RELACJE Z MEDIAMI Paweł Koch 2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty z pisania Listu Motywacyjnego Przygotował: Sebastian Wilk
Advertisements

KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
Jak prawidłowo publikować wyniki badań? Mgr Magdalena Szpunar.
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Alarmy i sygnały alarmowe
Autor: Adrianna Dzikielewska
Adrianna Dzikielewska
PRAKTYCZNY PRZEWODNIK Czym jest przegląd portfolio? to jedno z wydarzeń towarzyszących IV Międzynarodowemu Festiwalowi Designu – Łódź Design Przegląd.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Wystąpienia publiczne.
CO, GDZIE, JAK ? czyli przewodnik w sieci procedur dotyczących
Agata Blady, Komunikado PR,
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Prowadzenie spotkań Przygotowanie agendy.
Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Jak napisać wywiad Krok po kroku.
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Gatunki dziennikarskie
ROZPRAWKA.
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
Prezentacja w Power Point
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
DOBRE SPOTKANIE z edukacji finansowej 3. edycja. CO? krótka notatka komunikat o projekcie wypowiedzi uczestników GDZIE? strona Biblioteki strona Urzędu.
Przygotowanie dobrej prezentacji
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Model kaskadowy jest czytelny, przejrzysty, ale w istocie niepraktyczny Proces projektowania systemu informacyjnego.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Procedury reagowania na cyberprzemoc
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Mgr Magdalena Kowalewska PJWSTK 2014/15.  „ działanie mające na celu zapewnienie organizacji wymaganej liczby pracowników, o odpowiednich kwalifikacjach,
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
TUTAJ UMIEŚĆ ZNACZEK Uwaga: Ta broszura jest przeznaczona do wydrukowania. Najpierw wydrukuj ją na zwykłym papierze, a jeśli układ jest prawidłowy, wydrukuj.
Northwind Traders Kim jesteśmy Podtytuł broszury lub dewiza firmy
O prezentacjach cel, zawartość, zadania
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Instrukcja wypełnienia aplikacji – przeczytaj proszę uważnie
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Jak napisać dobry konspekt?
Nazwa firmy Produkty i usługi
…czyli nie taki diabeł straszny
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Zapis prezentacji:

RELACJE Z MEDIAMI Paweł Koch 2009

RELACJE Z MEDIAMI

Efekt pierwszego wrażenia W pierwszych kilkudziesięciu sekundach kształtują się: Relacje między nadawcą, a odbiorcą Wizerunek stron Pierwsze wrażenie: Powstaje głównie w oparciu o komunikaty niewerbalne Tworzy się zanim do odbiorcy dotrze jakakolwiek treść przekazu Na postrzeganie i zrozumienie naszego komunikatu mają wpływ w 55% - nasz wygląd; 38% - ton głosu; 7% - treść

Strach przed dziennikarzami stereotypy „Przyszli mnie dorwać” „Zmienią moje wypowiedzi” „Przyłapią mnie na czymś” Brak rozmowy – przegapiona okazja Konkurencja może podjąć temat i wykorzystać nasze milczenie

RELACJE Z MEDIAMI - Dziennikarze są profesjonalni i obiektywni…… - …………………z punktu widzenia swojej redakcji  - Dziennikarze się spieszą albo udają że są zajęci  - Dziennikarze chcą „mięsa”…… i niekoniecznie usatysfakcjonuje ich dobry lunch - Dla dziennikarza dobra informacja, to zła informacja  

RELACJE Z MEDIAMI - Dziennikarze to też ludzie – traktuj ich z szacunkiem - Nigdy nie powołuj się na swoje kontakty i wpływy, nie traktuj ich z góry, nie sugeruj pytań, nie próbuj ich przekupić  - Doceń ich wysiłek, zapamiętaj jak się nazywają (z jakich są redakcji), poznaj ich następnym razem, pochwal poprzedni tekst

RELACJE Z MEDIAMI KAŻDY KOMUNIKAT MUSI BYĆ KRÓTKI „JEŻELI NIE UMIESZ POWIEDZIEĆ TEGO W 40 SEKUND, PRAWDOPODOBNIE NIE UMIESZ POWIEDZIEĆ TEGO WCALE” J. Aubery, prezydent CBS 

