METODOLOGIA 50/50 - OSZCZĘDZANIE ENERGII W SZKOLE Prezentacje wykonał : Szymon Rabikowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Wierzymy, że Szkoła powinna kształcić
Identyfikacja projektów z zakresu ochrony klimatu i ochrony środowiska
historia od dnia 21 czerwca 1996 r.
Lokalny ekorozwój-XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Tworzenie nowego międzynarodowego porozumienia EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Zmiany klimatu.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Rola państwa w gospodarce
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Znaczenie efektywności energetycznej budynków w nowych państwach członkowskich UE A. Kiełbasa.
Zasady ubiegania się o pomoc publiczną
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Polska Sieć www. pnec.org.pl Model strategii zrównoważonego rozwoju energetycznego gminy Mołdawskiej jako element strategii rozwoju regionalnego.
Planowanie i programowanie działań do planów wodno-środowiskowych
DOBRE PRAKTYKI SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO Z PARTNERAMI SPOŁECZNYMI R ZESZÓW 21 LISTOPADA 2012 ROKU.
XV-lecie Reaktywowania Gminy Marklowice 1995 – 2010 XX lat samorządu lokalnego w Polsce Pracę wykonali: Grzegorz Burszczyk Eryk Korzuch Mateusz Madeja.
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
Szkolne Kasy Oszczędności Rewolucja w Finansach 
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Ekologia naszymi oczami
Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski?
Konferencja współfinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego Konferencja.
Zmiany w ofercie Szkolnych Kas Oszczędności
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Szkoła Współpracy.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
Samorząd Uczniowski.
Model lokalnego partnerstwa na rzecz zarządzania kompetencjami młodzieży Bartosz Kosiński, 25 XI 2013 – Miechów, pierwsze spotkanie ekspertów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Wsparcie finansowe inwestycji geotermalnych. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
KRONIKA. Cele metodologii 50/50 * wzrost wiedzy i świadomości związanej z oszczędzaniem energii * redukcja zużycia energii * bezinwestycyjne oszczędzanie.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Raport o stanie oświaty Marzec 2006 rok. Przedszkola Miejskie i Przedszkole Niepubliczne.
Szkoła demokracji, czyli jak pomóc sobie i innym. XX Liceum Ogólnokształcące im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego – szkołą demokracji.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
KRONIKA SKO rok szkolny 2016/2017.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
Strategia Inwestycyjna
► Projekt "Inicjatywy oddolne na rzecz Zielonego Podkarpacia
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Projekt ma na celu ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych poprzez zastosowanie innowacyjnej metodologii 50/50, która aktywnie.
Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
PLANOWANIE PROJEKTU PLANOWANIE PROJEKTU
Instrumenty zwrotne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego Kielce, 11 września 2018 r.
POLITYKA SPÓJNOŚCI ZAPEWNIENIE KORZYŚCI DLA OBYWATELI
KIM JESTEŚMY BOOSTEE-CE NASZ CEL BOOSTEE-CE
Zapis prezentacji:

METODOLOGIA 50/50 - OSZCZĘDZANIE ENERGII W SZKOLE Prezentacje wykonał : Szymon Rabikowski

NA CZYM POLEGA EURONET 50/50 MAX ? EURONET 50/50 MAX MA NA CELU OGRANICZENIE ZUŻYCIA ENERGII W BUDYNKACH PUBLICZNYCH POPRZEZ ZASTOSOWANIE INNOWACYJNEJ METODOLOGII 50/50 W 500 SZKOŁACH I BLISKO 50 INNYCH BUDYNKACH PUBLICZNYCH Z 13 KRAJÓW UE. METODOLOGIA 50/50 AKTYWNIE ANGAŻUJE UŻYTKOWNIKÓW BUDYNKÓW W PROCES ZARZĄDZANIA ENERGIĄ ORAZ UCZY ICH EKOLOGICZNYCH ZACHOWAŃ POPRZEZ KONKRETNE DZIAŁANIA. JEJ WDRAŻANIE OBEJMUJE 9 KROKÓW, A OSIĄGNIĘTE OSZCZĘDNOŚCI FINANSOWE SĄ DZIELONE RÓWNO POMIĘDZY UŻYTKOWNIKÓW BUDYNKU (NP. SZKOŁY), A PODMIOT FINANSUJĄCY RACHUNKI ZA ENERGIĘ (ZWYKLE JEST TO SAMORZĄD LOKALNY LUB REGIONALNY).

