Wielointeligentna edukacja dla dziecka Podsumowanie pracy Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Konarach w roku szkolnym 2012/13.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
Advertisements

PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WICHOWIE
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Koncepcja pracy szkoły
ku lepszej przyszłości”
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Szkoła Podstawowa nr 261 im. Stanisława Kostki Potockiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
„Sześciolatek w przyjaznej szkole”
OFERTA EDUKACYJNA ZS W OSTASZEWIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012
INFORMATOR SP i G SZONOWICE.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
3 Tablice interaktywne wraz z rzutnikami oraz laptopami. 2 pracownie komputerowe ( 10 i 20 stanowisk) oraz w najbliższym czasie sala na 15 stanowisk.
Szkoła Otwarta i Przyjazna Dzieci Sześcioletnich
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 w ZIELONEJ GÓRZE
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 W OLSZTYNIE
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Podstawowa im. św. Jana Kantego w Świlczy
ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ tel/fax (0-42) Szkoła Podstawowa nr 36 im. Zenona Wasilewskiego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 W OLSZTYNIE Motto szkoły: Uczymy się nie dla szkoły, ale dla życia. Seneka.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Piastowie Al. Krakowska 20 Tel. /fax
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi ul. E. Plater 28/ Łódź tel/fax: (0-42)
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Radomiu Kontakt: tel:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Tel
Nasz adres: Łódź ul. Elsnera 8.
SZKOŁA PODSTAWOWA 38 im. dr. Henryka Jordana ŁÓDŹ ul. Krochmalna 21 tel. (0-42)
Szkoła Podstawowa nr 169 im. Marii Dąbrowskiej tel./fax ul. Napoleońska 7/17.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Łódź ul. Dąbrówki 1 tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Gimnazjum nr 5 im. Króla Władysława Jagiełły w Łodzi adres: ul. Sienkiewicza Łódź tel. tel strona.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
Ul. Kuźnicka 12 tel. (42) Łódź
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
Szkoła Podstawowa nr 45 im.Jana Matejki w Łodzi ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel./fax:
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Szkoła Podstawowa Nr Warszawa Ul. J. Olbrachta 48/56
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Zespół Szkół Szkoła Podstawowa i Gimnazjum im
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Tel Szkoła Podstawowa nr 160 im. Powstańców Śląskich ul. Andrzeja Struga 24
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Edukacja wczesnoszkolna
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Szkoła Podstawowa nr 236 z Oddziałami Integracyjnymi im
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Wielointeligentna edukacja dla dziecka Podsumowanie pracy Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Konarach w roku szkolnym 2012/13

Każde dziecko jest zdolne – wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich, teoretycznej podstawy koncepcji pracy szkoły

Rozwijanie inteligencji językowej Nowatorskie metody pracy nauczycieli, zachęcanie uczniów do czytania, poznawania języka ojczystego i angielskiego, doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem ojczystym i obcym, udział uczniów w grach terenowych, konkursach: literackich zewnętrznych (np. spisywanie wspomnień starszego pokolenia), recytatorskim, konkursie zewnętrznym z języka angielskiego, konkursie Krakusek, konkursie Solilandia, zajęciach w ramach Klubu Poligloty (poznawanie kultury i języka krajów anglojęzycznych oraz j. włoskiego, „galeria londyńska”), przygotowanie przez klasy I –VI prezentacji opartych na znajomości wybranych krajów świata, wzbogacenie zasobów biblioteki szkolnej, współpraca z biblioteką gminną (filia w Konarach), edukacja patriotyczna (nauka pieśni patriotycznych, Akademie rocznicowe), realizacja projektów Moja szansa na sukces i Szlakiem Patronów Naszych, działalność Teatru Małe Dionizje, udział w projekcie Internetowy teatr dla szkół, wydanie dwóch numerów gazetki szkolnej Mucha nie siada i inne.

