OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Advertisements

Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Typy i rodzaje placówek
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Ś WIETLICA SZKOLNA. Świetlica szkolna stanowi integralną część szkoły i stara się jak najpełniej uczestniczyć w jej życiu. Praca świetlicy prowadzona.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
ROLA ŚWIETLICY WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
ORGANIZACJA PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Planowanie i dokumentowanie pracy świetlicy szkolnej
Kadra Wykształcona Kreatywna Wyspecjalizowana Dyspozycyjna.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Internat Dane statystyczne: Dane statystyczne: Liczba wychowanków- 30 Liczba grup wychowawczych -3 Baza materialna Baza materialna grupy: Sypialnie Świetlica.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
PROJEKT EDUKACYJNY „Żyj zdrowo”. ZDROWO ” „ŻYJ ZDROWO” CELE PROJEKTU Edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
RAPORT EWALUACJI RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ- organizacja pracy świetlicy szkolnej i atrakcyjność organizowanych w niej zajęć w roku szkolnym 2016/2017.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH ŚWIETLICA

Świetlica działająca przy Ognisku Pracy Pozaszkolnej w Ustrzykach Dolnych prowadzi zajęcia w budynku „Caritasu” ul. W. Pola. Zajęcia odbywają się w godzinach popołudniowych i bierze w nich udział 20 dzieci w formach stałych i około 40 w imprezach okolicznościowych.

Świetlica to placówka opiekuńczo-wychowawcza umożliwiająca uczniom uczestniczenie w interesujących ich zajęciach oraz wykonywanie prac domowych. Jest to jedyne komórka wychowawcza, pełniąca funkcje opiekuńcze, wychowawcze i dydaktyczne w sposób ciągły i zorganizowany, z której korzysta zwykle stała liczba dzieci-uczniów, głównie klas młodszych.

Główne zadania świetlicy opieka, wychowanie, wspomaganie procesu profilaktycznego, współpraca między szkołą, rodzicami i środowiskiem.

Szczegółowe zdania świetlicy Tworzenie w świetlicy optymalnych warunków rozwoju uczniów Zaspokajanie potrzeb biologicznych, psychicznych i społecznych Wspomaganie potrzeb przez rozwijanie zainteresowań i zamiłowań Zapewnienie dzieciom możliwości indywidualnego rozwoju według posiadanych możliwości Prowadzenie działalności korekcyjnej i wyrównawczej Pomoc uczniom w wyborze określonego systemu wartości oraz kreowaniu siebie i odnajdywaniu wśród rzeczywistych warunków życia, własnej drogi do ideału pełnego człowieka Wychowanie do czasu wolnego-organizowanie różnych form racjonalnego korzystania z czasu wolnego.

Zadania świetlicy realizowane są poprzez: organizowanie pomocy w nauce, tworzenie warunków do nauki własnej i przyzwyczajanie do samodzielnej pracy umysłowej organizowanie gier i zabaw ruchowych oraz innych form kultury fizycznej w pomieszczeniach i na powietrzu mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny ujawnianie i rozwijanie zainteresowań, zamiłowań i uzdolnień, organizowanie zajęć w tym celu stwarzanie warunków do uczestnictwa w kulturze zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny i czystości oraz dbałości o zachowanie zdrowia rozwijanie samodzielności i samorządności oraz społecznej aktywności współdziałanie z rodzicami i nauczycielami uczestników świetlicy, a w miarę potrzeby z placówkami upowszechniania kultury, sportu i rekreacji oraz innymi instytucjami i stowarzyszeniami funkcjonującymi w środowisku.

Cele świetlicy Zdrowie psychiczne i wspomaganie procesu profilaktycznego Kultura osobista, higiena, estetyka w świetlicy i środowisku Zdrowie i bezpieczeństwo Rozwój ogólnej sprawności fizycznej Rozwój postaw obywatelskich Wspomaganie procesu opiekuńczo – wychowawczego Rozwój aktywności twórczej w łączności ze sztuką

WYCHOWAWCZA FUNKCJA ŚWIETLICY Realizacja funkcji wychowawczej świetlicy przejawia się w zaspokajaniu potrzeb dziecka w dziedzinie twórczej( działalność kreatywna) oraz w działalności rekreacyjnej (wypoczynek, rozrywka). Rola świetlicy powinna polegać na stworzeniu dzieciom jak najlepszych warunków do realizowania siebie poprzez dyskretne pielęgnowanie fascynacji dziecięcych, które są jeszcze nie do końca sprecyzowanymi zainteresowaniami. Działalność ta prowadzi do ukształtowania trwałych zainteresowań, ukierunkowując przy tym osobowość wychowanka i wiążąc go z całością życia społecznego. Uczestnicząc w zajęciach świetlicowych, dziecko kształtuje nawyki czynnego wypoczynku i racjonalnego spędzania czasu wolego, kształtuje pozytywne zachowania dzieci, wyrabia wartości estetyczne.

OPIEKUŃCZA FUNKCJA ŚWIETLICY Świetlica, realizując funkcje opiekuńcze, zapewnia bezpieczeństwo i opiekę dzieciom i młodzieży. Poznanie potrzeb dzieci umożliwia dobór właściwej działalności świetlicy o charakterze kompensacyjnym i profilaktycznym: pomoc dzieciom, których rodzina znajduje się w trudnych warunkach materialnych, dzieciom i młodzieży z trudnościami w nauce. Z funkcją opiekuńczą świetlicy wiąże się także zaspokajanie u dzieci potrzeby bezpieczeństwa. Dążenie do zaspokajania tej potrzeby skierowane jest na eliminowaniu napięć związanych z lekami, strachem i niepewności dzieci. Realizując opiekuńczo-wychowawcze funkcje świetlica nie tylko zaspokaja potrzeby dziecka, ale wzbogaca je i rozwija. Bardzo ważnym zadaniem w zakresie opieki wychowawczej świetlicy jest troska o zapewnienie każdemu dziecku jego indywidualnego rozwoju.