RELACJE Z MEDIAMI Co jest komunikatem Komunikatem jest wszystko co nas otacza oraz każde działanie, nasze czy otaczających nas osób Oto kilka przykładów

KOMUNIKATY

KOMUNIKATY

KOMUNIKATY

KOMUNIKATY

KOMUNIKATY

KOMUNIKATY

KOMUNIKATY

KOMUNIKATY

KOMUNIKATY

KOMUNIKATY

KOMUNIKATY

NIGDY NIE MASZ DRUGIEJ SZANSY NA PIERWSZE WRAŻENIE KOMUNIKATY NIGDY NIE MASZ DRUGIEJ SZANSY NA PIERWSZE WRAŻENIE

KOMUNIKATY

KONTAKTY Z MEDIAMI

KONTAKTY Z MEDIAMI

Perswazja

Konferencja prasowa Konferencje prasowe organizowane są po to, aby zaprezentować informacje rzeczywiście ważne Lub gdy problem jest bardzo złożony Jestem przekonany, że rady zatrudnienia dwa-trzy razy w roku powinny z takiej formy współpracy z mediami skorzystać

Konferencja prasowa RODZAJE KONFERENCJI 1. Konferencja reporterska – jest spotkaniem prasowym, zwołanym w celu przedstawienia aktualnych faktów. 2. Briefing – to konferencja, która wyjaśnia kontekst i spodziewane konsekwencje określonych wydarzeń, ma formę specjalistycznej dyskusji. 3. Przyjęcie prasowe – prezentowane na tym spotkaniu fakty nie muszą nosić znamion nowości. Głównym celem spotkania jest pozyskanie przychylności dziennikarzy wobec określonego przedsięwzięcia 2.

PRZYGOTOWANIE KONFERENCJI Wstępne ustalenia - ustalenie celu i tematu konferencji - wskazanie liczby zaproszonych osób Czas - Najlepszym wyborem jest na ogół wtorek lub w środa w godzinach południowych, między 10.oo a 11.oo (sprawdzenie „nakładania” się eventów, branie pod uwagę godzin pracy dziennikarzy, złym terminem jest na ogół piątkowe popołudnie - ale najlepszy czas na podawanie niewygodnych informacji

PRZYGOTOWANIE KONFERENCJI Miejsce Winno wiązać się z tematem konferencji. Należy ułatwić dojazd osobom zainteresowanym wraz z zapewnieniem miejsca parkingowego. Złe wrażenie na gościach, robią drobiazgi - brak strzałek objaśniających, plakatów i źle poinformowany personel. Zaproszenia Powinno być zaadresowane do konkretnych osób (najlepiej kilku z tej samej redakcji). Powinno dotrzeć na ok. 7 - 10 dni przed konferencją. Należy poprosić o potwierdzenie obecności, Najważniejszym gościom należy przypomnieć telefonicznie o wydarzeniu.

PRZYGOTOWANIE KONFERENCJI Plan konferencji Bardzo ważne jest sporządzenie dokładnego programu konferencji, z podziałem ról i wyodrębnieniem osoby prowadzącej. Warto ustalić, kto gdzie siada, kto wita gości, kiedy i kto będzie zabierał głos, objaśniał i odpowiadał na pytania zainteresowanych. Sprawą godną polecenia jest przeprowadzenie próby generalnej (wygłoszenie głównych tekstów dla sprawdzenia czasu trwania, sprawdzenie widoczność, słyszalność, oświetlenia, aranżacji, ustawienia sprzętu.

PRZYGOTOWANIE KONFERENCJI Przygotowanie kompetentnych rzeczników Praktycy próbują przewidzieć pytania dziennikarzy i przygotować na nie odpowiedzi oraz przeszkolić odpowiednie osoby, by jak najlepiej i najbardziej wyczerpująco ich udzieliły !!! Warto ustalić sposoby sygnalizacji, np. poprawianie okularów oznacza „nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie”, pstryknięcie długopisem – „ja odpowiem”. Pakiety prasowe - W pakiecie powinno się znaleźć: streszczenie tematu konferencji, skrót prezentacji, zdjęcia, foldery, gadżety reklamowe.

