Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzic jako doradca zawodowy
Advertisements

PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAWODOWEJ PRZEZ MŁODZIEŻ
Metody wyboru zawodu Cele zajęć:
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
CZYNNIKI WYBORU DROGI EDUKACYJNO-ZAWODOWEJ
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego na poziomie GIMNAZJUM
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
Działania PPPP w Tarnowie
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Rola pedagoga szkolnego w organizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa i zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
Punkty rekrutacyjne Zasady rekrutacji Wybór szkoły kolejne kroki Zapoznanie się z ofertą edukacyjną m.in. na stronach www szkół Wybór maksymalnie.
Czynniki potrzebne GIMNAZJALIŚCIE przy wyborze szkoły marzeń
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Co dalej Gimnazjalisto ?
Jak wybrać zawód?.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia decyzji szkolno – zawodowej: planujemy ścieżki i kroki. Na podstawie opracowania Anny Filipowskiej przygotowała.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Planowanie własnej przyszłości
DECYZJE EDUKACYJNO-ZAWODOWE UCZNIÓW
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
CZYNNIKI TRAFNEGO WYBORU ZAWODU
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Planowanie kariery - gdzie szukać pomocy?. Czy zastanawiasz się Jak zaplanować swoje życie? Co pragniesz w życiu osiągnąć? Kim będziesz za kilka lub kilkanaście.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Doradzamy - wybieramy zawód
Ryc. 1 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70%
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pomoc w dokonywaniu wyboru w zakresie edukacji,
Przykłady dobrych praktyk
PORADNICTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE WYBIERAM, WIĘC MYŚLĘ…
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia decyzji szkolno – zawodowej: planujemy ścieżki i kroki. - załącznik do warsztatów edukacyjno- aktywizujących dla uczniów gimnazjum OPRACOWAŁA: ANNA FILIPOWSKA

Wprowadzenie w problematykę wyboru zawodu Czynniki trafnego wyboru zawodu Sylwetka absolwenta gimnazjum

Przygotowanie do podjęcia decyzji zawodowej Mogę zostać lekarzem, prawnikiem, nauczycielem, stolarzem,policjantem,dentystą..........

Znać siebie to znaczy znać swoje: zainteresowania uzdolnienia temperament umiejętności osobowość stan zdrowia poziom wiedzy szkolnej mocne i słabe strony

Zebrać informacje o zawodach to znaczy poznać: świat zawodów i ich podział opisy zawodów warunki i środowisko pracy zadania i czynności zawodowe narzędzia pracy predyspozycje i przeciwwskazania do zawodów perspektywy płacy i zatrudnienia

Znać ścieżki kształcenia oznacza poznać: typy szkół sieć szkół kryteria przyjęć i warunki naboru przebieg kształcenia w szkole/zawodzie kwalifikacje absolwenta możliwość kontynuowania nauki i podnoszenia kwalifikacji kursy, szkolenia uzupełniające

Znać rynek pracy oznacza poznać: trendy na rynku pracy wskaźniki bezrobocia i zatrudnienia sposoby poszukiwania pracy wymagania pracodawców potrzebne umiejętności i kwalifikacje zawodowe oferty pracy

Źródła informacji to: rodzina rówieśnicy i znajomi szkoła macierzysta poradnia psychologiczno- pedagogiczna szkoły ponadgimnazjalne media (RTV, prasa, Internet) informatory, książki,programy komputerowe instytucje, urzędy pracy przedstawiciele zawodów

Etapy podejmowania decyzji 7.Oceniam swoją decyzję 6.Robię plan działania 5.Wybieram najlepszą możliwość 4.Porównuję możliwości wyboru 3.Określam możliwości wyboru 2.Zastanawiam się jakie posiadam zasoby 1.0kreślam czego chcę lub potrzebuję

Sylwetka absolwenta gimnazjum wie, gdzie szukać pomocy w wyborze zawodu, szkoły i planowaniu kariery zawodowej zna różne drogi osiągania celu   potrafi realnie ocenić swoje możliwości pracy w danym zawodzie posiada umiejętności uczenia się zna system kształcenia potrafi sporządzać dokumenty określone procedurą ubiegania się o pracę umie zanalizować ogłoszenia o pracy potrafi adaptować się do wymagań nowej szkoły i nowej rzeczywistości   reprezentuje pozytywną postawę wobec pracy potrafi określić swoje mocne strony jest świadomy swoich ograniczeń ma wgląd w swoje zainteresowania potrafi wskazać swoje umiejętności i uzdolnienia wie jaki ma temperament umie podejmować decyzje zna pojęcie zawodu, pracy, kwalifikacji zawodowych   posiada informacje o funkcjonowaniu rynku pracy zna podstawowe podziały zawodów jest zorientowany, gdzie szukać informacji o zawodach i jak je poznać

ABSOLWENT GIMNAZJUM ZNA SIEBIE – ZNA ZAWODY – ZNA ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA CZUJE SIĘ ODPOWIEDZIALNY ZA SWÓJ LOS I SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