Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
KOMUNIKACJA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Role w zespole projektowym
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
O czym należy pamiętać przy budowaniu partnerstwa typu LEADER? Urszula Budzich-Szukała Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz PREPARE.
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Narodowa Strategia Spójności
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
2011 Marketing Oriented Project Management – skuteczna metoda wdrażania innowacji Krzysztof Witkowski.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Szkolenia, Coaching, PR.
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Menadżer Programów Wewnętrznych, Pion Banków Komercyjnych
Metodyki zarządzania projektami
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rynek tłumaczeń i lokalizacji w Polsce, Wrocław marca 2009r. Małgorzata Haas-Tokarska Maksymilian Nawrocki MORAVIA IT.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Controlling projektowy – praktyczne spojrzenie na najczęstsze wyzwania
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Ergonomia procesów informacyjnych
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
System ocen pracowników
Sposoby doboru metod i narzędzi do komunikacji w zespole projektowym
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Zarządzanie projektami „I”
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Janusz ŚWIERZOWICZ Irena NOWOTYŃSKA Zakład Informatyki w Zarządzaniu Politechnika Rzeszowska.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Plan projektu biznesowego
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
MARKETING INTERNETOWY
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
SYSTEMY ERP Piotr Stępniewski.
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Karolina Muszyńska

Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach projektowych strategiczne informacyjne emocjonalne praktyczne Podsumowanie

Wprowadzenie Podejście projektowe w realizacji zadań biznesowych Obszar zarządzania komunikacją w zarządzaniu projektami – uważany za kluczowy jednakże zaniedbywany Identyfikacja praktyk zarządzania komunikacją

Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Znaczący wpływ na powodzenie projektu – w szczególności projektów informatycznych, realizowanych przez zespoły rozproszone Efektywna komunikacja projektowa zapewnia by: odpowiednie informacje docierały do właściwych osób we właściwym czasie i po najmniejszym możliwym koszcie członkowie zespołu, kierownicy i interesariusze byli informowani o stanie realizacji projektu i mogli realizować cele projektowe zagadnienia projektowe, ryzyka, nieporozumienia i wszelkie inne wyzwania zagrażające zakończeniu projektu były zidentyfikowane Efektywna komunikacja projektowa wśród najważniejszych czynników warunkujących sukces projektu

Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach projektowych Przegląd literaturowy rzeczywistych praktyk zarządzania komunikacją zbadanych i opisanych w dostępnych źródłach Kategoryzacja zidentyfikowanych praktyk zrządzania komunikacją: strategiczne informacyjne emocjonalne praktyczne

Strategiczne praktyki zarządzania komunikacją Kategoria praktyk strategicznych związana jest z planowaniem komunikacji i środowiskiem projektu: jasny zakres odpowiedzialności ustalony na początku kompetencje międzykulturowe wysokiej jakości planowanie komunikacji dobre public relations po stronie zewnętrznego zespołu w kraju, w którym realizowany jest projekt przyjęcie wspólnego języka roboczego wśród członków zespołu dobrze zdefiniowane kompetencje klienta przejrzystość procesu dla klienta

Informacyjne praktyki zarządzania komunikacją Kategoria praktyk informacyjnych dotyczy generowania, zbierania, rozpowszechniania, przechowywania i rozdysponowywania informacji projektowych: „wspólna wirtualna przestrzeń"/„centrum wiedzy projektowej" – portal internetowy/Wiki, oprogramowanie pracy grupowej, aplikacje do zarządzania projektami komunikator internetowy, poczta elektroniczna, narzędzia wspomagające zebrania (GoToMeetings) tradycyjne rozmowy telefoniczne terminarz komunikacji (w szczególności dla zespołów w różnych strefach czasowych) używanie różnorodnych kanałów komunikacji (dla lepszej konwergencji)

Emocjonalne praktyki zarządzania komunikacją Kategoria praktyk emocjonalnych dotyczy budowania zaufania i relacji regularna komunikacja twarzą w twarz, przynajmniej z wykorzystaniem audio- i wideokonferencji (często utrudniona przez problemy techniczne lub niskie umiejętności językowe) zachęcanie członków zespołu do dzielenia się uczuciami i nieformalnych rozmów – wykorzystanie mediów społecznościowych (‘wirtualny automat z kawą’) kick-off meeting, przeglądy, stand-up meetings (kick-off powinien być spotkaniem twarzą w twarz, pozostałe mogą być wspomagane narzędziami IT) więcej komunikacji twarzą w twarz częste wizyty i rotacje personelu proszenie członków zespołu o radę, opinie i wsparcie

Praktyczne praktyki zarządzania komunikacją Kategoria praktyk praktycznych związana jest z jasną i pozytywną komunikacją regułami zachowania: używanie podstawowych reguł komunikacji (m.in. określenie czasu na wysłanie odpowiedzi, dotrzymywanie obietnic, podanie szczegółów i powodów związanych z prośbami) pożądane zachowanie i postawa osobista (dotrzymywanie terminów spotkań, proszenie a nie wydawanie dyspozycji, pisanie pozytywnych maili) podobny skład zespołu i model pracy w różnych lokalizacjach fizyczna obecność kluczowego członka z jednego zespołu w lokalizacji drugiego zespołu krótkie, asynchroniczne pętle komunikacyjne

Podsumowanie Zapewnienie właściwej i efektywnej komunikacji wiąże się z: przygotowaniem planu komunikacji tworzeniem, zbieraniem, dystrybucją i przechowywaniem informacji projektowych identyfikacją odpowiedzialności poszczególnych członków zespołu projektowego oraz innych interesariuszy utrzymywanie dobrych osobistych kontaktów z członkami zespołu rozwijanie pozytywnych relacji przestrzeganie podstawowych zasad jasnej i pozytywnej komunikacji