BRANŻA ETYKIET SAMOPRZYLEPNYCH W POLSCE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza progu rentowności
Advertisements

Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
Grupy producentów rolnych
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
© Paweł Dobrowolski 2006 Deregulacja – co to jest deregulacja? 19 marca 2006.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
zarządzanie produkcją
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
ROLA MSP W POLSKIEJ GOSPODARCE
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Jarosław Piszczek Michał Kłos
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Pomiar aktywności gospodarczej Produkt Krajowy Brutto (PKB)
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
P O P Y T , P O D A Ż.
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Aleksander Gabryś, Manager, Ernst&Young Warszawa, 3 czerwca 2013 roku
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Uwarunkowania ekonomiczne a gospodarka zeroemisyjna Jan Brzóska Jan Pyka 24 luty 2011.
Tomasz Bogdan – Prezes Zarządu Certus Partnerzy Sp. z o.o.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Perspektywy rozwoju rynku OZE
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Planowanie przepływów materiałów
Formuły cenowe.
Perspektywy rozwoju energetyki odnawialnej w Polsce w latach
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
DRUK WYPUKŁY Prezentacja dla klas VI SP i I-III Gim.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Przemysł poligraficzny (Dla Bartes125 z zadane.pl – blackshooter)
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Dobry zawód, dobra praca – Poligrafik się opłaca!
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Międzynarodowa integracja gospodarcza
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Poddziałanie: Wsparcie dla nowych uczestników systemów jakości. Poddziałanie: Wsparcie na przeprowadzenie.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
KALKULACJA KOSZTÓW JAKO ELEMENT RACHUNKU KOSZTÓW
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
POD DOBRĄ OCHRONĄ. O NAS  Jedyna organizacja na Dolnym Śląsku skupiająca zarówno świadczeniodawców podstawowej, jak i specjalistycznej opieki zdrowotnej.
MICHAEL HUBER POLSKA to firma działająca w Polsce od 1992 roku. Stanowi część koncernu hubergroup, skupionego wokół najstarszej, działającej od 1765 roku,
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. Technik Cyfrowych.
Technik grafiki i poligrafii cyfrowej
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
wyzwania i perspektywy rozwoju
Zapis prezentacji:

BRANŻA ETYKIET SAMOPRZYLEPNYCH W POLSCE STAN I PERSPEKTYWY www.sppes.pl sppes@sppes.pl

SPPES - Stowarzyszenie Polskich Producentów Etykiet Samoprzylepnych Data powstania i podstawowe cele organizacji; zebranie założycielskie i powstanie SPES w dniu 11 kwietnia 1997 r. w Poznaniu wydanie zaświadczenia przez Starostę Poznańskiego o zarejestrowaniu SPPES 13 maja 2008r. po zmianie nazwy i regulaminu organizacyjnego Stowarzyszenia integracja właścicieli oraz członków zarządu producentów etykiet samoprzylepnych w Polsce www.sppes.pl sppes@sppes.pl

spotkania z dostawcami materiałów popularyzacja etykietowania produktów za pomocą etykiet samoprzylepnych dla poszerzenia rynku odbiorców wymiana informacji z innymi stowarzyszeniami branżowymi reprezentowanie członków i ich interesów w kontaktach z organizacjami krajowymi i międzynarodowymi rozpowszechnianie technicznych nowości wśród członków wspieranie się wzajemne członków w sytuacjach losowych prowadzenie strony internetowej www.sppes.pl i forum dyskusyjnego www.sppes.pl sppes@sppes.pl

ilość maszyn rolowych do produkcji etykiet samoprzylepnych w Polsce po przemianach w 1989 r. www.sppes.pl sppes@sppes.pl

i zapotrzebowania rynku …. jak wzrastało zużycie m2 - papieru i folii samoprzylepnych w stosunku do ilości maszyn i zapotrzebowania rynku …. www.sppes.pl sppes@sppes.pl

Dane FINAT dotyczące konsumpcji surowców samoprzylepnych za rok 2010 www.sppes.pl sppes@sppes.pl

