EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych –
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki (wymaganie 2). Placówka zaspokaja potrzeby osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki (wymaganie 3). Zarządzanie placówką służy jej rozwojowi (wymaganie 8). Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki (wymaganie 2). Promowana jest wartość edukacji (wymaganie 5). Wykorzystywane są zasoby placówki i środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju (wymaganie 6). Placówka w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych (wymaganie 7).
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WYMAGANIA WOBEC PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH A B C D E Zestawienie poziomów spełniania wymagań
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WNIOSKI Z EWALUACJI PORADNI PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ: Działanie prowadzone w poradni ukierunkowane są na kształtowanie postawy uczenia się przez całe życie. Dzięki pracy poradni uczniowie, nauczyciele i rodzice/opiekunowie prawni pogłębiają wiedzę psychologiczno-pedagogiczną. Działania podejmowane w poradni przekładają się na wszechstronną pomoc dziecku i jego rodzinie oraz wpływają na rozwój usług diagnostyczno-terapeutycznych. Placówka systematycznie zbiera informacje w środowisku lokalnym na temat efektów prowadzonej działalności, co przekłada się na realizację wspólnych przedsięwzięć edukacyjnych i profilaktyczno-terapeutycznych.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PLACÓWKI DOSKONALENIA NAUCZYCIELI- ( ) przeprowadzono: 3 ewaluacje problemowe
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Promowana jest wartość edukacji (wymaganie 5). Wykorzystywane są zasoby placówki i środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju (wymaganie 6). Placówka w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych (wymaganie 7). Procesy edukacyjne są efektem współpracy nauczycieli i innych osób realizujących zadania placówki (wymaganie 4). Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki (wymaganie 2). Placówka zaspokaja potrzeby osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki (wymaganie 3).
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WYMAGANIA WOBEC PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI A 11 2 B C D E Zestawienie poziomów spełniania wymagań
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PLACÓWKI OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZE- ( ) Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacje problemowe
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Placówka realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój wychowanków i umożliwiającą organizację pracy w sposób sprzyjający osiąganiu celów (wymaganie 1). Respektowane są normy społeczne (wymaganie 3). Placówka wspomaga rozwijanie zainteresowań i uzdolnień wychowanków oraz umożliwia korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego (wymaganie 2). Zarządzanie placówką służy jej rozwojowi oraz promowaniu wartości edukacji (wymaganie 5).
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WYMAGANIA WOBEC PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH A B C 21 3 D 11 2 E Zestawienie poziomów spełniania wymagań
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 EWALUACJA ZEWNĘTRZNA MOW-y, MOS-y i inne ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy o systemie oświaty ( ) przeprowadzono 19 ewaluacji, w tym: 2 ewaluacje całościowe 17 ewaluacji problemowych
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Placówka realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój wychowanków (wymaganie nr 1). Podejmowane w placówce działania są zorganizowane w sposób sprzyjający osiąganiu celów placówki (wymaganie nr 2). Wychowankowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej (wymaganie 3). Respektowane są normy społeczne (wymaganie 5). Nauczyciele i inne osoby realizujące zadania placówki współpracują w planowaniu i realizowaniu działań odpowiednich do jej funkcji (wymaganie 6). Placówka w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analiz badań zewnętrznych i wewnętrznych (wymaganie nr 10). Zarządzanie placówką służy jej rozwojowi (wymaganie 11).
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Wymagania wobec MOW-ów, MOS-ów i innych ośrodków, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy o systemie oświaty A B C D E Zestawienie poziomów spełniania wymagań
WNIOSKI 1.Ośrodki skutecznie realizują programy wychowawcze i profilaktyczne kształtując właściwe postawy wychowanków, ukierunkowują swoją pracę na uwewnętrznienie przez nich poczucia odpowiedzialności, wpływu na własne życie, wzajemnej pomocy i poszanowania praw innych. 2.Dzięki realizacji wielu programów autorskich oraz indywidualnych programów edukacyjnych zwiększających efektywność działań edukacyjnych, terapeutycznych, rewalidacyjnych wychowankowie ośrodków mają szansę na prawidłowe funkcjonowanie zawodowe, społeczne i interpersonalne.