EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 6 ewaluacji problemowych 1.06.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
W N I O S K I Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH przeprowadzonych w roku szk. 2010/2011, szczególnie w obszarze PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE lub PLACÓWCE Urszula.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
WYNIKI i WNIOSKI Z EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH W ROKU SZKOLNYM 2012/2013 W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM Urszula Wojsław-Kozłowska Zastępca Dyrektora.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
EWALUACJE WEWNĘTRZNE ROK SZKOLNY 2012/13.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA MŁODZIEŻOWYCH OŚRODKÓW WYCHOWAWCZYCH,
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
SZKOŁA DEMOKRACJI W WYMAGANIACH PAŃSTWA Oświata w Rzeczypospolitej Polskiej stanowi wspólne dobro całego społeczeństwa; kieruje się zasadami zawartymi.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego Łódzkiego Kuratora Oświaty - rok szkolny 2016/2017
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Projekty zrealizowane w ZS1
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych –

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki (wymaganie 2). Placówka zaspokaja potrzeby osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki (wymaganie 3). Zarządzanie placówką służy jej rozwojowi (wymaganie 8). Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki (wymaganie 2). Promowana jest wartość edukacji (wymaganie 5). Wykorzystywane są zasoby placówki i środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju (wymaganie 6). Placówka w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych (wymaganie 7).

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WYMAGANIA WOBEC PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH A B C D E Zestawienie poziomów spełniania wymagań

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WNIOSKI Z EWALUACJI PORADNI PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ: Działanie prowadzone w poradni ukierunkowane są na kształtowanie postawy uczenia się przez całe życie. Dzięki pracy poradni uczniowie, nauczyciele i rodzice/opiekunowie prawni pogłębiają wiedzę psychologiczno-pedagogiczną. Działania podejmowane w poradni przekładają się na wszechstronną pomoc dziecku i jego rodzinie oraz wpływają na rozwój usług diagnostyczno-terapeutycznych. Placówka systematycznie zbiera informacje w środowisku lokalnym na temat efektów prowadzonej działalności, co przekłada się na realizację wspólnych przedsięwzięć edukacyjnych i profilaktyczno-terapeutycznych.

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PLACÓWKI DOSKONALENIA NAUCZYCIELI- ( ) przeprowadzono: 3 ewaluacje problemowe

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Promowana jest wartość edukacji (wymaganie 5). Wykorzystywane są zasoby placówki i środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju (wymaganie 6). Placówka w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych (wymaganie 7). Procesy edukacyjne są efektem współpracy nauczycieli i innych osób realizujących zadania placówki (wymaganie 4). Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki (wymaganie 2). Placówka zaspokaja potrzeby osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki (wymaganie 3).

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WYMAGANIA WOBEC PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI A 11 2 B C D E Zestawienie poziomów spełniania wymagań

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PLACÓWKI OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZE- ( ) Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacje problemowe

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Placówka realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój wychowanków i umożliwiającą organizację pracy w sposób sprzyjający osiąganiu celów (wymaganie 1). Respektowane są normy społeczne (wymaganie 3). Placówka wspomaga rozwijanie zainteresowań i uzdolnień wychowanków oraz umożliwia korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego (wymaganie 2). Zarządzanie placówką służy jej rozwojowi oraz promowaniu wartości edukacji (wymaganie 5).

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WYMAGANIA WOBEC PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH A B C 21 3 D 11 2 E Zestawienie poziomów spełniania wymagań

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 EWALUACJA ZEWNĘTRZNA MOW-y, MOS-y i inne ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy o systemie oświaty ( ) przeprowadzono 19 ewaluacji, w tym: 2 ewaluacje całościowe 17 ewaluacji problemowych

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Placówka realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój wychowanków (wymaganie nr 1). Podejmowane w placówce działania są zorganizowane w sposób sprzyjający osiąganiu celów placówki (wymaganie nr 2). Wychowankowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej (wymaganie 3). Respektowane są normy społeczne (wymaganie 5). Nauczyciele i inne osoby realizujące zadania placówki współpracują w planowaniu i realizowaniu działań odpowiednich do jej funkcji (wymaganie 6). Placówka w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analiz badań zewnętrznych i wewnętrznych (wymaganie nr 10). Zarządzanie placówką służy jej rozwojowi (wymaganie 11).

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Wymagania wobec MOW-ów, MOS-ów i innych ośrodków, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy o systemie oświaty A B C D E Zestawienie poziomów spełniania wymagań

WNIOSKI 1.Ośrodki skutecznie realizują programy wychowawcze i profilaktyczne kształtując właściwe postawy wychowanków, ukierunkowują swoją pracę na uwewnętrznienie przez nich poczucia odpowiedzialności, wpływu na własne życie, wzajemnej pomocy i poszanowania praw innych. 2.Dzięki realizacji wielu programów autorskich oraz indywidualnych programów edukacyjnych zwiększających efektywność działań edukacyjnych, terapeutycznych, rewalidacyjnych wychowankowie ośrodków mają szansę na prawidłowe funkcjonowanie zawodowe, społeczne i interpersonalne.