Rozwijanie inteligencji matematyczno-logicznej Nowatorskie metody pracy wprowadzane przez nauczyciela matematyki/informatyki oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, zajęcia w ramach projektu Moja szansa na sukces (dla uczniów szczególnie uzdolnionych i uczniów z trudnościami w matematyce), zajęcia pozalekcyjne Klubu Szalonych Liczb, zajęcia wyrównawcze, sukcesy uczniów w konkursach zewnętrznych: Kangur Matematyczny, ogólnopolski konkurs informatyczny (sukces zespołowy), konkurs na prezentację o Marii Konopnickiej, nowa strona internetowa szkoły, nowe komputery przekazane przez Urząd Gminy Mogilany, zakupienie tablicy multimedialnej wraz z oprogramowaniem i oprzyrządowaniem, zmodernizowana pracownia komputerowa, dostęp do Internetu bezprzewodowego, komputery w klasach, zajęcia Klubu Pytalskich,

Rozwijanie inteligencji wizualno-przestrzennej Twórczość uczniów, wykonywanie prac plastycznych i technicznych, które stworzyły niepowtarzalny klimat i oprawę plastyczną naszej szkoły, zajęcia Dekoratorni, udział i sukcesy uczniów w konkursach plastycznych (zewnętrznych), fotograficznym (szkolnym), tworzenie gier (np. Zębowioska), gra w tenisa stołowego (mistrzostwo gminy indywidualne i zespołowe), udział w grach terenowych, biegach i podchodach, zabawy z chustą animacyjną, zabawy w ramach pedagogiki cyrku (Kuźnia Kuglarzy) oraz Salonu Gier, zajęcia plastyczne i tkackie w GOK i inne;

Rozwijanie inteligencji muzycznej Zajęcia umuzykalniające – wizyty muzyków Filharmonii Krakowskiej z tematycznymi programami artystycznymi, wyjazdy do Willi Decjusza – warsztaty artystyczne, konkurs piosenki (karaoke), zabawa andrzejkowa, zabawa karnawałowa, rodzinna impreza środowiskowa przygotowana przez GOK, wspólne śpiewanie pieśni patriotycznych oraz wspólne kolędowanie i Jasełka, pokazy umiejętności artystycznych uczniów podczas Ekologicznego Dnia Rodziny i inne;

Rozwijanie inteligencji ruchowej Zajęcia z tańca współczesnego w GOK, gimnastyka korekcyjna w ramach projektu Moja szansa…, udział i sukcesy w zawodach sportowych gminnych, ruchowe zajęcia świetlicowe, przerwy szkolne – tenis stołowy, wykorzystywanie terenu wokół szkoły podczas zajęć z w.f., sportowy charakter Dnia Rodziny i inne;

Rozwijanie inteligencji przyrodniczej Wycieczka do Magurskiego Parku Narodowego, wyjazd na Zieloną Szkołę do Jantaru, wycieczki po okolicy, zajęcia Klubu Młodego Odkrywcy, zajęcia dla dzieci uzdolnionych w ramach projektu Moja szansa…, udział w konkursach zewnętrznych, hodowla rybek w akwarium, i inne;

Rozwijanie inteligencji interpersonalnej Wprowadzenie przez nauczycieli elementów oceniania kształtującego, Dzieci losują miejsca przy stolikach - uczą się współpracy ze wszystkimi koleżankami/kolegami, Organizacja przestrzeni w klasach i na korytarzach sprzyjająca wspólnej zabawie, integracji, Wykorzystywanie środków dydaktycznych i zabawek podczas przerw, Wspólne jedzenie śniadań w klasach I-III, Działalność Samorządu Uczniowskiego - udział w akcjach charytatywnych, wizyta u Wójta gminy w Dzień Dziecka, wspólne obchodzenie urodzin, wzajemna pomoc rówieśnicza, zabawy i zajęcia dodatkowe w grupach zróżnicowanych wiekowo (jak w rodzinie), Działalność Klubu Poduszkowca (świetlica socjoterapeutyczna), Zajęcia pozalekcyjne Eksperymenty Kuchenne, Teatr szkolny, wycieczki, wyjazd na Zieloną Szkołę do Jantaru, i inne;