Historia etykiet samoprzylepnych w Polsce lata 80-te - powstawanie pierwszych zakładów poligraficznych mogących działać jako mała poligrafia na bazie zezwolenia Ministerstwa Kultury i Sztuki; zrzeszone były w spółdzielniach rzemieślniczych, np. introligatorów Pierwsze etykiety na polskim rynku www.sppes.pl sppes@sppes.pl

i Nilpeter do produkcji etykiet z roli na rolę import prywatny pierwszych maszyn wąskowstęgowych typograficznych typu Gallus i Nilpeter do produkcji etykiet z roli na rolę wolny rozwój sektora etykiet samoprzylepnych w Polsce po 1989 r. www.sppes.pl sppes@sppes.pl

do końca lat 90tych na rynku polskim górowały maszyny drukujące głównie na farbach solventowych i wodnych, po 2000r. tendencja zaczęła się zmieniać na korzyść techniki UV flexo, która jakością na dzień dzisiejszy nie odbiega od metody offsetowej i rotograwiurowej z końcem lat 90tych zaczęła wygasać produkcja maszyn typograficznych w takich firmach jak Nilpeter i Gallus na rzecz flexografii www.sppes.pl sppes@sppes.pl

www.sppes.pl sppes@sppes.pl

Zmiany na rynku etykiet samoprzylepnych w Polsce przez ostatnie kilkanaście lat zaczęła mocno zmieniać się tendencja w przygotowaniu form drukarskich z technologii analogowej na cyfrową, z kolei w ostatnich 2 latach technologia cyfrowa wzbogaciła się o wytwarzanie fleksograficznych form drukarskich HD, po 2005 r. wprowadzone zostały rolowe maszyny cyfrowe tj. HP Indigo, Xerox i inne. Druk cyfrowy stał się bardzo trendy dla małych nakładów, gdzie jest wymagana bardzo wysoka jakość, www.sppes.pl sppes@sppes.pl

za tym trendem wytworzył się rynek dla producentów maszyn wykańczających, tj. ABG, które to służą do preimerowania wszystkich popularnych podłoży tj. papier, folia, laminaty, kartoniki i inne, oraz uszlachetniania uprzednio wydrukowanych na maszynie cyfrowej etykiet, w postaci lakierowania UV, laminowania, złocenia, tłoczenia www.sppes.pl sppes@sppes.pl

Aktualna sytuacja na rynku etykiet oraz kondycja branży druk etykiet i opakowań jest obecnie najlepiej rozwijającym się segmentem poligrafii, w związku z tym część drukarni specjalizujących się do tej pory w innych asortymentach przestawia się na druk etykiet i opakowań giętkich, co zwiększa z roku na rok ilość konkurencji; doprowadza to do sytuacji nieuczciwej walki cenowej pomiędzy drukarniami i doprowadza do coraz mniejszej opłacalności produkcji. Największa konkurencja jest głównie w segmencie prostych etykiet samoprzylepnych i dlatego wytwarza się trend do inwestowania przez drukarnie w nowe, innowacyjne technologie do wytwarzania wysoko przetworzonych etykiet z uszlachetnieniami www.sppes.pl sppes@sppes.pl

Etykiety samoprzylepne na produkty z różnych branż www.sppes.pl sppes@sppes.pl

producenci farb, materiałów samoprzylepnych, folii do złocenia, tłoczenia, polimerów itp. w ostatnich kilkunastu latach zrobili ogromny postęp w swojej dziedzinie, a wszystko po to, aby drukarnia mogła osiągnąć idealny produkt o najwyższej jakości www.sppes.pl sppes@sppes.pl

jakość wytwarzanych etykiet wzrasta, lecz niestety ceny na rynku spadają drastycznie. Terminy realizacji są coraz krótsze, a płatności stale się wydłużają, przez co rentowność niektórych prac spada czasami nawet do zera. Wszystko razem daje dość kiepskie perspektywy na optymistyczną przyszłość. Stale rosnące koszty surowców, energii, paliwa, robocizny, transportu powodują coraz mniejszą zyskowność w drukarniach. W ostatnich 2 latach 5-krotnie drożały materiały samoprzylepne, co powodowało coraz mniejszą zyskowność i jeśli do tego dodamy wahający się kurs Euro, niektóre miesiące w wielu drukarniach były niedochodowe. www.sppes.pl sppes@sppes.pl

