Www.kierowcabezpieczny.pl Paneuropejski projekt Ten D by Night Badania pilotażowe Konferencja Drogi bez uzależnień, Szczytno, 05-06 czerwca 2012r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada
Advertisements

„Przebacz mi” Akcja skierowana do młodzieży gimnazjalnej i licealnej
Monitoring „Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
DZIAŁANIA NA RZECZ POLEPSZENIA BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Polska w strefie Schengen
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Uzależnieniom mówimy STOP!
„Bezpieczeństwo drogowe"
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
V Gala Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 23. –
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Joanna Skowron Kierownik Projektu Główny Inspektorat Sanitarny
Akwakultura oczami konsumenta
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Diagnoza środowisk zagrożonych przemocą i uzależnieniami
Uzależnienia a rozwój dziecka
Opracował J. Stryjkowski
Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
„Drzewa przydrożne – sytuacja w Polsce i Europie”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
LOKALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W TYCHACH
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
WYNIKI ANKIETY BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO MIESZKAŃCÓW POWIATU KŁODZKIEGO motto: „Pomagając Policji – pomagasz innym i sobie”
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
jest zapewnienie bezpieczeństwa
PROJEKT EDUKACYJNY realizowany w ramach Kampanii społecznej
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Sport Erasmus+ : Sport Michał RynkowskiDG Edukacji i Kultury Sport Unit Komisja Europejska.
w praktyce pedagogicznej
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Od kompleksowej diagnozy sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce do nowego modelu polityki społecznej wobec niepełnosprawności Projekt badawczy Prof.
Pijani kierowcy na polskich drogach
Czym jest zdrowie?.
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
„ARS, czyli jak dbać o miłość?”
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
1 „Prowadzący – niepijący” Kampania edukacyjna 7 – 31 sierpnia 2008.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień od Alkoholu PZOZ Kampania Miasta Gdańska „Kieruj bez procentów” 2008 rok.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
I kwartał 1. Informacja o wykonaniu budżetów WORD w części przeznaczonej na bezpieczeństwo ruchu drogowego w roku 2011 i zatwierdzenie planu wydatków.
Europejski Fundusz Społeczny -
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
XI edycja programu Trzymaj Formę!
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
„Szkoła Przyjazna Zdrowiu – Bezpieczna Szkoła”
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Konkurs na „Najlepszego Kierowcę Nowosądeckiej Komunikacji Miejskiej 2018 roku” odbędzie się w dniach od 15 sierpnia do 30 września 2018 roku i będzie.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Komenda Powiatowa Policji w Żyrardowie
Zapis prezentacji:

Paneuropejski projekt Ten D by Night Badania pilotażowe Konferencja Drogi bez uzależnień, Szczytno, czerwca 2012r.

Fundacja Kierowca Bezpieczny Fundacja Kierowca Bezpieczny została założona w marcu 2004 r. przez znanego i utytułowanego kierowcę rajdowego Krzysztofa Hołowczyca. Główne cele działań Fundacji to : Działanie na rzecz poprawy poziomu bezpieczeństwa na polskich drogach. Popularyzacja zasad bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym. Wychowanie komunikacyjne dzieci i młodzieży. Podnoszenie umiejętności bezpiecznego prowadzenia pojazdów mechanicznych wśród kierowców. Działania na rzecz ustanawiania programów kształtowania Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD). Działania na rzecz budowy sieci nowoczesnych dróg w Polsce. Wspieranie kooperacji pomiędzy instytucjami i firmami propagującymi problematykę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wspieranie inicjatyw samorządowych na rzecz lokalnego rozwoju BRD

Projekt Ten D by Night TEN D by Night to międzynarodowy projekt, którego celem było zwiększenie świadomości, wśród młodych Europejczyków, zagrożeń wynikających z jazdy samochodem lub motocyklem po alkoholu i narkotykach. Przeprowadzony został w latach 2007/2009 na zlecenie Komisji Europejskiej w 7 krajach (Włochy, Łotwa, Hiszpania, Bułgaria, Holandia, Belgia, Polska) Strategicznym celem projektu TEN D by Night było zdefiniowanie (znalezienie) europejskich rozwiązań w celu zmniejszenia liczby wypadków samochodowych, spowodowanych tzw. syndromem dyskotekowym, zwłaszcza tych z udziałem młodych ludzi, które mają miejsce podczas weekendów i są powiązane z wcześniejszym piciem alkoholu i zażyciem narkotyków. Prawie 5000 uczestników w Europie Ponad 1000 zebranych ankiet w Polsce

Europejski zasięg Programu

Przebieg badań I Etap (Badanie przy wejściu) 1. Wolontariusz pyta czy uczestnik imprezy ma ochotę wziąć udział w badaniu i przekazuje wszystkich informacje związane z badaniem 2. Uczestnik badania wypełnia z wolontariuszem pierwszą część ankiety na temat alkoholu i narkotyków.