Rozwijanie inteligencji intrapersonalnej Diagnoza własnego profilu inteligencji (uczniowie starsi), Diagnoza profilu inteligencji młodszych dzieci na bazie obserwacji nauczycieli i rodziców (przedszkolaki oraz uczniowie klas I-III), Prowadzenie portfolio, Prezentacje efektów własnej pracy pracy uczniów, Znajomość i rozwijanie własnych mocnych stron, budowanie motywacji, doskonalenie słabszych obszarów.

Kierunki pracy w nowym roku szkolnym 2013/14 uzgodnione przez dyrektora z Radą Pedagogiczną kontynuować rozpoczęte projekty (np. GOK, Filharmonia, Teatr Internetowy, Willa Decjusza i wprowadzić nowe (Uniwersytet Dzieci, Zdrowe żywienie), założyć ogródek szkolny (hodowla roślin), stosować więcej metod aktywizujących uczniów, pracę w parach i grupach, wprowadzić we wszystkich klasach „światełka” jako metodę samooceny bieżącej oraz „oś” do diagnozy (uczeń ocenia swoje postępy), rozpocząć działalność Klubu fotograficznego, wprowadzić zajęcia taneczne, wprowadzić zajęcia z gimnastyki korekcyjnej, zdiagnozować profile inteligencji wszystkich uczniów i przeprowadzać regularne zajęcia dotyczące wiedzy o sobie, indywidualizować sposób pracy z uczniami pod kątem ich profili inteligencji,

zrezygnować z zajęć Salonu gier (dzieci będą korzystać z gier na bieżąco podczas przerw), a wprowadzić zajęcia zdrowego żywienia i ekologiczny sklepik; wprowadzić wspólne jedzenie drugich śniadań dla wszystkich uczniów, kontynuować udział w konkursach zewnętrznych i poszukiwać nowych możliwości , podjąć próby organizacji zajęć z historii sztuki przy współudziale rodziców,

Diagnoza Przeprowadzona została diagnoza przedszkolna zgodnie z literą Rozporządzenia, jednak narzędzia jeszcze nie w pełni powiązane były z koncepcją pracy szkoły, Nauczyciele klas I- III obserwowali uczniów pod kątem ich profili inteligencji, ale było to wstępne rozpoznanie, W klasach IV-VI przeprowadzono zajęcia z uczniami na temat teorii IW, uczniowie diagnozowali własne profile inteligencji.

Kierunki pracy w obszarze diagnozy W nowym roku szkolnym należy wprowadzić diagnozę profili inteligencji na bazie narzędzi funkcjonujących w koncepcji w sposób formalny w przedszkolu i klasach I-III. W klasach IV- VI uczniowie po wydrukowaniu wachlarza wkleją do dzienniczka obraz swojego profilu, ułatwi to nauczycielom indywidualizację pracy na lekcjach. We wszystkich klasach będą prowadzone zajęcia na temat znajomości swoich mocnych i słabszych stron przez uczniów oraz ich doskonalenia. Zespół nauczycieli uczących w klasie VI wypracuje sposoby pracy z uczniami tej klasy, aby wspomóc ich w uzyskaniu jak najlepszych wyników na sprawdzianie, wszyscy nauczyciele będą konsekwentnie przestrzegać wypracowanych rozwiązań.

Indywidualizacja Ten obszar pracy wymaga znaczącego, stałego doskonalenia i monitorowania - szczególnie w zakresie wykorzystywania mocnych inteligencji do rozwijania słabszych stron; Praca prowadzona jest w oparciu o diagnozę możliwości uczniów i ich potrzeby, nauczyciele dostosowują wymagania do tych potrzeb, mało liczne klasy sprzyjają indywidualizacji.

