Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztat z pomysłem, cz. III
Advertisements

Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT… a po co mi to? (cz.2)
Analiza SWOT… a po co mi to?
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Zakładam firmę … PODSUMOWANIE - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Faktury w 2014 roku - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Zakładam firmę … pierwsze kroki
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
opis projektu jednym zdaniem
Prawdy oczywiste Dobre praktyki w biznesie - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Zakładam firmę … wybieram Biuro Rachunkowe - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Wszystko na temat faktur…
Prawdy oczywiste Delegacje Część 32
Biznesplan.
Biznes Plan – charakterystyka przedsięwzięcia
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Preferencyjne składki ZUS dla nowych przedsiębiorców - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Zakładam firmę … formalności - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Delegacje cz. 4 Delegacja przy umowie o dzieło lub zlecenie - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Metody amortyzacji Część 39
Prawdy oczywiste Prezenty dla kontrahentów - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Analiza i planowanie startegiczne 3
Prawdy oczywiste Zmiany w podatkach od kwietnia 2014 r. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Planowanie przepływów materiałów
Prawdy oczywiste Delegacje cz.2 - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Delegacje cz.3 Zagraniczne podróże służbowe - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Sprzedaż zgodnie z ustawą o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Zwolnienie z VAT na fakturze
Prawdy oczywiste Część 40
Prawdy oczywiste Dodatkowy dzień wolny za święto przypadające w sobotę - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Pożyczki dla pracowników na preferencyjnych warunkach - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Towary przeterminowane w księdze rachunkowej - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Zaległy urlop – co z nim zrobić? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Urlop wypoczynkowy Część 52
Prawdy oczywiste Niedroga siedziba dla firmy - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Urlop macierzyński i rodzicielski
Prawdy oczywiste Amortyzacja środków trwałych cz. 2 - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Regulamin sklepu internetowego - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Podatek i składki ZUS od świadczeń przyznanych z ZFŚS na letni wypoczynek - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Nota księgowa jako dokument rozliczeniowy firmy
Prawdy oczywiste Prawa i obowiązki blogera - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Kto będzie zmuszony do prowadzenia ksiąg rachunkowych w 2015 r.? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Odsetki podatkowe - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Użytkowanie wieczyste
Prawdy oczywiste Amortyzacja środków trwałych - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Składki ZUS od wynagrodzenia wypłacanego za okres niezdolności do pracy - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Nowe zasady rozliczania VAT od 30 czerwca - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Polityka Nowej Szansy - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Amortyzacja programów komputerowych - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Kontrola podatkowa w firmie - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Wypadek w drodze do lub z pracy - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
Prawdy oczywiste Zmiany dotyczące amortyzacji w 2015 r. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Wprowadzenie Ponieważ plan marketingowy stanowi niezwykle ważną część składową biznes planu, postanowiliśmy poświęcić jedną z części „Prawd oczywistych Finite”, tylko i wyłącznie na opisanie istoty tworzenia planu marketingowego.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Budowa planu marketingowego Przygotowując plan marketingowy określamy: cele, działania, budżet, uwzględniając przy tym aktualną sytuację rynkową w zakresie: popytu konsumpcyjnego i trendów u kupujących produktu (dane dotyczące sprzedaży, dochodów, kosztów, zysków), konkurencji (pozycja konkurentów i ich działania), dystrybucji (typy pośredników, rodzaje odbiorców, kanały dystrybucji, ceny i opłacalności transakcji)      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Cele marketingowe Określając cele marketingowe jako główne kryterium obieramy sobie czas, stąd też cele: krótkoterminowe, długoterminowe. Należy pamiętać, że każdy zrealizowany cel krótkoterminowy przybliża nas do realizacji celów zaplanowanych w dłuższym okresie czasu. Cele marketingowe powinny zostać określone w formie rzeczowej i finansowej.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Analiza sytuacji rynkowej Analizując sytuację rynkową należy dokonać analiz w odniesieniu do produktu z zakresu wielkości sprzedaży, struktury, dochodów, kosztów, zysków w odniesieniu do produktu. Następnie bardzo istotne jest poznanie konkurencji oraz zgromadzenie i przeanalizowanie danych dotyczących własnego potencjału, szans i zagrożeń. W kolejnym kroku definiujemy grupę docelową dla naszych produktów i usług, aby na końcu skoncentrować się na samym produkcie. Dobrze wiedzieć co wyróżnia nasz produkt wśród innych znajdujących się na rynku, jaką ma przewagę konkurencyjną i co czyni go szczególnie atrakcyjnym dla klienta, mając taką wiedzę możemy celniej kierować swoje działania marketingowe.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Działania marketingowe Zaplanowane do realizacji cele można osiągać wykonując konkretne działania. Zatem kolejnym etapem w budowie planu marketingowego jest przygotowanie harmonogramu realizacji. Działania należy zaplanować tak, aby zrealizowanie jednego determinowało podjęcie kolejnego. Rodzaje działań marketingowych: krótkoterminowe, średnie, długoterminowe.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Budżet Opracowując cele marketingowe i działania zmierzające do ich realizacji nie możemy zapomnieć, że pewnych rzeczy nie da się osiągnąć bez nakładów finansowych. Dlatego też należy opracować biznes plan, w którym określimy jakie środki finansowe zostaną przeznaczone na ich realizację.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Mechanizmy kontrolne Po określeniu celów marketingowych, działań zmierzających do realizacji planu, które rozmieszczamy w czasie w postaci harmonogramu działań oraz budżetu niezbędnego do ich realizacji, należy jeszcze określić mechanizmy kontrolne. Określając i wdrażając mechanizmy kontrolne możemy zachować odpowiednią kolejność podejmowanych działań, a jednocześnie odpowiednio reagować na wszelkie zmian zachodzące na rynku.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Podsumowanie Przygotowany przez nas plan marketingowy stanowi niezwykle ważny element całego planu rozwoju przedsiębiorstwa czy też przedsięwzięcia. Nie należy jednak zapominać o jeszcze istotniejszej kwestii, a mianowicie, że wyznacza on jedynie kierunek naszych działań. Zatem pamiętając, że sytuacja na rynku jest dynamiczna i ulega zmianom, zawsze trzeba być na nie gotowym. Dzięki elastyczności możemy pozwolić sobie na dokonywanie uzasadnionych zmian i korekt w pierwotnym planie.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

… ciąg dalszy nastąpi ;) W kolejnych odcinkach odpowiemy na szereg kolejnych nurtujących Was pytań dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl Dziękujemy za uwagę! Biuro Rachunkowe FINITE INFOLINIA: 801 007 196 ul. Przejazd 6/67 | 02-654 Warszawa| tel. 22 266 86 44 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl