Duma narodowa – cecha ludzi wolnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Advertisements

Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program wychowawczy szkoły
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Realizacja programu rozwojowego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Wychowanie ekologiczne
Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego i krajowych ś rodków finansowych w ramach POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
Projekt realizowany przez Gminę Zławieś Wielka w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Animacja samopomocowego środowiska społecznego. Opis programu
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Staże europejskie drogą do sukcesu
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Duma narodowa – cecha ludzi wolnych Duma narodowa – cecha ludzi wolnych. Obchody Narodowego Święta Niepodległości 11 Listopada

INTERESARIUSZE PROJEKTU: PO PJ MKiDN w Warszawie – donator MHP w Warszawie – instytucja wdrażająca SWIR „Sapere Aude!” – wnioskodawca ZP Jerzmanice-Zdrój – partner / beneficjent ostateczny KH ZHP Złotoryja i ZSZ Złotoryja – partnerzy środowiskowi

Etiologia problemu, na który odpowiada Projekt Głęboka socjalizacja podkulturowa nieletnich wyraża się m.in. traktowaniem państwa i jego instytucji, jako wrogiego systemu ich normom subkultury i powoduje zniesienie pozytywnej identyfikacji nieletnich z państwem także w wymiarze tradycji, kultury i patriotyzmu. Pedagodzy resocjalizacyjni zrzeszeni w Stowarzyszeniu obserwują głęboką socjalizację podkulturową wychowanków Zakładu Poprawczego wyrażającą się m. in. traktowaniem państwa i jego instytucji, jako wrogiego systemu ich normom subkultury. Powoduje to zniesienie pozytywnej identyfikacji nieletnich z państwem także w wymiarze tradycji, kultury i patriotyzmu. Stosowanie w wychowaniu resocjalizacyjnym narzędzi poznawczych na bazie rywalizacji konkursowej w zdecydowany sposób poprawia internalizację treści wychowawczych (kulturowych i patriotycznych) u nieletnich. Im bogatsza oferta zajęć kulturotwórczych tym większa staje się identyfikacja nieletnich z pożądanym systemem wartości i norm społecznych, co wprost prowadzi do złagodzenia socjalizacji podkulturowej wychowanków.

Etiologia problemu, na który odpowiada Projekt Istotą projektu jest wykorzystanie fascynacji nieletnich zjawiskiem wolności, jako najwyższego dobra. W toku manipulacji pedagogicznej realizacja projektu pozwoli na przeniesienie apulsji wolności (akceptacji i fascynacji) na grunt dumy narodowej – wyniesienia do samodzielnej wartości poczucia bycia Polakiem. Z powyższego wynika, że organizacja zajęć na bazie treści historycznych nie tylko rozwija elementarne uczucia patriotyczne u wychowanków, ale też zdecydowanie utrwala efekty procesu resocjalizacji. Dotychczasowe doświadczenia w zakresie współorganizacji z placówką obchodów Narodowego Święta Niepodległości 11 Listopada wskazują, że im bogatsza i atrakcyjniejsza forma zajęć, tym większe i głębsze zainteresowanie uczniów. Specjaliści nauczania resocjalizacyjnego podkreślają znaczenie stosowania pozadydaktycznych środków poznawczych u nieletnich z syndromem negatywizmu szkolnego i opóźnieniem szkolno-rozwojowym, dlatego proponowana w Projekcie forma zajęć konkursowych (nauka przez zabawę) oraz zwiedzania Muzeów (żywa historia w formie obrazu) jest nie tylko szczególnie atrakcyjna dla uczniów, ale też stanowi, w skali placówki beneficjenta, działanie innowacyjne, gdyż placówka stosuje formy zajęć pozazakładowych (w warunkach zniesionej izolacji) bardzo ostrożnie i relatywnie rzadko. Ani Stowarzyszenie ani placówka nie są w stanie zapewnić rozwoju i wzbogacenia tej formy wychowania resocjalizującego przez zwiększenie nakładów finansowych na ten cel. Odpowiedzią na ten problem, idealnie wpisującą się w potrzeby edukacyjne w omawianym zakresie, jest inicjatywa Muzeum Historii Polski - "Patriotyzm Jutra", realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego stawiający na inicjatywy propagujące historię w nowoczesnych formach, kreujący postawy patriotyczne i obywatelskie.

Cele Projektu Celem głównym projektu jest rozwijanie, na bazie poznawania historii Polski, elementarnych postaw patriotycznych u wychowanków zwiększających ich identyfikację z ojczyzną oraz tradycyjnym systemem norm i wartości społecznych. Cele operacyjne projektu to: - zapoznanie wychowanków z drogami Polaków do niepodległości od zaborów do odrodzenia II Rzeczypospolitej; - zwrócenie uwagi uczniów na znaczenie umiłowania ojczyzny i wolności w dziejach każdego społeczeństwa ze szczególnym podkreśleniem martyrologii Polaków w tym okresie dziejów, jako determinanta dumy narodowej; - wdrażanie do internalizacji postaw prospołecznych poprzez wskazywanie analogii historycznych, gdy dopiero wspólne i konsekwentne działanie oraz wiara w sukces, stanowią rzeczywistą siłę sprawczą w życiu narodów i państw (przeniesienie tej prawdy na indywidualne doświadczenie życiowe osób). - kształtowanie postawy obywatelskiej przez rozbudzanie dumy narodowej wynikającej z historycznych osiągnięć rodaków; - utrwalanie, poprzez zdobywanie nagród, poczucia sprawczości i wiary we własne siły, jako motywatora do podejmowania systematycznej pracy i nauki; - przezwyciężanie uprzedzeń wychowanków do nauki historii oraz niechęci do wysiłku poznawczego (deficyty osobowościowe, zaniedbania środowiskowe, negatywizm szkolny) przez zastosowanie atrakcyjnych (innowacyjnych i dynamicznych) zajęć wzmacniających bodźce poznawcze.

Krótki raport z realizacji zadań projektu:

spotkanie informacyjne z kadrą pedagogiczną placówki Promocja Projektu wśród wychowanków i pracowników Zakładu Poprawczego w Jerzmanicach-Zdroju spotkanie z grupami wychowawczymi i dostarczenie materiałów ikonograficznych do wykonania gazetek tematycznych w grupach wychowawczych spotkanie informacyjne z kadrą pedagogiczną placówki przygotowanie i rozpowszechnienie materiałów informacyjnych(plakaty, ulotki)

Przygotowanie materiałów edukacyjnych dla wychowanków w formie multimedialnej (płyta CD) i broszura historyczna

Pierwszy etap konkursowy Eliminacje w formie pisemnej dla wszystkich uczestników projektu. Test diagnostyczny na wejściu do projektu

Wycieczka do „Panoramy Racławickiej” we Wrocławiu

Wycieczka do „Panoramy Racławickiej” we Wrocławiu

Prezentacje historyczne -przygotowanie i prowadzenie: profesor Marcin Woźniak z Zespołu Szkół Zawodowych w Złotoryi Insurekcja Kościuszkowska chłopską krwią płynąca – rozważania o ludowym rozumieniu patriotyzmu poprzez miłość do ziemi (ojcowizny) i szacunek dla wartości chrześcijańskich; Dwie krwawe pożogi warszawskie – opowieść o bojownikach Powstania w Getcie Żydowskim oraz Powstania Warszawskiego oraz o koszmarnym dramacie zwyczajnych ludzi, z których czas wojny zrobił dzisiejszych bohaterów; Bohaterowie, którzy nie chcieli być bohaterami – prezentacja wybranych wizerunków Polaków, którzy tworzyli historię walki o niepodległość nie z perspektywy ich bojowych dokonań, lecz z perspektywy ich zwyczajnych, ludzkich motywacji opartych o poczucie honoru, godności i patriotyzmu.