Dialog z rodzicami Rodzice bardzo chętnie angażują się w prace na rzecz szkoły, poświęcają swój czas, wspomagają materialnie, poprzez wkład pracy, licznie biorą udział w zebraniach, indywidualnie kontaktują się z nauczycielami i dyrektorem. Należy zachęcić rodziców do dalszego włączenia się i czynne uczestnictwo we wszystkich obszarach pracy szkoły, do partnerstwa. Trzeba zachęcić rodziców do korzystania z rozwiązań prawnych dotyczących wpływu rodziców na pracę szkoły, szczególnie zawartych w Ustawie o systemie oświaty (np. uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną najważniejszych dokumentów szkolnych) .

Tworzenie inspirującego środowiska edukacyjnego Zakupiono pomoce dydaktyczne w ramach projektu Moja Szansa …, Zakupiono tablicę multimedialną wraz z oprzyrządowaniem i oprogramowaniem, Doposażono i wyremontowano pracownię komputerową zakupiono Internet do tablicy multimedialnej, podłączono i wyremontowano drukarki, pozyskano z projektu unijnego realizowanego przez gminę bezprzewodowy bezpłatny Internet na 7 lat, Z puli ww. projektu realizowanego przez gminę otrzymaliśmy 10 nowych komputerów wraz z oprogramowaniem, W salach lekcyjnych znajdują się komputery, dywany, pomoce dydaktyczne, zabawki, biblioteczki, miejsca na pozostawianie książek przez dzieci, Zaaranżowano i wyposażono salę teatralną oraz wypożyczono bezpłatnie „magazyn” strojów i rekwizytów teatralnych w liczbie kilkuset sztuk. Skatalogowano wszystkie te rekwizyty i stroje, założono szkolną „wypożyczalnię”

Została pomalowana i odnowiona biblioteka szkolna, pomalowany sekretariat oraz odnowiony i urządzony pokój nauczycielski; uporządkowano wszystkie pomieszczenia szkoły, odnowiono i pomalowano sale oddziału przedszkolnego. W bibliotece zaaranżowano przestrzeń w nowy sposób, stworzono „kącik czytelnika”, pozyskano nowe zbiory, zakupiono atlasy i literaturę dziecięcą, pozyskano literaturę metodyczną dla nauczycieli. Ocieplono strych, aby szkoła była cieplejsza i oszczędniejsza. Wykonano kabinę prysznicową, aby poprawić warunki sanitarne dla pracowników. W darze od p. inżynier- projektantki ogrodów otrzymano projekt szkolnego ogrodu.

Zakupiono nowe meble z uwagi na znacznie zwiększoną liczbę dzieci w oddziale przedszkolnym, założono żaluzje, które zasponsorowali rodzice, zakupiono kolorowe i estetyczne pojemniki na zabawki, osłonki na kwiaty, otrzymaliśmy obiecaną darowiznę od gości z przedszkoli z Hamburga w postaci pomocy i zabawek do przedszkola na kwotę ok. 4000,- zł. Zakupiono z funduszy Rady Rodziców suszarki do rąk i założono je w czterech łazienkach dla dzieci.

Pomalowano wejścia do szatni uczniowskich, zmieniono przydział szatni dla klas, naprawiono brakujące elementy w szatni, Pan Andrzej Malec namalował na ścianie przy szatni obraz szkoły w Konarach oraz wykonał wachlarz inteligencji –symbol naszej koncepcji na ścianie na parterze.

Kierunki dalszych działań wzbogacających wyposażenie szkoły W bieżącym roku budżetowym planowany jest: zakup laminarki, odkurzacza, kosiarki spalinowej, materiałów i roślin do ogrodu szkolnego, dalsze kompletowanie oprogramowania pracowni internetowej, zakup części wyposażenia pracowni językowej oraz bieżące zakupy w miarę potrzeb i możliwości budżetu szkoły oraz środków, które szkoła będzie próbowała pozyskać z zewnątrz.