Inżynieria Oprogramowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Migrating Desktop Podsumowanie projektu
Advertisements

Modelowanie przypadków użycia
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Algorytm Dijkstry (przykład)
SCR 2008/2009 – informatyka rok 5. Edytor Wizualny - Agenda Przeznaczenie komponentu Funkcjonalność Opis działania.
Referat 3. Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Inżynieria Oprogramowania 9. Testowanie oprogramowania
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
MS Access – Makropolecenia
SIECI KOMPUTEROWE (SieKom) PIOTR MAJCHER WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I MARKETINGU W SOCHACZEWIE Zarządzanie.
Projekt modułu Gra strategiczna „Strusia jama” Wyrzutnie
Architektura systemu Gra strategiczna „Strusia Jama”
Inżynieria Oprogramowania II
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
Diagram czynności (Activity Diagrams)
System WAP konsultacji dyplomowych Wstępne założenia projektu.
Wstęp do interpretacji algorytmów
Poznajemy edytor tekstu Word
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
Projekt i implementacja
Projekt zaliczeniowy z przedmiotu "Inżynieria oprogramowania"
Projektowanie - wprowadzenie
Diagramy czynności.
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Lekkie metodologie wytwarzania oprogramowania Raport z gry planistycznej Jakub Nowak Przemysław Warzyński.
Inżynieria Oprogramowania
Projekt zespołowy aplikacji sieciowej
Algorytmy genetyczne.
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Łukasz Sobczak. 1)Co to jest Office 2010 Web Apps 2)SharePoint 2010 a narzędzia pakietu office 3)Integracja Office Web Apps z SharePoint )Problemy.
LabVIEW Technologie informacyjne – laboratorium Irmina Kwiatkowska
Aplikacja do analizy polimorfizmów SNP wykorzystywanych w genomice klinicznej Szymon Stawicki.
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Opracował : Przemysław Drzymała
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
Przeznaczenie produktu Opis funkcjonalności
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
Instrukcja USOS Ankiety wersja by Marek Opacki.
Wstęp Krótka historia programu Zastosowanie PowerPoint’a
Podsumowanie metodologii OMT
Algorytm Dijkstry 1 Zbiory: T - zbiór wierzchołków
Partner Handlowy Konfiguracja sieci TCP/IP - Windows 2000, Xp, 2003.
Modelowanie obiektowe Diagramy czynności
Modelowanie obiektowe Diagramy UML – diagram przypadków użycia
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
Temat 7: Instrukcje warunkowe
Diagram aktywności (czynności)
Diagram klas Kluczowymi elementami są: klasy (class)
Modelowanie obiektowe - system zarządzania projektami.
Diagram czynności Diagram czynności (activity diagram) służy do modelowania dynamicznych aspektów systemu. Diagram czynności przedstawia sekwencyjne lub.
Diagram obiektów Diagram obiektów ukazuje elementy i związki z diagramu klas w ustalonej chwili. Diagram obiektów jest grafem złożonym z wierzchołków i.
Dokumentacja obsługi programów Kamil Smużyński Piotr Kościński.
Formatowanie dokumentów
Projekt modułu Nazwa całego projektu Nazwa modułu Imię i Nazwisko Inżynieria Oprogramowania II dzień, godzina rok akademicki W szablonie na niebiesko zamieszczone.
Wstęp do interpretacji algorytmów
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Tworzenie wykresów część I
Wstęp do systemów informatycznych Model przypadków użycia.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Inżynieria systemów informacyjnych
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Prezentacja Projektowa – wersja okienkowa
Algorytm Dijkstry Podano graf Zdefiniowano jego listę sąsiedztwa 1 2 3
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
Projekt modułu BANK INTERNETOWY Moduł funkcji banku
Systemy eksperckie i sztuczna inteligencja
Excel Informacje różne.
Zapis prezentacji:

Inżynieria Oprogramowania AlgoVIZ – Moduł GUI Piotr Szczepański 151013 Łukasz Banaszek 150826 Inżynieria Oprogramowania 2010/2011

Spis treści Cel i założenia Wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne 1 Cel i założenia 2 Wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne 3 Diagram przypadków użycia 4 Diagram klas 5 Scenariusz 6 Diagram sekwencji 7 Diagram czynności 8 Diagram stanu 9 Diagram komponentów 10 Realizacja założeń i powiązań z modułami

Cel i założenia Stworzenie graficznego interfejsu użytkownika (GUI), który pozwoli użytkownikowi na wprowadzenie danych wejściowych oraz wyświetlenie demonstracji działania algorytmu. Opracowanie sposobu wyświetlania elementów grafu wykorzystywanych w programie.