Prezentacje historyczne -przygotowanie i prowadzenie: profesor Marcin Woźniak z Zespołu Szkół Zawodowych w Złotoryi

Przygotowanie i przeprowadzenie finału konkursu z okazji Narodowego Święta 11 Listopada pod hasłem „Drogi Polaków do niepodległości”

Wycieczka edukacyjna dla najlepszych uczestników projektu do Muzeum Powstania Warszawskiego w Warszawie.

Ewaluacja projektu ANALIZA WYNIKÓW BADANIA WIEDZY HISTORYCZNEJ Z ZAKRESU MERYTORYCZNEGO PROJEKTU Test I – diagnostyczny na wejściu do projektu Test II – ewaluacyjny na wyjściu z projektu

Ewaluacja projektu ANALIZA WYNIKÓW BADANIA WIEDZY HISTORYCZNEJ Z ZAKRESU MERYTORYCZNEGO PROJEKTU Test I – diagnostyczny na wejściu do projektu Test II – ewaluacyjny na wyjściu z projektu

Rezultaty Projektu Rezultaty twarde Uczestnictwo około 40 wychowanków placówki beneficjenta oraz 16 osób ze strony partnera środowiskowego (harcerze i instruktorzy ZHP, uczniowie i nauczyciel ZSZ) w projekcie; Realizacja ok. 50 godzin zajęć edukacyjno-wychowawczych i opiekuńczych; Podniesienie realnej wiedzy faktograficznej beneficjentów na temat problematyki Projektu o 33,25% Uzyskanie przez co najmniej 90% uczestników Dyplomu Uczestnictwa Wydanie materiałów pomocniczych w prowadzeniu nowatorskich zajęć dydaktyczno-wychowawczych w zakresie problemowym projektu Modernizacja i doposażenie szkolnej pracowni historycznej w nowy zestaw 11 map ściennych oraz dwóch kompletów foliogramów do nauki historii Polski;

Rezultaty Projektu Rezultaty miękkie Podniesienie poziomu aktywności edukacyjnej wychowanków (niemal 99% wychowanków obecnych na wszystkich zajęciach w ramach projektu); Podniesienie kompetencji społecznych i samoświadomości dzięki konstruktywnym bodźcom rozwijającym postawę obywatelską i patriotyczną; Rozpowszechnianie tzw. dobrych praktyk w zakresie edukacji obywatelskiej i patriotycznej wśród kadry pedagogicznej zakładu poprawczego, możliwych do powielania w ich pracy z nieletnimi. Wartość dodana projektu wsparcie oferty dydaktycznej placówki o elementy, które nie są realizowane przez placówkę z uwagi na ograniczone środki; zwiększenie liczby uczniów mających doświadczenie w zakresie aktywnej integracji w toku uczestnictwa w otwartych (poza placówką) zajęciach edukacyjnych; budowanie pozytywnego wizerunku placówki na zewnątrz; uściślenie relacji z interesariuszami projektu w środowisku lokalnym;

Monitoring rezultatów poprzez audyt wewnętrzny * listy obecności na zajęciach, * digitalizacja prezentacji projektowych, * ewidencja Dyplomów Uczestnictwa, * gromadzenie i opracowanie ankiet ewaluacyjnych, * bieżące sprawozdanie z działań na stronie www wnioskodawcy * ANKIETA EWALUACYJNA

ANALIZA GRAFICZNA ANKIETY EWALUACYJNEJ

ANALIZA GRAFICZNA ANKIETY EWALUACYJNEJ

ANALIZA GRAFICZNA ANKIETY EWALUACYJNEJ

ANALIZA GRAFICZNA ANKIETY EWALUACYJNEJ

ANALIZA GRAFICZNA ANKIETY EWALUACYJNEJ

ANALIZA GRAFICZNA ANKIETY EWALUACYJNEJ

ANALIZA GRAFICZNA ANKIETY EWALUACYJNEJ

Duma narodowa – cecha ludzi wolnych Duma narodowa – cecha ludzi wolnych. Obchody Narodowego Święta Niepodległości 11 Listopada