W części teoretycznej chciałabym poruszyć następujące kwestie: Dlaczego powinniśmy śpiewać z dziećmi pieśni chrześcijańskie? Jaką rolę odgrywa śpiewanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
K O N K U R S wiedzy o Janie Pawle II Przygotowała: Urszula Wyszyńska.
„Trwali oni w nauce Apostołów i we wspólnocie, w łamaniu chleba i w modlitwie. Bojaźń ogarniała każdego, gdyż Apostołowie czynili wiele znaków i cudów.
Po czym poznać Kościół?.
Czy Bóg rzeczywiście interesuje się Twoimi problemami ?
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Nie chodzi o niedzielę, chodzi o poniedziałek Autor: Stephen Slaybaugh Przekład: Michał Leoniuk Przechodzenie od teorii do praktyki ku przemianie narodów.
Czcijmy Jezusa, czcijmy Go
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Historyczność cudów Jezusa
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Biblia księgą Boga i ludzi
Temat: Starotestamentalne kolumny wiary
Praca z wersetem biblijnym
Prezentacja Biblijna Nowy Testament.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Starego i Nowego Testamentu
ŻYCIE.
Fragmenty z książki „Dobrego dnia”
Na pierwszym spotkaniu szkółki niedzielnej Marek otrzymał lekcje biblijne do codziennego czytania Pisma Świętego. Na początku był bardzo wierny.
JAN PAWEŁ II
Rok Wiary – okres w Kościele katolickim rozpoczynający się 11 października 2012 roku, w pięćdziesiątą rocznicę otwarcia Soboru Watykańskiego.
OKREŚLENIA PISMA ŚWIĘTEGO
SZLACHETNA PACZKA to ogólnopolska akcja świątecznej pomocy – realizowana od 2001 roku przez Stowarzyszenie WIOSNA. Głównym jej założeniem jest idea.
Studium podstaw wiary Craig Rucin
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Nasza przygoda z Misjami. W roku szkolnym 2002 / 2003 braliśmy udział w programie Mój szkolny kolega z Afryki, ogłoszony przez Episkopat Polski. Cała.
Gesamtschule Sulzbachtal Saarbücken, Niemcy
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Jezus Chrystus powiedział: Bardziej
Biblijne pytania 2. Biblijne pytania 2 Co jest sednem Prawa Mojżesza? Tora (co znaczy Nauka). Jaka nauka? I będzie to naszym czynem sprawiedliwości,
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Od smutku do radości Do wszystkiego myśli, które mogą nas zdołować
UROCZYSTOŚĆ ŚWIĘTEGO JANA BOSKO
Dziękuję Ci Ojcze Święty z wyrazami największego szacunku
Księgi Starego Testamentu
Ewangelia Wprowadzenie.
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
Pielgrzymka do ziemi świętej
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Jak zostać napełnionym Duchem Świętym?
WYDARZENIE PRZEKAZ USTNY FORMY PISANE REDAKCJA KSIĘGI
Publiczny Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Dziepółci
MOJE HOBBY MUZYKA.
PASCHA.
MODLITWA Opracowała: Katarzyna Komaniecka.
„Wyjątkowy dzień!” Rzecz o trzecim przykazaniu.
Charakter człowieka który jest nosicielem krzyża Jezus - Męczennik Trevor Hawes 2006 kzns.org.
“Zaufaj mi” Jehowa mówi: Kiedy mówisz: Po prostu nie dam rady…
8. W stronę drugiego człowieka – konflikty w rodzinie
Przygotowała: mgr Barbara Tomkowiak
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Potoczku 11 czerwiec 2012r. II Diecezjalny Konkurs Pieśni Patriotyczno - Religijnej.
Święty Święty, Święty, Święty,  Boże niezmierzony oto dzieci Twe przedwieczny kornie wielbią Cię Święty, Święty, Święty, w łasce niezgłębiony Trójco Najświętsza.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Jesteś cenny!.
DROGA DO WIARY Lekcja 7 na 12 sierpnia 2017.
…łączy się ze swą żoną…. …łączy się ze swą żoną…
Starożytny Izrael.
Co to jest Biblia?.
WOLNOŚĆ W CHRYSTUSIE Lekcja 11 na 9 września 2017.
Lekcja 2 na 14 października 2017
POKONANIE GRZECHU Lekcja 7 na 18 listopada 2017.
Wszystko zaczyna się od modlitwy… Dlatego staraj się by Twoja modlitwa była nieustająca… -Matka Teresa z Kalkuty-
PREZENTACJA DLA KLASY 3 SP DO LEKCJI 47
„ABY WSZYSCY BYLI JEDNO”
Śpiew i zabawa w realizacji treści kształcenia religijnego
Dziękuję Ci Ojcze Święty z wyrazami największego szacunku
Biblijny Kościół Baptystyczny Podstawy doktrynalne
Pieśni na wykład: Czy Bóg obecnie uzdrawia?
Zapis prezentacji:

