WOJEWODA w systemie bezpieczeństwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
Advertisements

Terytorialny system ratownictwa
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
POLICJA W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA
SZKOLENIE KOMENDANTÓW GMINNYCH ZOSP RP Temat nr 5: Zarządzanie kryzysowe na szczeblu gminy Autor: Eugeniusz Wojciech Roguski.
PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA W POLSCE
Administracja publiczna
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
SYSTEM RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Zarządzanie kryzysowe w m.st. Warszawie
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
URZĄD MIASTA ZGORZELEC Wydział Zarządzania Kryzysowego
Departament Prawny i Kadr Wydział Obronności i Bezpieczeństwa
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
Zdania i organizacja obrony cywilnej
Rząd i prezydent.
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor:
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
KRAJOWY SYSTEM ZARZADZANIA KRYZYSOWEGO
„Obrona Cywilna w Polsce”
PO REFORMIE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Wydziału Bezpieczeństwa Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego Kazimierz Grubba Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Zarządzanie kryzysowe w RP na wypadek zagrożeń niemilitarnych
BEZPIECZEŃSTWO PAŃSTWA KOMPETENCJE I ZADANIA ORGANÓW ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ I SAMORZĄDOWEJ W OBRONIE NARODOWEJ Maciej Milczanowski.
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Zakres obowiązywania kpa
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
Ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach
ROLA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ I SAMORZĄDOWEJ W ZAKRESIE OCHRONY LUDNOŚCI Bogdan Piasecki – 2 UAZ-BP.
System zarządzania kryzysowego
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Planistyczne działania wspierające.
Zarządzanie kryzysowe
Wykorzystanie procesu przygotowań obronnych do reagowania struktur państwa na kryzysowe zagrożenia niemilitarne.
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
TEMAT 1: Struktura i organizacja ochrony przeciwpożarowej, Ochotniczych Straży Pożarnych oraz ochrony ludności autor: Emil Misiorny SZKOLENIE PODSTAWOWE.
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor:
Realizacja Zadań Obrony Cywilnej
Podstawy Prawne Funkcjonowania OSP
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
Rządowa administracja zespolona w administracji
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
Szkolenie kierujących działaniem ratowniczym dla członków OSP
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor:
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Struktura i organizacja ochrony przeciwpożarowej, Ochrony Straży oraz ochrony ludności Autor:
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
Podstawowe działania ratownicze
Zapis prezentacji:

WOJEWODA w systemie bezpieczeństwa Andrzej Martoś Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

WOJEWODA Wojewoda reprezentuje administrację rządową w województwie. Jest on przedstawicielem Rady Ministrów, zwierzchnikiem administracji zespolonej i reprezentantem Skarbu Państwa. Ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo i ma w tej dziedzinie szczególne uprawnienia: 1) zapewnia współdziałanie wszystkich jednostek organizacyjnych administracji rządowej i samorządowej działających na terenie województwa oraz innych sił i środków wydzielonych do jego dyspozycji, w tym pododdziałów i oddziałów Sił Zbrojnych RP;

2) kieruje ich działalnością w zakresie: - zapobiegania zagrożeniom życia, zdrowia lub mienia oraz zagrożeniom środowiska, - bezpieczeństwa państwa i utrzymania porządku publicznego, - ochrony praw obywatelskich; zapobiegania klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym zagrożeniom, a także zwalczania i usuwania ich skutków, w których obowiązane są uczestniczyć: PSP, Policja, Państwowe Ratownictwo Medyczne i jednostki ochrony zdrowia, Straż Graniczna.

W sytuacjach nadzwyczajnych (stan klęski żywiołowej, stan wyjątkowy, stan wojenny) wojewoda może wydawać rozporządzenia i decyzje, a także przez ogłoszenie w lokalnej prasie, Radiu, TVP, informacji dotyczących: 1) ograniczeń wolności i praw człowieka i obywatela, 2) ograniczeń w stosunku do osób zatrudnionych u pracodawcy, 3) obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych.

  Ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. 2007 Nr 89 poz. 590 z późn. zm.) Art. 14.  1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie województwa jest wojewoda. 2. Do zadań wojewody w sprawach zarządzania kryzysowego należy: kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie województwa; 3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego; 4) wnioskowanie o użycie pododdziałów lub oddziałów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej do wykonywania zadań, o których mowa w art. 25 ust. 3;

5) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z dokumentów planistycznych wykonywanych w ramach planowania operacyjnego realizowanego w województwie; 6) zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym; 6a) współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie zapobiegania, przeciwdziałania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym; 7) organizacja wykonania zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej; 5. Zadania, o których mowa w ust. 2, wykonuje wojewoda we współpracy z właściwymi organami administracji publicznej.

7. Organem pomocniczym wojewody w zapewnieniu wykonywania zadań zarządzania kryzysowego jest Wojewódzki Zespół Zarządzania Kryzysowego, powoływany przez wojewodę, który określa jego skład, organizację, siedzibę oraz tryb pracy, zwany dalej „zespołem wojewódzkim”.