Wymagania funkcjonalne Stworzenie wizualnego interfejsu do sterowania działaniem programu. Stworzenie wizualnego interfejsu do sterowania przebiegiem algorytmu. Stworzenie wizualnego interfejsu do modyfikacji struktury grafu.

Wymagania niefunkcjonalne Interfejs użytkownika powinien być prosty, funkcjonalny, intuicyjny i miły dla oka. Podzielenie obszaru panelu okna na kilka obszarów o różnym przeznaczeniu (obszar roboczy, obszar wyświetlenia metadanych, przyciski akcji, itd.).

Wymagania niefunkcjonalne Dysponowanie dwoma przestrzeniami nazw: computed - dzięki której w każdym momencie możliwe jest odświeżenie metadanych dotyczących grafu; user - której wartości są bezpośrednio modyfikowane przez użytkownika. Odpowiedzialność za proces kopiowania metadanych. (user->computed, algorithm->user) Operacja ta jest dość prosta i szybka.

Diagram przypadków użycia

Diagram przypadków użycia

Diagram przypadków użycia

Diagram przypadków użycia

Diagram klas

Scenariusz 1 Nazwa: Modyfikuj strukturę grafu Poziom ważności: Ważny Typ przypadku użycia: Ogólny Aktorzy: Użytkownik Krótki opis: Tworzenie oraz edycja struktury grafu Warunki wstępne: Wymagane jest wcześniejsze wybranie struktury, na jakiej będziemy operować spośród struktur dostępnych w programie – drzewa bądź listy Warunki końcowe: Wierzchołki i krawędzie zostają opisane przez wprowadzone dane Główny przepływ zdarzeń: Użytkownik tworzy wierzchołek i wprowadza do niego dane System przypisuje do wierzchołka pobrane metadane Użytkownik tworzy krawędź i wprowadza do niej dane System przypisuje do krawędzi pobrane metadane Alternatywne przepływy zdarzeń: 1a. Użytkownik usuwa wierzchołek i metadane z nią związane 1b. Użytkownik zmienia położenie wierzchołka modyfikując strukturę grafu 1c. Użytkownik wyświetla metadane związane z węzłem, dokonując w razie potrzeby ich zmiany 1d. Użytkownik wyświetla metadane związane z krawędzią, dokonując w razie potrzeby ich zmiany 3a. Użytkownik usuwa krawędź i metadane z nim związane Specjalne wymagania: Działanie modułu GUI w osobnym wątku Notatki i kwestie: Brak

Diagram sekwencji

Diagram czynności

Scenariusz 2 Nazwa: Steruj przebiegiem działania algorytmu Poziom ważności: Ważny Typ przypadku użycia: Ogólny Aktorzy: Użytkownik Krótki opis: Wizualizacja działania algorytmu na podanym grafie Warunki wstępne: Wymagane jest wcześniejsze stworzenie struktury danych i wybranie konkretnego algorytmu Warunki końcowe: Dane znajdujące się w strukturze zostają zmienione przez działanie wybranego algorytmu Główny przepływ zdarzeń: Użytkownik wybiera wizualizację działania pojedynczego kroku algorytmu na podanej strukturze danych System odrysowuje stan grafu Użytkownik kończy działanie algorytmu System przerywa jego wykonywanie oraz wizualizację, a także usuwa informację o nim ze struktury grafu Alternatywne przepływy zdarzeń: 1a. Użytkownik wybiera wizualizację działania „n” kroków algorytmu na podanej strukturze danych 1b. Użytkownik wybiera sekwencyjne działanie algorytmu, z określoną długością czasu wyświetlania pojedynczego kroku 1c. Użytkownik wybiera przywrócenie grafu do stanu sprzed uruchomienia algorytmu Specjalne wymagania: Działanie modułu GUI w osobnym wątku Notatki i kwestie: Brak

Diagram sekwencji

Diagram czynności

Diagram stanu

Diagram komponentów

Realizacja założeń i wymagań Opracowano schemat okna oraz paneli okna wyświetlających różnego rodzaju informacje (wizualizacja, metadane, itd.). Opracowano także schemat interfejsu użytkownika, który w prosty i intuicyjny sposób pozwoli na wprowadzenie konkretnych wartości. Zaprojektowano wizualizacje elementów grafu.

Realizacja powiązań z innymi modułami Powiązania z innymi modułami (zwłaszcza z modułem algorytmów), które widoczne są na diagramie komponentów, zrealizowane zostały za pomocą specjalnie zaprojektowanych interfejsów. Powstały one w oparciu o wspólne ustalenia i dyskusje. Problemy z implementacją zaprojektowanych interfejsów?

Dziękujemy za uwagę!