PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
 Nasze Liceum proponuje Wam wybór takich trzech przedmiotów
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Analiza porównawcza wyników egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Lp. TYPY SZKÓŁ LICZBA UCZNIÓW LICZBA ODDZIAŁÓW 1 SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA V LO 2699 OGÓŁEM 4951 uczniów 209 oddziałów LICZBA DZIECI.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Zespół Szkół w Podgrodziu 2010/11. Zespół Szkół w Podgrodziu Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum Publiczne Przedszkole.
Zestawienie wyników egzaminu
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Rekrutacja na rok szkolny 2011/2012. W okresie poprzedzającym rekrutację kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w szkołach ponadgimnazjalnych.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
Wieruszów 2003 NOWA MATURA (Dz. U. Nr 26 z r.) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Wieruszowie.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO ANALIZA WYNIKÓW Część humanistyczna język polski.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
i chcesz się go uczyć w dużej liczbie godzin.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
ZASADY REKRUTACJI.
Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej –Curie W Strzelinie
Podsumowanie I półrocza 2016/2017
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Terminy egzaminu gimnazjalnego w roku 2017/2018
Zapis prezentacji:

PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W BLOKU HUMANISTYCZNYM w roku 2001/2002 Opracował zespół bloku przedmiotów humanistycznych, w składzie: Mirosław Dymek Kamila Mumot Iwona Nowak

Wpływ stosowanych w szkole programów nauczania na wyniki egzaminu Wpływ stosowanych w szkole programów nauczania na wyniki egzaminu. Trzyletni cykl nauczania w bloku przedmiotów humanistycznych (języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie i sztuki) w Publicznym Gimnazjum w Drawsku opierał się na następujących programach nauczania: 1.DKW 4014-204/99 A.Giś “Zrozumieć słowo”- program nauczania języka polskiego w gimnazjum, ARKA 2.DKW 4014-225/99 K.Jankowiak, program nauczania historii w klasach I-III gimnazjum, ARKA 3.DKW 4014-240/99 J.Kuczałek, program nauczania WOS w gimnazjum, ŻAK 4.DKW 4014-155/99 Program nauczania muzyki i plastyki w gimnazjum, WSiP

Wybór tychże programów okazał się trafny Wybór tychże programów okazał się trafny. Zawierają one bardzo szczegółowe zagadnienia z zakresu kształcenia literackiego, kulturowego i językowego i wiedzy historycznej. Wprowadzają ucznia w świat kultury i sztuki. Szczególnie w programach z języka polskiego i historii następuje wzajemne przenikanie treści ugruntowujące zagadnienia edukacyjne w wielu płaszczyznach. Ponadto doskonale korelują się z tzw. ścieżkami edukacyjnymi zwłaszcza z edukacją czytelniczą, medialną, filozoficzną i regionalną. Wyniki uzyskane podczas egzaminu gimnazjalnego (średnia szkoły w bloku przedmiotów humanistycznych – 33,2), pozwalają stwierdzić trafność wyboru w/w programów.

Standardy wymagań egzaminacyjnych: I – czytanie i odbiór tekstów kultury II – tworzenie własnego tekstu. W analizie uzyskanych przez uczniów wyników przyjęto kryterium podziału uczniów na trzy grupy: üUczniów uzyskujących wyniki poniżej średniej - N üUczniów uzyskujących wyniki średnie - Ś üUczniów uzyskujących wyniki powyżej średniej - P

Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego styczeń 2003

ANALIZA PUNKTOWA W POSZCZEGÓLNYCH KLASACH Średnia egzaminu gimnazjalnego w bloku humanistycznym w skali szkoły wynosi 32,71 punkty (w ubiegłym roku wynosiła 33,2)

WYNIKI EGZAMINU GIMNAJALNEGO WEDŁUG STANDARDÓW WYMAGAŃ współczynnik I standardu -0,69 (czytanie i odbiór tekstów kultury) współczynnik II standardu -0,66(tworzenie własnego tekstu) współczynnik wymagań egzaminacyjnych -0,68

ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W BLOKU MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYM w roku 2001/2002 Opracował zespół bloku przedmiotów matematyczno - przyrodniczych, w składzie: Julita Szmuga Cyryla Jagiełka Elżbieta Kielczyk Justyna Zurman

Nauczyciele matematyczno - przyrodniczego zespołu przedmiotowego w oparciu o podstawę programową i programy nauczania, opracowali trzypoziomowe wymagania edukacyjne (poziom podstawowy, rozszerzony i uzupełniający). Są one skonstruowane na bazie następujących standardów wymagań egzaminacyjnych: I – stosowanie terminów, pojęć i procedur w praktyce i kształceniu II – wyszukiwanie i stosowanie informacji III – wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności IV – stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności

Trzyletni cykl nauczania w bloku przedmiotów matematyczno - przyrodniczych (matematyki, fizyki, chemii, biologii i geografii) w Publicznym Gimnazjum w Drawsku opierał się na następujących programach nauczania: 1.DKW 4014-125/99 M. Dąbrowski, P. Piskorski, W. Zawodowski “Matematyka 2001”, program nauczania matematyki w gimnazjum, WSiP 2.DKW 4014-201/99 T. Kulawik, M. Litwin, Fizyka i astronomia program kształcenia w gimnazjum, Nowa Era 3.DKW 4014-95/95 T. Kulawik, M. Litwin, Program nauczania chemii w gimnazjum, Nowa Era 4.DKW 4014-96/99 E. Kłyś, Program nauczania biologii w gimnazjum, Nowa Era 5.DKW 4014-87/99 K. Kardas, “Moje miejsce w przestrzeni geograficznej” SOP

Ponadto programy przedmiotów ścisłych korelują się z tzw Ponadto programy przedmiotów ścisłych korelują się z tzw. ścieżkami edukacyjnymi zwłaszcza z edukacją ekologiczną dla klas I – III gimnazjum, DKW–4014–58/00. Wyniki uzyskane podczas egzaminu gimnazjalnego (średnia szkoły w bloku przedmiotów matematyczno - przyrodniczych – 26,3), pozwalają stwierdzić trafność wyboru w/w programów.

W analizie uzyskanych przez uczniów wyników przyjęto kryterium podziału uczniów na trzy grupy: Uczniów uzyskujących wyniki poniżej średniej - N Uczniów uzyskujących wyniki średnie - Ś Uczniów uzyskujących wyniki powyżej średniej -P

Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego styczeń 2003

Z analizy danych na wykresie wynika, że najwyższą średnią punktową uzyskała klasa III c, na drugim miejscu znalazła się klasa IIIa, dalej IIId, najsłabsza średnia jest w klasie IIIb. Średnia egzaminu gimnazjalnego w bloku matematyczno – przyrodniczym w skali szkoły wynosi 24,84 punkty (w ubiegłym roku wynosiła 26,3)

Diagram przedstawiający procentową zależność zdobytych punktów przez uczniów w odniesieniu do czterech głównych standardów egzaminacyjnych I – stosowanie terminów, pojęć i procedur w praktyce i kształceniu II – wyszukiwanie i stosowanie informacji III – wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności IV – stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności

z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych: 0,51 Diagram przedstawiający procentową zależność zdobytych punktów przez uczniów w odniesieniu do czterech głównych standardów egzaminacyjnych z wyróżnieniem ich kolejnych podpunktów Współczynnik wymagań egzaminacyjnych z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych: 0,51

Prezentację przygotowała Julita Szmuga Dziękuję za uwagę Prezentację przygotowała Julita Szmuga