KONCEPCJA 50/50 – OSZCZĘDZANIE ENERGII I PIENIĘDZY KONCEPCJA 50/50 POWSTAŁA I ZOSTAŁA PO RAZ PIERWSZY ZASTOSOWANIA W NIEMCZECH, W LATACH 90. XX WIEKU. POLEGA ONA NA AKTYWNYM ZAANGAŻOWANIU SZKÓŁ (A TAKŻE INNYCH BUDYNKÓW PUBLICZNYCH) W DZIAŁANIA MAJĄCE NA CELU OGRANICZENIE ZUŻYCIA ENERGII POPRZEZ STWORZENIE FINANSOWEJ ZACHĘTY ZARÓWNO DLA SZKÓŁ, JAK I PODMIOTÓW FINANSUJĄCYCH ICH RACHUNKI ZA ENERGIĘ (ZWYKLE SĄ TO WŁADZE LOKALNE LUB REGIONALNE): 50% KWOTY ZAOSZCZĘDZONEJ DZIĘKI ŚRODKOM OSZCZĘDNOŚCI ENERGII ZASTOSOWANYM PRZEZ UCZNIÓW I NAUCZYCIELI ZOSTAJE WYPŁACONE SZKOLE; KOLEJNE 50% STANOWI OSZCZĘDNOŚĆ DLA WŁADZ LOKALNYCH, KTÓRE PŁACĄ RACHUNKI.

KONCEPCJA 50/50 – OSZCZĘDZANIE ENERGII I PIENIĘDZY KONCEPCJA 50/50 BYŁA DALEJ TESTOWANA W RAMACH POPRZEDNIEJ, NIEZWYKLE UDANEJ EDYCJI PROJEKTU EURONET 50/50, REALIZOWANEJ W LATACH WÓWCZAS WDROŻENIA METODOLOGII 50/50 PODJĘŁO SIĘ PONAD 50 SZKÓŁ Z 9 KRAJÓW EUROPY, KTÓRYM UDAŁO SIĘ OSIĄGNĄĆ NAPRAWDĘ IMPONUJĄCE REZULTATY: UCZNIÓW, NAUCZYCIELI I INNYCH PRACOWNIKÓW SZKÓŁ ORAZ 43 URZĘDY GMIN PODJĘŁY WSPÓŁPRACĘ NA RZECZ OCHRONY KLIMATU; 40 SZKÓŁ OGRANICZYŁO ZUŻYCIE ENERGII I ZAOSZCZĘDZIŁO PIENIĄDZE; 339 TON CO 2 MNIEJ ZOSTAŁO WYEMITOWANE DO ATMOSFERY; ZAOSZCZĘDZONO ŁĄCZNIE PONAD MWH ENERGII; ZAOSZCZĘDZONO ŚREDNIO EUR NA SZKOŁĘ!!!

9 KROKÓW NA DRODZE DO OGRANICZENIA ZUŻYCIA ENERGII I WYDATKÓW : Realizując projekt 50/50 pamiętaj, że ma on stanowić dla uczniów i innych użytkowników budynku dobrą zabawę!

EURONET 50/50 MAX NAUCZYCIELE ODPOWIEDZIALNI ZA PROJEKT EURONET 50/50 MAX W NASZEJ SZKOLE: AGNIESZKA MIESZCZANEK – GIMNAZJUM EWELINA STAŃCZYK – SZKOŁA PODSTAWOWA AGNIESZKA SIEMKO- MADETKO – PRZEDSZKOLE

WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW ! PO WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW ZAPRASZAMY NA STRONĘ SAMORZĄDU : ZS4INFO.PL Prezentacje wykonał : Szymon Rabikowski