IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą
Image pracownika kształtuje wizerunek instytucji wizerunek ukształtowany na podstawie pracy biurowej
IMAGE PRACOWNIKA Image pracownika biurowego jest wizerunkiem ukształtowanym na podstawie pracy biurowej. Image pracownika kształtuje wizerunek instytucji, w której pracujemy oraz ma wpływ na ogólną opinię wyrażaną na temat pracowników urzędu.
Elementy tworzące wizerunek pracownika Wygląd zewnętrzny Sposób zachowania dyskrecja przestrzeganie zasad dobrego zachowania dotrzymanie słowa punktualność umiejętność słuchania stosunek do ludzi mówienia Higiena osobista
ELEMENTY TWORZĄCE WIZERUNEK PRACOWNIKA BIUROWEGO Zachowania w zakresie higieny fizycznej (ćwiczenia fizyczne, racjonalne żywienie, pielęgnowanie całego ciała) Profilaktyka psychiczna (racjonalne zaspokajanie potrzeb biologicznych i społecznych, unikanie uzależnień, higieniczny tryb życia, rozładowywanie stresu, wyznaczanie celów, praca nad sobą, dbałość o zdrowie psychiczne, unikanie konfliktów, kontrolowanie emocji)
(corporate behaviour) Image organizacji jest skumulowanym skutkiem oddziaływania trzech czynników systemu identyfikacji wizualnej (corporate design) postawy (corporate attitude) zachowań (corporate behaviour)
IMAGE FIRMY Postawa organizacji to jej misja i filozofia działania. Pozytywny wizerunek jest wynikiem zaplanowanych i konsekwentnych działań. Kreowanie wizerunku organizacji uzależnione jest od posiadania atrybutów: budżetu, dostępu do technologii, zaangażowania zespołu ludzi przekonanych do idei i słuszności wypracowanych założeń oraz potrafiących przekazać swój entuzjazm innym.
Zarządzanie wizerunkiem świadome, systematyczne i długookresowe realizowanie działań identyfikacyjnych
IMAGE FIRMY zaliczany do rynkowych aktywów równorzędny zasób organizacji IMAGE FIRMY tworzony świadomie lub przypadkowo czynnik współtworzący rynkowy potencjał firmy
Image pracownika jest jednym z wielu elementów, które wpływają nie tylko na wizerunek firmy, ale i także na efekty jej działania. Nie można zapominać, iż pracownicy są wizytówką firmy.