w ostatnich latach wiele drukarni skorzystało i korzysta z dotacji unijnych z programu konkurencyjności i zakupiło wiele nowych maszyn i urządzeń poligraficznych, które trzeba dzisiaj spłacać i przy ilości konkurencji na rynku powoduje to nieuczciwą walkę cenową, która doprowadza do braku opłacalności produkcji i braku możliwości rozwoju inwestycji na przyszłość www.sppes.pl sppes@sppes.pl

sytuacja rynkowa i strach nad kolejną falą kryzysu hamuje wiele inwestycji i powoduje stagnację na rynku globalizacja spowodowała to, że na rynku zaczęli liczyć się tylko duzi gracze, a małym drukarniom będzie coraz ciężej konkurować na rynku banki zaostrzyły kryterium przyznawania kredytów, leasingów, co w wielu przypadkach w obecnej sytuacji gospodarczej stało się przeszkodą do prawidłowego funkcjonowania i zapewnienia płynności finansowej firm www.sppes.pl sppes@sppes.pl

i wydawanie ich w partiach z magazynu wielu naszych odbiorców poza długimi terminami płatności oczekuje od dostawców kilkumiesięcznego finansowania poprzez magazynowanie etykiet i wydawanie ich w partiach z magazynu www.sppes.pl sppes@sppes.pl

Zmiana przepisów unijnych dotycząca opakowań i etykiet – Wymogi badań laboratoryjnych oraz znakowania żywności oprócz różnego rodzaju badań laboratoryjnych będą wchodziły nowe przepisy i producenci będą musieli dostosować się do znakowania żywności, które wejdą w życie za 2 lata. Całkowite zmiany opakowań i etykiet czeka wszystkich producentów żywności w UE od 13.XII. 2014 r. Chodzi o rozporządzenie z października 2011 r., które reguluje minimalne wielkości czcionki, określa nowe zasady i zakres podawania informacji o wartości odżywczej oraz pochodzeniu produktów. Producenci będą mieli problem z zaprojektowaniem i wymianą opakowań na czas, gdyż części nowych przepisów nie można jednoznacznie zinterpretować. W Polsce zmiany obejmą ponad 17.000 firm www.sppes.pl sppes@sppes.pl

Tendencje rozwojowe i szanse stałe inwestowanie w nowoczesny i wydajny park maszynowy dobieranie maszyn i urządzeń minimalizujące ilość odpadów produkcyjnych (urządzenia do 100 % kontroli jakości wytwarzanych etykiet) konfigurowanie linii technologicznych pozwalających na drukowanie nie tylko materiałów samoprzylepnych, ale drukowanie różnych podłoży takich jak laminaty wielowarstwowe, folie PP, PE, PET, PVC, AL i inne, co daje większe możliwości produkcyjne i poszerzanie oferowanych usług drukarskich www.sppes.pl sppes@sppes.pl

Nowoczesne formy dekoracji opakowań www.sppes.pl sppes@sppes.pl

pozwala na uzyskanie lepszego potencjału jako silna idea łączenia się polskich drukarni etykiet jest szansą na przyszłość jeśli chodzi o rozwój i przetrwanie pozwala na uzyskanie lepszego potencjału jako silna i duża grupa w rozmowach zarówno z dostawcami, jeśli chodzi o zakupy surowców, jak również z odbiorcami, gdyż daje to większą wiarygodność i bezpieczeństwo kupującym silna grupa stwarza możliwości pozyskania łatwiej kapitału nie tylko poprzez finansowanie ze strony banków, ale poprzez wejście na giełdę i pozyskanie z niej środków www.sppes.pl sppes@sppes.pl

Dziękuję za udział Przewodniczący SPPES Artur Nowaczyk www.sppes.pl sppes@sppes.pl