W części teoretycznej chciałabym poruszyć następujące kwestie: Dlaczego powinniśmy śpiewać z dziećmi pieśni chrześcijańskie? Jaką rolę odgrywa śpiewanie pieśni w przekazywaniu treści biblijnych? Co powinno motywować nauczycieli do śpiewania z dziećmi na lekcjach biblijnych? W drugiej części podejmę się zaprezentować: 1. W jaki sposób nauczać dzieci pieśni chrześcijańskich. 2. Nowe pieśni dla dzieci.

Stary Testament 1.Przejście przez Morze Czerwone: 2Mojż. 15: 1 – Zdobycie Jerycha: Jozuego 6: 1 – 5 3. Budowa świątyni w Jerozolimie, za czasów króla Salomona: 1 Kronik 23: 1 – 5 i 1 Kronik 25: 1 i 6 – 7 4. Sprowadzenie Skrzyni Bożej przez Dawida do Jerozolimy: 1 Kronik 15: 14 – Ocalenie Żydów: Estera 8: 16 – 17 / 9: Psalmy Dawida

Nowy Testament List do Rzymian 15: 9 – 11 List do Efezów 5: 19 – 20 List do Kolosan 3: 16 Dzieje Apostolskie 16: 1 – 40 List Jakuba 5: 13 Objawienie Św. Jana r. 5: 5 i 7 – 9 Objawienie Św. Jana 15: 1 – 4

Podsumowanie, dlaczego mamy śpiewać: Powołany przez Boga naród śpiewał Bogu na chwałę W wieczności będziemy nadal śpiewać.

Znaczenie śpiewu pieśni chrześcijańskich na lekcji biblijnej: – w uznaniu autorytetu Boga wyrażamy naszemu Stwórcy cześć, hołd, uwielbienie, wdzięczność, radość. – śpiewając pieśń wypowiadamy to, w co wierzymy i do czego jesteśmy przekonani. – prezentacja bohatera biblijnego – pomoc w nauce wersetu biblijnego – utrwalenie przekazanej dziecku treści biblijnej – pomaga pokonać nieśmiałość – śpiew łączy dzieci w zgraną grupę i daje szansę zaangażować się … – skupia uwagę dziecka na określonych treściach – uspokaja i pobudza do refleksji – może rozbudzić zainteresowanie muzyką

Co powinno motywować nauczycieli do śpiewania z dziećmi na lekcjach biblijnych: Otaczający nas ludzie powinni zauważać radość, jaką wyrażamy w odniesieniu do Świętej Osoby Boga, którą czcimy i którą przybliżamy naszym dzieciom. Wielcy mężowie podkreślali znaczenie pieśni. Święty Augustyn powiedział: Kto śpiewa, dwakroć się modli. Dzieci śpiewają od kolebki; dzieci kochają śpiewać; dzieci przyjmują wiele informacji z piosenek. Oglądając dobranocki widzimy, że pewne zasady wprowadzane do życia dziecka komunikowane są poprzez piosenkę. Dzieci chwytają w lot różne przesłania, np. o myciu rąk przed jedzeniem; myciu zębów przed spaniem; o przechodzeniu na zielonym świetle …. Pomijając śpiew w nauczaniu biblijnym, lub traktując go marginalnie zubożamy świat dziecka. Wiele dzieci może mieć problemy z werbalnym wyrażeniem swoich myśli. Nie mają natomiast problemu wyśpiewania czegoś.

Kó ł ko ma ł e, kó ł ko du ż e; g ł owa prosto, r ę ce w górze; uk ł on w prawo, uk ł on w lewo – tak, jak w lesie kiwa drzewo; przysiad; podskok; kroczek w przód; ka ż de dziecko robi hop! Opracowanie: Nelly Cenian