3. Sprawdzenie poziomu alkoholu w wydychanym powietrzu 4. Test na Symulatorze Bezpiecznej Jazdy – czas reakcji. 5. Uczestnik proszony jest o podejście do wolontariusza – kiedy będzie zamierzał opuścić lokal - celu zakończenia testu.

II etap (Badanie przy wyjściu) 1. Uczestnik badania wypełnia drugą (ostatnią) część ankiety (odpowiada na pytania dot. przebiegu imprezy, planowanym powrocie do domu i swoich poglądów na temat prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu i/lub narkotyków). 2. Anonimowy test na obecność narkotyków w organizmie i sprawdzenie zawartości alkoholu w wydychanym powietrzu.

II etap (Badanie przy wyjściu) 3. Powtórne sprawdzenie czasu reakcji na Symulatorze Bezpiecznej Jazdy. 4. Uczestnik badania otrzymuje specjalny upominek w podziękowaniu za współprace oraz kartkę ze swoimi wynikami.

Najważniejsze wyniki badań Przeprowadzone badania dostarczyły: cennych danych demograficznych oraz socjo-ekonomicznych w podziale na państwa danych porównawczych w zakresie nawyków i zachowań młodzieży różnych krajach danych w zakresie spożycia substancji psychoaktywnych i alkoholu wśród młodzieży danych w zakresie częstości prowadzenia pojazdów mechanicznych pod wpływem danych co do zwyczajów panujących wśród bawiącej się młodzieży. danych porównawczych w zakresie deklarowanego i rzeczywistego spożycia tych używek Polska W Polsce w badaniach wzięło udział 1006 osób (wypełniło ankiety) 61% mężczyzn, 39% kobiet 6% jest niepijących, 6% pije codziennie, 88% pije okazjonalnie Podczas imprez 58% pije alkohol, a 5% zażywa środki psychoaktywne, 6% badanych prowadziło samochód pod wpływem alkoholu 3% badanych prowadziło auto pod wpływem substancji psychoaktywnych 1% badanych deklarowało chęć prowadzenia pod wpływem alkoholu, po imprezie ( dla porównania, w Hiszpanii aż 12%)

Pozytywne i negatywne aspekty badań Pozytywna ocena przez managerów, członków zespołów badawczych oraz wolontariuszy. Pozytywne nastawienie wśród właścicieli klubów i wszystkich osób biorących udział w realizacji projektu, w tym wśród uczestników poddanych badaniom. Przekonanie, że interwencje podnoszą atrakcyjność i prestiż klubów. Uzyskanie niezbędnych danych naukowych, w jednym miejscu. Wprowadzenie pomiaru czasu reakcji jako miernika obiektywnego, udowodniło pogorszenie czasu reakcji wśród badanych, będących pod wpływem alkoholu lub narkotyków. Istotne zmiany w przekonaniach młodzieży na temat szkodliwości spożycia alkoholu i narkotyków oraz ich wpływu na obniżenie zdolności do prowadzenia pojazdów. Wzrost świadomości na temat problemu alkoholu i narkotyków wśród kierowców. Sporadyczne, niechętne nastawienie właścicieli klubów wpływały na obniżenie potencjalnych możliwości zebrania maksymalnej ilości danych. Badanie alkomatem nie wykazuje, jaka ilość alkoholu znajduje się we krwi badanego. Test narkotykowy niestety tylko sygnalizuje możliwość obecności substancji psychoaktywnej. Formularze w wielu przypadkach postrzegane były jako zbyt długie..

Wnioski praktyczne Dane uzyskane podczas badań mogą być wykorzystane do dalszych celów naukowych. Mogą być też wykorzystane dla potrzeb tworzenia innych tego typu programów oraz dla potrzeb kampanii promujących zdrowie i bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Mogą być wykorzystane w programach edukacyjnych, w gimnazjach i liceach oraz w ośrodkach szkolących kierowców pokazując, jaki wpływ ma alkohol i narkotyki na zmianę czasu reakcji. Zebrany materiał badawczy został opublikowany w broszurze Projekt Ten D by Night dostępnej w PDF na

Dziękuję za uwagę ! Fundacja Krzysztofa Hołowczyca Kierowca Bezpieczny tel