2009 / 2010
Przykładowe tematy omawiane na lekcjach religii, historii i kółku kulturoznawczym „Mapa wyznaniowa Europy w XVI wieku” "Jaćwięgowie jako wschodnioeuropejscy "indianie" "Zagadnienie rasy i koloru skóry w świetle najnowszych badań genetycznych" "Międzyludzki wymiar wypraw krzyżowych" "Polak - katolik, historia stereotypu" „Kościół katolicki i inne religie” "Znikające języki, mapa językowa świata" „Jan Paweł II – papież otwarty na dialog i ekumenizm” „Człowiek, rasa, plemię” „Dzieci jednego Boga” "Deportacje i ludobójstwo w czasie II wojny światowej” "Totalitarne ideologie: jednostka, naród, państwo” „Starsi bracia w wierze” „Wojna jako trauma w relacjach międzyludzkich” „Poznajmy się – sytuacja imigrantów we współczesnej Polsce” „Biskup Zygmunt Szczęsny Feliński – błogosławiony otwarty na dialog”
Uczniowie gimnazjum uczestniczyli w projekcji filmu „Dzieci Ireny Sendlerowej”.
Obchodząc Międzynarodowy Dzień Tolerancji (19 listopada) zorganizowaliśmy spotkanie uczniów gimnazjum z panią Krystyną Budnicką – Dzieckiem Holokaustu.
Doszła do skutku kolejna wymiana - tym razem ze szkołą z Aten. Uważamy, że osobisty kontakt z młodzieżą z innych krajów i goszczenie rówieśników we własnych domach jest ważnym elementem wychowania ku tolerancji. Polska Grecja
odbyła się kolejna lekcja historii W kwietniu 2010 odbyła się kolejna lekcja historii – warsztaty w byłym obozie koncentracyjnym w Treblince. Uczestniczyli w nich uczniowie klas 1 gimnazjalnych. Uczciliśmy w ten sposób Dzień Pamięci o Holokauście.
W czerwcu 2010 grupa uczniów gimnazjum pojechała do Lewiczyna (zwiedzaliśmy tam drewniany kościół, który kiedyś był równie sławny jak Częstochowa) i Czerska. W ruinach zamku odbyły się warsztaty, w czasie których uczniowie budowali most międzykulturowy (w sensie dosłownym i przenośnym). Potem rozwiązywaliśmy test znajomości zagadnień związanych z historią i współczesnością Litwy. Uświadomiliśmy sobie, jak mało wiemy o naszym sąsiedzie... Był to wstęp do działań w latach przyszłych, które koncentrować się będą wokół tego kraju. Zamierzamy lepiej się poznać i obalić istniejące w obu narodach stereotypy myślenia o sobie nawzajem.