SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju Sieci i Lotniczych Urządzeń Naziemnych 13 lipca 2006
Struktura prezentacji Działania na rzecz utworzenia cywilnego portu lotniczego Atuty Sochaczewskiej propozycji : Warunki lokalizacyjne Warunki środowiskowe - techniczne Warunki ekonomiczne L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Dotychczasowe działania 2003 – wspólne wystąpienie władz Miasta, Gminy i Powiatu Sochaczewskiego do ULC z propozycją utworzenia cywilnego portu lotniczego (na bazie wojskowej) L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Dotychczasowe działania 2003 – 2005 konsekwentne działania Powołanie Stowarzyszenia Port Lotniczy Sochaczew Nawiązanie kontaktów ze światowymi specjalistami w dziedzinie tworzenia cywilnych portów lotniczych Utworzenie spółki prawa handlowego KRS0000256551 Gmina Miasta Sochaczew 50% Gmina Sochaczew 50% Rozpoczęcie procedury przetargowej na przedwstępny studium wykonalności (zakończenie przedmiotu zamówienia – X.2006) Deklaracja Ministerstwa Obrony Narodowej Prace nad porozumieniem między Ministerstwem Transportu i Ministerstwem Obrony Narodowej Prace nad uzyskaniem zezwolenia na założenie lotniska cywilnego w ULC L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Dotychczasowe działania 2008 – planowane uruchomienie Portu Lotniczego Sochaczew L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Warunki lokalizacyjne zasadnicza droga startowa 2500m ;288º/105º Azymut DS. 107o 57’ 45” (287o 57’ 45”) wymiary: 2500m x 60m, ukierunkowana na nową obwodnicę Powierzchnia całkowita 691,1678ha zapasowy, trawiasty pas lądowania 2500x260 Wskaźnik wytrzymałości DS. – PCN 25/F/B/X/T czołowe pasy bezpieczeństwa zachodni (200m + 150m) wschodni (400m + 150m) Stan Prawny – Właściciel Skarb Państwa w trwałym zarządzie Dowództwa Sił Powietrznych L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Warunki lokalizacyjne L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Warunki lokalizacyjne Rozwinięty system komunikacji: kolejowej drogowej teleinformatycznej L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Komunikacja kolejowa Planowana modernizacja odcinka Warszawa – Sochaczew – Łódź (gwarancja funduszy w Ministerstwie Finansów i Unii Europejskiej) L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Warunki lokalizacyjne L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Warunki lokalizacyjne Gwarantowana przez Ministerstwo Transportu realizacja odcinka Autostrady A2 Stryków-Wiskitki 2008r. Możliwość funkcjonowania Sochaczewa w sieci TEN-T (fundusze europejskie) L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Warunki środowiskowe Warunki społeczne niski poziom urbanizacji okolic niskie klasy i ceny gruntów możliwość powiększenia obiektu o ok.. 1000ha (1 właściciel) zaplecze edukacyjne akceptacja społeczna i samorządowa L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Warunki środowiskowe Warunki techniczne - istniejąca wojskowa baza lotniskowa centrum logistyczne dla Warszawy Zachód sprawdzone zaplecze kadrowe sprawdzone warunki klimatyczne bezpieczny transport paliw L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Warunki środowiskowe − Wstępna pozytywna opinia od kierownictwa Kampinoskiego Parku Narodowego L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.
Największe atuty obiektu a a Istniejący obiekt z uregulowaną formą własności Możliwość powiększenia powierzchni Infrastruktura komunikacyjna (drogowa, kolejowa, teleinformatyczna) Niskie opłaty lokalne i niskie ceny gruntów Zarejestrowana spółka prawa handlowego L o t n i s k o S o c h a c z e w sp. z o.o.