PRZEBIEG KONFERENCJI Już na wstępie prowadzący powinien przedstawić temat, uczestników oraz określić wyraźnie, kiedy będzie mieć miejsce faza pytań i poczęstunek. Złota zasada „Nie nudzić!”. Ważne jest unikanie prezentacji dłuższych niż 5-7 minut. Łącznie wystąpienia nie powinny być dłuższe niż 30 minut. Więcej informacji - materiały prasowe i odpowiedzi na pytania.

PRZEBIEG KONFERENCJI Godne polecenia są plansze, filmy wideo i slajdy. Należy pamiętać, że serwowanie posiłków i napojów w czasie trwania konferencji może odwracać uwagę od samej prezentacji. Rozwiązaniem optymalnym wydaje się zaaranżowanie tzw. szwedzkiego stołu. Nie można ignorować etapu pokonferencyjnego (dopilnować wykonania tego, co zostało obiecane, zebrać „efekty” konferencji, podsumować

TWORZENIE INFORMACJI PRASOWEJ Informacja prasowa jest jednym z podstawowych narzędzi komunikacji z dziennikarzami Służy przekazaniu informacji o wydarzeniach dotyczących funkcjonowania jednostki Najlepiej, aby była napisana tak, by dziennikarz mógł ją w całości opublikować – bez konieczności dokonywania zmian. A jako, że jest leniwy… … najlepiej aby została mu przekazana w wersji elektronicznej

TWORZENIE INFORMACJI PRASOWEJ Części informacja prasowej Tytuł – stanowi zapowiedź tego, o czym będzie informacja. Ma przyciągać uwagę i być atrakcyjny. Lead (lid) – stanowi streszczenie całego komunikatu i powinien odpowiadać na następujące pytania: kto? co? kiedy? dlaczego? z jakim skutkiem? Rozwinięcie - zawiera rozbudowane informacje przekazane wcześniej w lidzie. Najważniejsze treści umieszcza się na początku. Data upowszechnienia informacji. Jest potwierdzeniem aktualności informacji. Osoba do kontaktu –koniecznie trzeba podać takie informacje jak imię i nazwisko, telefon, adres e-mail osoby, która w razie potrzeby udzieli szczegółowych informacji  

TWORZENIE INFORMACJI PRASOWEJ Informację prasową tworzy się zgodnie z zasadą „odwróconej piramidy”. Na początku muszą znaleźć się informacje najbardziej istotne, czyli lead. Możliwe, że tylko ta część informacji zostanie opublikowana, dlatego też powinna ona odpowiadać na zasadnicze pytania i być kwintesencją całości Aby zwiększyć szanse na publikację notatki….

CECHY DOBREJ INFORMACJI …powinna spełniać następujące cechy Aktualność - dziennikarze oczekują newsów. Neutralność. Informacja prasowa powinna przedstawiać czyste fakty, bez ich wartościowania. Informację należy redagować w trzeciej osobie. Obrazowość. Informacja musi być skoncentrowana na faktach. Zwięzłość. Sztuką jest zawrzeć wszystkie informacje w kilkunastu zdaniach.

CECHY DOBREJ INFORMACJI Element bliskości. Informacja powinna traktować o tematach bliskich odbiorcy. Element „wielkiego świata”. Ma zawierać konkrety i liczby. Używajmy przykładów. Forma. Dobrze sformatowana, przejrzysta informacja jest dowodem na wiarygodność i rzetelność. Informacja musi być dokładnie sprawdzona.

WARTE WYKORZYSTANIA Warto na stronie internetowej Urzędu Pracy stworzyć zakładkę - Powiatowa Rada Zatrudnienia Warto aby i Rada i Urząd posiadali swój PRESS ROOM… …czyli kącik prasowy, a w nim gotowe materiały dla mediów, dane, wykresy, zdjęcia itp. Na konferencji prasowej lub na spotkaniu z dziennikarzem warto wręczyć mu płytę CD z „gotowcem” A jeszcze lepiej na pendrive, jako prezencie.