9. W skład zespołu wojewódzkiego wchodzą wojewoda, jako przewodniczący, kierownik komórki organizacyjnej właściwej w sprawach zarządzania kryzysowego w urzędzie wojewódzkim, jako zastępca przewodniczącego, a także inne osoby wskazane przez przewodniczącego w zależności od potrzeb spośród: 1) kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży wojewódzkich; 2) osób zatrudnionych w urzędzie wojewódzkim lub w jednostkach organizacyjnych służb, inspekcji i straży wojewódzkich; 3) osób zatrudnionych w regionalnych zarządach gospodarki wodnej, wojewódzkich zarządach melioracji i urządzeń wodnych oraz Instytucie Meteorologii i Gospodarki Wodnej.

Art. 16. 1. Tworzy się wojewódzkie centra zarządzania kryzysowego, których obsługę zapewniają komórki organizacyjne właściwe w sprawach zarządzania kryzysowego w urzędach wojewódzkich.

Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego

ZADANIA CENTRUM Do zadań Centrum należy: 1) Podejmowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem WCZK do koordynacji działań w razie zdarzeń kryzysowych; 2) Współdziałanie z powiatowymi centrami zarządzania kryzysowego w zakresie reagowania kryzysowego; 3) Gromadzenie, aktualizowanie baz danych i innych narzędzi dla potrzeb Centrum oraz współdziałanie w tym zakresie z innymi wydziałami urzędu, administracją samorządową, administracją zespoloną i niezespoloną oraz innymi służbami, inspekcjami i organizacjami pozarządowymi; 4) Opracowywanie przetwarzanie, sprawdzanie i przekazywanie informacji dotyczących sytuacji nadzwyczajnych; 5) Opracowanie procedur dotyczących uruchomienia i koordynacji działań w zakresie udzielania i odbioru pomocy humanitarnych; 6) Pozyskiwanie informacji i opracowywanie dobowych meldunków o sytuacji w województwie, a także opracowywanie zbiorczych raportów tygodniowych, miesięcznych i kwartalnych o sytuacji i prognozowanych zagrożeniach;

ZADANIA CENTRUM 7) Stałe utrzymywanie kontaktu z instytucjami realizującymi ciągły monitoring środowiska; 8) Współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej; 9) Stała wymiana informacji ze służbami dyżurnymi administracji zespolonej i niezespolonej oraz innymi służbami i inspekcjami; 10) W przypadku zagrożenia i zaistnienia stanu kryzysowego niezwłoczne i ciągłe informowanie o rozwoju sytuacji Rządowe Centrum Bezpieczeństwa; 11) Zapewnienie po godzinach urzędowania, stałej obsługi kancelaryjnej Urzędu; 12) Pełnienie całodobowej służby dyżurnej; 13) Realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa; 14) Nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz wczesnego ostrzegania ludności; 15) Dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum.

Stanowisko pracy dyżurnego WCZK

Wideoterminal Sieci Łączności Rządowej

RAPORTY I MELDUNKI (przykłady) raporty do RCB i CZK resortów (dobowe, co 12, 6, 2 godz., doraźne) raport zbiorczy służb, straży, inspekcji przewóz materiałów niebezpiecznych wypadki komunikacyjne ( z udziałem dzieci) wolne łóżka szpitalne w tym na oddziałach zakaźnych komunikaty hydrologiczne i meteorologiczne obrót lekami ostrzeżenia zakłócenia porządku publicznego konflikty i akcje społeczne komunikaty do mediów i Regionalnego Systemu Ostrzegania

EWAKUACJA INTERWENCYJNA SANDOMIERZ EWAKUACJA INTERWENCYJNA

SANDOMIERZ HUTA SZKŁA

SZCZYTNIKI - GM. DWIKOZY BUDOWA OPASKI NA RZECE OPATÓWKA

CENTRUM POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO w Kielcach

Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Kielcach zostało uruchomione 18 czerwca 2012 roku, jako piąty ośrodek w kraju obsługujący przyjmowanie zgłoszeń na numer alarmowy 112.

System Państwowe Ratownictwo Medyczne w województwie świętokrzyskim

Na obszarze woj. świętokrzyskiego zadania zespołów ratownictwa medycznego (ZRM) wykonuje 45 jednostek systemu, w tym: 17 specjalistycznych ZRM „S” (z lekarzem systemu) oraz 28 podstawowych ZRM „P” (z ratownikami medycznymi lub pielęgniarkami systemu). W skali naszego województwa na jeden zespół ratownictwa medycznego przypada średnio 28 tysięcy osób. ZRM stacjonują w 25 miejscach wyczekiwania. Są one rozlokowane przede wszystkim pod kątem możliwości zapewnienia parametrów czasu dotarcia na miejsce zdarzenia w granicach województwa.

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe

Dziękuję za uwagę