Projekty szkolne w latach 2002/2007 Gimnazjum nr 6 w Programie Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 Projekty szkolne w latach 2002/2007 Opracowała: Szkolny Koordynator Projektów – Anna Brodawczuk
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 2002 - 2007 La Reole 2006/2007 Porto 2004 Limassol 2003 Bordeaux 2005 Oldenzaal 2002 Schiedam 2006
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Vivaldi – cztery pory roku” – 2002/2003 Partnerzy: Holandia, Austria, Cypr, Włochy, Hiszpania Temat: „Vivaldi – cztery pory roku” - jest odzwierciedleniem różnorodności pór roku i spuścizny kulturowej. Działania podjęte w ramach projektu związane były nie tylko z przyrodą i muzyką ale też z ukazaniem podobieństw i harmonii między różnymi dziedzinami życia. Poematy (napisane przez młodzież) i teksty piosenek w języku ojczystym oraz w wolnym tłumaczeniu na jęz. angielski wraz z rysunkami obrazującymi cztery pory roku, zostały opublikowane w książce „Raj Talentów Młodych Artystów Europy” Książka została opublikowana na Cyprze w maju 2003 r.
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Vivaldi – cztery pory roku” – 2002/2003 Pierwsze spotkanie robocze odbyło się w Oldenzaal w Holandii w październiku 2002 r. Brało w nim udział 3 nauczycieli z naszej szkoły: p. Ewa Dobrzycka – dyrektor p. Ewa Niewczas p. Anna Brodawczuk
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Vivaldi – cztery pory roku” – 2002/2003
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Vivaldi – cztery pory roku” – 2002/2003 Drugie spotkanie robocze odbyło się w Limassol na Cyprze w maju 2003 r. Brało w nim udział 2 nauczycieli z naszej szkoły: p. Ewa Niewczas p. Anna Brodawczuk
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Vivaldi – cztery pory roku” – 2002/2003
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Vivaldi – cztery pory roku” – 2002/2003
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 Bordeaux (Francja) – listopad 2003 Panie dyr. Ewa Dobrzycka oraz koordynator Anna Brodawczuk brały udział w spotkaniu zorganizowanym przez Radę Departamentu oraz Rektorat Akademii miasta Bordeaux. Rozmowy miały na celu nawiązanie nowej współpracy pomiędzy szkołami francuskimi i polskimi.
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 Bordeaux (Francja) – listopad 2003
Francja Portugalia Holandia Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Oblicza estuariów” – lata 2004/2005 Francja Portugalia Holandia
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Oblicza estuariów” – lata 2004/2005 Partnerzy: Holandia, Francja, Portugalia, Polska. Temat: ”Oblicza estuariów”. Projekt odzwierciedlał różnorodności i podobieństwa regionów położonych w ujściach wielkich rzek Europy: Gironde(Francja), Douro (Portugalia), Odry (Polska) i Renu (Holandia). Tworzyliśmy wspólne strony internetowe dotyczące ujść rzek. Interesowała nas nie tylko historia, dziedzictwo kulturowe, flora i fauna ale i też turystyka ekologiczna czy sztuka.
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 Bordeaux (Francja) – listopad 2003 Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Oblicza estuariów” – lata 2004/2005 Pierwsze robocze spotkanie odbyło się w Porto w Portugalii w listopadzie 2004r. W spotkaniu brało udział trzech nauczycieli i dwóch uczennic: p. Ewa Dobrzycka-dyrektor p. Mirosława Górecka p. Anna Brodawczuk Anna Kurowska- uczennica Joanna Statnik- uczennica
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Oblicza estuariów” – lata 2004/2005
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Oblicza estuariów” – lata 2004/2005
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Oblicza estuariów” – lata 2004/2005 Drugie spotkanie robocze odbyło się w Szczecinie w maju 2005 r. Przez tydzień gościliśmy naszych partnerów w Szczecinie w naszym Gimnazjum.
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Oblicza estuariów” – lata 2004/2005
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Oblicza estuariów” – lata 2005/2006 Jest to nasz drugi rok współpracy nad wspólnym projektem dotyczącym ujść rzek Europy. Pierwsza wizyta robocza odbyła się w szkole w Saint-Loubes koło Bordeaux we Francji na przełomie września i listopada 2005 roku. Brało w nie udział dwóch nauczycieli i dwóch uczniów: p. Karolina Szczepankowska, p. Anna Brodawczuk Jakub Boruń - uczeń Łukasz Gatalski- uczeń
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Oblicza estuariów” – lata 2005/2006
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Oblicza estuariów” – lata 2005/2006 Druga nasza wizyta była w szkole w Schiedam koło Rotterdamu w Holandii w maju 2006 roku. Szkołę reprezentowało dwóch nauczycieli i trzech uczniów: p. Karolina Szczepankowska, p. Anna Brodawczuk, Bartosz Kupczyński-uczeń Rafał Łozowska- uczeń, Dawid Dziarkowski-uczeń,
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Oblicza estuariów” – lata 2005/2006
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Wokół estuariów”-2006/2007 Kolejna wizyta we Francji; w La Reole Cedex przygotowująca nowy projekt szkolny. W tej wizycie brało udział dwóch nauczycieli Gimnazjum nr 6 . p. Ewa Niewczas p. Anna Brodawczuk Niestety w marcu 2007 roku szkoła z La Reole Cedex nie otrzymała akceptacji agencji francuskiej do dalszej współpracy .
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Wokół estuariów”-2006/2007
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 1 „Wokół estuariów”-2006/2007
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 2 Asystentura Językowa Comeniusa-2005/2006 P. Matthias Widner z Rostoku (Niemcy) był od sierpnia 2005 do końca grudnia 2005 roku tzw. Asystentem Językowym w Gimnazjum nr 6. P. Matthias Widner asystował nauczycielowi j. niemieckiego oraz j. angielskiego. Pomagał uczniom w ulepszaniu sprawności języka niemieckiego. Brał czynny udział we wszystkich wydarzeniach szkolnych. Uczniowie naszego Gimnazjum zyskali możliwość kontaktu z „żywym” językiem niemieckim oraz lepiej poznali kulturę naszego zachodniego sąsiada.
Ich kann Deutsch sprechen. Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius 2 Asystentura Językowa Comeniusa-2005/2006 Ich kann Deutsch sprechen. Can I speek English ? Ich verstehe Deutsch.
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius Podsumowanie Udział w programie Socrates –Comenius dał nam wszystkim ogromną satysfakcję z osiągniętych wyników współpracy międzynarodowej stwarzając uczestnikom Projektu wzajemną możliwość poznania krajów, regionów, kultur, sposobów myślenia, stylów życia. Co zyskała młodzież ? : pogłębiła wiedzę o kulturze innych państw, udoskonaliła znajomość języków obcych, technik komputerowych, technik komunikacyjnych; stała się bardziej otwarta „na świat”.
Program Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius Podsumowanie Co zyskała szkoła ?: Wzrósł prestiż szkoły i środowiska lokalnego. Udział szkoły w projekcie ożywił wokół niej całe środowisko, wprowadził w szerszym znaczeniu umiejętności rozwiązywania problemów, myślenia kreatywnego, umiejętności planowania i zarządzania finansami, Nauczyciele mogli poznać codzienną pracę szkół partnerskich w innych krajach, inne sposoby i metody nauczania.