidłowych nawyków prozdrowotnych poprzez wspólną pracę i zabawę ( w odniesieniu do całej społeczności szkolnej - kontynuacja Pikniku Rodzinnego, organizacja Rajdu po Zdrowie) Podnoszenie jakości i skuteczności edukacji zdrowotnej musi oprzeć się na uczniu jako uczestniku aktywnym i świadomym podejmowanych działań w procesie realizacji edukacji zdrowotnej. Włączanie zatem uczniów w proces realizacji edukacji zdrowotnej, z naciskiem na zwiększenie udziału ucznia w: planowaniu treści edukacji zdrowotnej, wyborze zadań do realizacji w czasie zajęć, realizacji konkretnych działań oraz wymianie wiedzy i poglądów.

Obszary wymagające poprawy  Systematyczne upowszechnianie wyników ewaluacji, płynących z niej wniosków i sposobów rozwiązywania zaistniałych problemów

STANDARD CZWARTY Szkoła Promująca Zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, a także sprzyja zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników oraz uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej

Podskale* i badane osoby L.p. Podskale* i badane osoby (N – wpisać liczbę badanych osób; cyfry w nawiasach przy nazwie podskali odpowiadają numerom zdań w kwestionariuszach) Średnia liczba punktów Uczniowie (N= 39) I. Satysfakcja ze szkoły (1-6) 4,0 II. Stwarzanie uczniom możliwości uczestnictwa w życiu klasy (7-11) 3,4 III. Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli (12-16) 4,3 IV. Podejście uczniów do nauki i zachowania na lekcjach (17-20) 3,1 V. Motywowanie do osiągania sukcesów ( 21-24) 4.0 VI. Przestrzeganie praw ucznia, znajomość reguł i ich ocena (25-28) 3,8 VII. Relacje między uczniami (29 – 32) 3,7 VIII Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stresu w szkole ( 33-36) 3,3 IX. Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów (37-40)

Nauczyciele (N= 30) I Satysfakcja z pracy w szkole (1-4) 4,6 II. Stwarzanie nauczycielom możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły oraz wsparcie ze strony dyrekcji (5-12) 4,1 III. Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli (13-17) 4,5 IV. Podejście uczniów do nauki i zachowania na lekcjach (18-21) 3,9 V. Relacje nauczyciele - nauczyciele (22-27) 4,2 VI. Uczestnictwo rodziców uczniów z klasy wychowawczej w życiu klasy/szkoły (28-32) VII. Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stres w pracy (33-36) 3,7 VIII. Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów (37-40) 2,7

Pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami (N= 12) Satysfakcja z pracy w szkole oraz wsparcie ze strony dyrekcji (1-6) 4,4 II. Stwarzanie pracownikom, którzy nie są nauczycielami, możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły (7-9) 4,1 III. Relacje między pracownikami, którzy nie są nauczycielami (10-12) 4,2 IV. Stosunek uczniów do pracowników, którzy nie są nauczycielami (13-15) 3,6 V. Poczucie przeciążenia pracą w szkole i stres w pracy (16-18) 3,5 VI. Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów (19-21) 3,1

Rodzice (N= 30 ) I. Satysfakcja ze szkoły dziecka (1-5) 4,5 II. Stwarzanie rodzicom możliwości uczestnictwa w życiu klasy/szkoły (6-11) 4,4 III. Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli (12-17) IV. Uczestnictwo rodziców w życiu i pracy klasy/szkoły (18-21) 3,7 V. Wsparcie dla rodziców (22-25) 4,1 VI. Przeciążenie dziecka pracą szkolną i stres w szkole (26-29) 2,1

Sukcesy  Satysfakcja z nauki i pracy w szkole, która sprzyja edukacji zdrowotnej i współdziałaniu wyrażona przez rodziców i nauczycieli Uczniowie i rodzice dostrzegają udzielane dzieciom wsparcie i motywowanie do osiągania zadowolenia i sukcesu Atmosfera zrozumienia i życzliwości sprzyja współpracy nauczycieli i pracowników szkoły, którzy tworzą zgraną grupę, zdolną do podejmowania wspólnych wyzwań i przedsięwzięć

Obszary wymagające poprawy  Tworzenie klimatu sprzyjającego harmonijnemu współdziałaniu uczniów między sobą oraz w relacjach z nauczycielami Aktywizowanie uczniów i ich rodziców w działalność szkoły. Praca nad przyjazną, pozbawioną agresji atmosferą w społeczności uczniowskiej Zwrócenie uwagi na właściwy stosunek uczniów w relacjach do wszystkich pracowników szkoły Podnoszenie jakości i skuteczności edukacji zdrowotnej musi oprzeć się na uczniu jako uczestniku aktywnym i świadomym podejmowanych działań w procesie realizacji edukacji zdrowotnej. Włączanie zatem uczniów w proces realizacji edukacji zdrowotnej, z naciskiem na zwiększenie udziału ucznia w: planowaniu treści edukacji zdrowotnej, wyborze zadań do realizacji w czasie zajęć, realizacji konkretnych działań oraz wymianie wiedzy i poglądów.

