Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowe pojęcia e-learningu
Advertisements

W EB 2.0 W NGO. W 15 MINUT. M ICHAŁ P AŁASZ NGO 2.0. Organizacje pozarządowe w społeczeństwie informacyjnym.
Wykorzystanie w szkole
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Cyfrowość bibliotek i archiwów
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
E-Portfolio.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
„Społeczna klasyfikacja w chmurze”
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Implementacja cech Web 2.0 w systemach e-learning
Konferencja „Biblioteka w społeczeństwie informacyjnym”
Opracował J. Stryjkowski
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
ABC e-learningu.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Założenia PROJEKTU
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku
Wprowadzenie do stosowania narzędzi Web 2.0 w dydaktyce
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Network Literacy Katarzyna Chomicz.
Wprowadzenie w tematykę konferencji
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
TARGI
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Europejscy Mistrzowie Cyfrowego Włączenia Platforma DigiPlace4All IE1-LEO
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Czym jest Fronter? Gdańsk, wrzesień 2014
W PROWADZENIE DO DEBATY Tworzymy KODEKS 2.0. P LAN DZIAŁANIA 1. Idea programu Szkoła z Klasą Wprowadzenie podstawowych pojęć 3. Po co tworzyć Kodeks.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Odznaki Jakości eTwinning
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Wykluczenie cyfrowe.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Innowacją w cyberprzemoc Prezentacja rezultatów projektu.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Metoda WebQuest.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Sopocka Akademia Tenisowa
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Zapis prezentacji:

Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0

Jak zmienił się Internet? źr.:

Media tradycyjne vs. nowoczesne

Web 1.0Web 2.0 OfotoFlickr Britannica OnlineWikipedia osobiste strony internetowe blogowanie publikowanieuczestnictwo systemy zarządzania treściąwiki katalogowanie (taksonomia) tagowanie (folksonomia)

Pojęcie Web 2.0 Serwisy internetowe, w których działaniu zasadniczą rolę odgrywa treść tworzona przez użytkowników danego serwisu. Cechy: – generowanie treści przez użytkowników, – współtworzenie i współdzielenie treści – tworzenie się wokół serwisów rozbudowanych społeczności, – wykorzystanie otwartych licencji, jak Creative Commons – niskie koszty – duża szybkość

Narzędzia Web 2.0 Blogi Wiki Podkasty Serwisy społecznościowe

Niekorzystne cechy Jakość i wiarygodność materiałów/ treści Chaos i rozproszenie Prywatność Ochrona danych Bezpieczeństwo

Wyzwania Odpowiedniość treści – zapewnienie kontroli nad treścią Poziom językowy uczniów Umiejętności techniczne Warunki techniczne i dostęp do sieci Ocenianie – jakie kryteria: poprawność, spójność, istotność, ewentualnie wygląd, efektywne wykorzystanie elementów wizualnych, ogólna prezentacja; długość postów, świadomość publiczności.

Istotne Polityka szkoły w zakresie bezpieczeństwa internetowego Zgoda uczniów, rodziców, dyrekcji szkoły Prawa autorskie Dobrze jest dostarczyć uczniom model - oczekiwany poziom językowy, wygląd, treści

Wartości pedagogiczne Autentyczność Aktualność informacji Narzędzia dyskusji, burzy mózgów, rozwiązywania problemów Motywacja do krytycznego i analitycznego myślenia, formułowania poglądów w sposób przemyślany i jasny Wsparcie pracy grupowej - uczenie się we współpracy Aktywność w grupie, wspólnota celów, wymiana doświadczeń, dyskusje, wspólne rozwiązywanie problemów, zadania mające określony rezultat Zarządzanie wiedzą Budowanie kontaktów pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego Możliwość kontaktu z uczniami z innych krajów

Umiejętności XXI wieku Rozwiązywanie problemów Krytyczne myślenie Efektywna komunikacja Skuteczna współpraca Umiejętność uczenia się Motywacja wewętrzna Alfabetyzm informacyjny Innowacyjność Świadomość globalna Globalne obywatelstwo