Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Zwiększania Szans Edukacyjnych
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Rządowy program wspierania w latach organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół.
Rządowy program pomocy uczniom w 2013 r. Wyprawka szkolna.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” Projekt realizowany w ramach projektów systemowych MEN i beneficjentów.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Ministerstwo Edukacji Narodowej. Podstawy prawne Uchwała Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie Rządowego programu wspierania w latach
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Rządowy program pomocy uczniom w 2012 r. – Wyprawka szkolna.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Ministerstwo Edukacji Narodowej. Podstawy prawne Uchwała Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie Rządowego programu wspierania w latach
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego człowiek - najlepsza inwestycja Warszawa, wrzesień 2012r. ZAŁOŻENIA.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
I NDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I - III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
Program rządowy "Radosna szkoła" Małopolski Kurator Oświaty.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Uczeń z niepełnosprawnością w systemie oświaty – regulacje prawne
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Książki naszych marzeń
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Książki naszych marzeń
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna

Radosna szkoła. 1.Rządowy Program Radosna szkoła realizowany jest na mocy Uchwały nr 112/2009 Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 roku w sprawie Rządowego programu wspierania w latach organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia- Radosna szkoła. 2.W ramach programu organom prowadzącym w latach przekazywane będzie wsparcie finansowe ze środków z budżetu państwa na zakup albo zwrot kosztów zakupu pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkole (w wysokości 100% kwoty wsparcia) oraz na utworzenie lub modernizację szkolnych placów zabaw (w wysokości do 50 % kosztów). 3.Koszt całego programu wynosi 2 mld 438 mln złotych. 4.W roku 2011 zaplanowano kwotę 150 mln zł, w mln zł, w mln zł, w mln zł. 2

Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna W latach miejsca zabaw będą utworzone w 75,3 % szkół podstawowych, natomiast place zabaw w 13,20%. 3 Liczba szkół uprawnionych ogółem 332 Kwota wykorzystana Liczba szkół, które utworzyły miejsca zabaw Liczba szkół które utworzyły place zabaw Rok zł1080 Rok zł14244

Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna Wyprawka szkolna. Pomoc skierowana jest do dwóch grup wiekowych: uczniów klas I - III szkoły podstawowej, uczniów klasy II gimnazjum. W roku szkolnym 2010/2011 po raz pierwszy uwzględniono pomoc w dofinansowaniu zakupu podręczników dla uczniów niepełnosprawnych, posiadających orzeczenie o kształceniu specjalnym (niepełnosprawność wynikająca ze słabego widzenia, słyszenia, upośledzenia w stopniu lekkim oraz niepełnosprawności sprzężonej). Na realizację programu zaplanowano w pierwszej transzy kwotę zł. Z formy dofinansowania skorzysta: uczniów szkół podstawowych I –III i II klasy gimnazjum, uczniów niepełnosprawnych. 4

Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna Zasiłek powodziowy. Świadczenie wypłacane jest tym uczniom, których rodziny ucierpiały w czasie powodzi i zostały zakwalifikowane przez JST do otrzymania świadczenia pieniężnego w wysokości do zł. Wysokość tzw. zasiłku powodziowego wynosi 1000 zł na dziecko, ucznia, które realizuje w roku szkolnym 2010/2011 roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne, obowiązek szkolny lub obowiązek nauki w każdym typie szkoły. Z jednostek samorządu terytorialnego zostało zgłoszonych 349 uczniów. 5

Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna Indywidualizacja procesu nauczania w kl. I-III ( ). Projekt zapewnia środki dla wszystkich szkół podstawowych w Polsce. Zakłada zindywidualizowanie procesu nauczania i wychowania, co umożliwi: zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny oferty edukacyjno- wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi, zwiększenie dostępności i podniesienie jakości wsparcia i pomocy psychologiczno- pedagogicznej udzielanej dzieciom, w szczególności dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podniesienie jakości pomocy udzielanej przez szkołę rodzicom dzieci uczących się na I etapie edukacyjnym oraz zintensyfikowanie współpracy i zaangażowania rodziców w życie szkoły. 6

Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna Korzyści dla szkoły. Możliwość doposażenia bazy dydaktycznej w sprzęt specjalistyczny (np. programowanie, pakiety do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych, takich jak: wady wymowy, dysleksja, wady postawy, zaburzenia koordynacji ruchowej). Planowane elementy doposażenia szkoły odpowiadać będą rozpoznanym potrzebom i zaplanowanym zajęciom dodatkowym. Na realizację projektu przeznacza się środki w wysokości 600 mln zł. W roku 2010 realizacje projektu rozpoczyna 9 województw, w tym województwo lubuskie. 7