STANDARD PIĄTY Szkoła Promująca Zdrowie tworzy środowisko sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników

I. Budynek i teren szkoły 4,2 Wymiar Średnia liczba Punktów I. Budynek i teren szkoły 4,2 II. Warunki sanitarne, czystość i estetyka pomieszczeń 4,8 III. Mikroklimat, oświetlenie, ochrona przed hałasem 4,9 IV. Meble dla uczniów i nauczycieli 4,6 V. Organizacja lekcji i przerw międzylekcyjnych VI. Warunki i organizacja zajęć ruchowych VII. Organizacja posiłków i dostępność napojów dla uczniów VIII. Zabezpieczenie przed wypadkami, urazami i dostępność pierwszej pomocy Średnia liczba punktów łącznie 4,7

STANDARD V 4,2 4,8 4,9 4,6 4,7 I II III IV V VI VII VIII Średnia WYMIAR WARTOŚĆ

Sukcesy  Szkoła posiada dobre zaplecze sanitarno – socjalne oraz bardzo dobrą organizację przerw i lekcji sprzyjającą właściwemu klimatowi pracy Szkoła dba o mikroklimat i stwarza właściwe warunki do nauki i pracy Wszyscy uczniowie, nauczyciele i pracownicy zostali przeszkoleni w udzielaniu pierwszej pomocy Szkoła zapewnia odpowiednie warunki dla rozwoju fizycznego uczniów W szkole są na właściwym poziomie organizowane posiłki dla uczniów – II śniadanie, obiad, napoje, sklepik szkolny

Obszary wymagające poprawy  Zlikwidować bariery architektoniczne utrudniające funkcjonowanie uczniom niepełnosprawnym ruchowo Zwrócić uwagę nauczycieli pracujących w klasach IV – VI na potrzebę organizowania przerw śródlekcyjnych

Planowane przez Szkolny Zespół Promocji Zdrowia działania i akcje: Wrzesień – przedstawienie wyników autoewaluacji przeprowadzonej w maju i czerwcu 2013r: ► Prezentacja multimedialna ► Zebrania z rodzicami ► Strona internetowa ► Gazetka „Szkolniak” Wrzesień – Czerwiec – Realizacja wniosków z autoewaluacji: Upowszechnianie koncepcji SZPZ w całym środowisku szkoły poprzez urozmaicone, zintensyfikowane formy: warsztaty, prelekcje, publikacje oraz stronę internetową. Wykorzystywanie do tego celu szkolnego logo SZPZ Zwiększenie roli uczniów i rodziców w zakresie upowszechniania koncepcji SZPZ w środowisku szkoły, a także w planowaniu działań i ich realizacji (także zintensyfikowanie ich udziału w pracach szkolnego zespołu promocji zdrowia). Powołanie społecznej funkcji „rodzica kontaktowego”

- Stworzenie forum dyskusyjnego dla uczniów w gazetce „Szkolniak” Prezentacja koordynatora SZZPZ oraz przedstawiciela rodziców i uczniów działających w zespole, w środowisku szkoły (przypomnienie i wypromowanie) Rozwijanie współpracy ze środowiskiem lokalnym w zakresie działań prozdrowotnych. Kontynuacja inicjatywy dzielnicowego konkursu „Zdrowy Styl Życia” Praca nad przyjazną, pozbawioną agresji atmosferą w społeczności uczniowskiej i szkolnej poprzez warsztaty i realizacje projektów klasowych Zlikwidowanie istniejących barier architektonicznych utrudniających funkcjonowanie uczniom niepełnosprawnym ruchowo Realizowanie przerw śródlekcyjnych w klasach Realizowanie zaplanowanych akcji: „Sprzątanie świata” (IX), Rajd po zdrowie” (IX/X), „Cichy październik ” (X), Dzielnicowy konkurs „Zdrowy Styl Życia” (III 2014), „Piknik Rodzinny” (V/VI 2014) i in. Prowadzenie systematycznej ewaluacji prowadzonych działań i upowszechnianie ich wyników

- Stworzenie forum dyskusyjnego dla uczniów w gazetce „Szkolniak” Prezentacja koordynatora SZZPZ oraz przedstawiciela rodziców i uczniów działających w zespole, w środowisku szkoły (przypomnienie i wypromowanie) Rozwijanie współpracy ze środowiskiem lokalnym w zakresie działań prozdrowotnych. Kontynuacja inicjatywy dzielnicowego konkursu „Zdrowy Styl Życia” Praca nad przyjazną, pozbawioną agresji atmosferą w społeczności uczniowskiej i szkolnej poprzez warsztaty i realizacje projektów klasowych Zlikwidowanie istniejących barier architektonicznych utrudniających funkcjonowanie uczniom niepełnosprawnym ruchowo Realizowanie przerw śródlekcyjnych w klasach Realizowanie zaplanowanych akcji: „Sprzątanie świata” (IX), Rajd po zdrowie” (IX/X), „Cichy październik ” (X), Dzielnicowy konkurs „Zdrowy Styl Życia” (III 2014), „Piknik Rodzinny” (V/VI 2014) i in. Prowadzenie systematycznej ewaluacji prowadzonych działań i upowszechnianie ich wyników

Uczestniczyliśmy w akcjach m.in.: Ciii...chy październik

Galeria sukcesów