Czym jest model(własnego)-ja?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Polityki kontroli w Windows Server 2008
Równanie Schrödingera
Spostrzeżenia pośrednie z warunkami na niewiadome
Teoria poszukiwania doznań Marvina Zuckermana (1)
Systemy Równoległe.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Racjonalizm, relatywizm i obiektywizm
„Czym jest to co zwiemy nauką”
Wykład III Fale materii Zasada nieoznaczoności Heisenberga
Dziedziczenie i jego rodzaje
Cele lekcji: Poznanie założeń heliocentrycznej teorii Kopernika.
Wstęp do programowania obiektowego
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Kognitywna Teoria Świadomości Bernarda J. Baarsa
Modelowanie zorientowane agentowo
Usługi katalogowe LDAP.
C.d. wstępu do tematyki RUP
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Twój przyjaciel czy wróg?
O FIZYCE Podstawowe pojęcia.
Ogólna charakterystyka ludzkiego poznania
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 4 Wprowadzanie i uczenie pojęć na lekcjach języka polskiego Dr Krzysztof Koc.
Jowanka Jakubek-Lalik Wydział prawa i administracji
EMPIRYZM BRYTYJSKI ZESTAWIENIE
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Zadawanie pytań.
Układ nerwowy CZŁOWIEKA.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Integracja sensoryczna
Biologiczne podłoże przetwarzania informacji.
Relacje psychofizyczne, mind – body problem
Historia pojęcia umysłu
Pojęcie poznania bezpośredniego i doświadczenia
Rozwój osobowości dziecka w wieku przedszkolnym
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Interakcja człowiek – komputer Podstawy metod obiektowych mgr inż. Marek Malinowski Zakład Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock.
Aplikacje internetowe
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Konstytucja 3 Maja w literaturze Miejskiej Biblioteki Publicznej
Odpowiedzialny nauczyciel - (nie)odpowiedzialna wspólnota – co pomaga, a co przeszkadza w budowaniu nauczycielskich wspólnot praktyków Hanna Kędzierska.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Filozofia umysłu: podsumowanie pierwszego semestru
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Teorie osobowości Literatura podstawowa
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Wykłady z matematyki „W y z n a c z n i k i”
Odimienna nauka czytania I. Majchrzak
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Dynamika punktu materialnego Dotychczas ruch był opisywany za pomocą wektorów r, v, oraz a - rozważania geometryczne. Uwzględnienie przyczyn ruchu - dynamika.
Zaburzenia spostrzegania
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Wprowadzenie W tej prezentacji pokażemy, że matematykę można znaleźć w sztuce sakralnej. W tym celu wybraliśmy się do poznańskich kościołów i znaleźliśmy.
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
MODUŁ 1 TEMAT 2 POZIOM 2 Współpraca z różnymi osobowościa mi.
Projekt i implementacja symulatora żaglówki z wykorzystaniem biblioteki DirectX Promotor: dr hab. prof. WWSI Grabowski Michał Dyplomant: Radosław Czebreszuk.
dr hab. Adriana Schetz IF US
Problem umysł-ciało (mind-body problem)
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Czy oprócz człowieka inne zwierzęta również są samoświadome?
Integracja sensoryczna
Projektowanie wspomagane komputerem
Zasada Szufladkowa Dirichleta
Cechy dobrej prezentacji
Zapis prezentacji:

Czym jest model(własnego)-ja? Marcin Leszczyński Uniwersytet im. Adama Mickiewicza marcinl@poczta.neostrada.pl

Nauka o świadomości Dennett, Consciousness Explained Flanagan, Consciousness Reconsidered Metzinger, Being No One

Centralne Twierdzenie Ontologiczne Nie istnieje ja substancjalne; Możemy wyeliminować pojęcie ja jako teoretycznego konstruktu. To, co zwykliśmy nazywać pojęciem ja jest specjalnym rodzajem treści reprezentacyjnej (treść modelu(własnego)-ja)

W poszukiwaniu świętego Graala Od reprezentacyjnych własności modelu (własnego)-ja Do świadomego doświadczenia fenomenalnych własności siebie

Reprezentacyjny charakter modelu(własnego)-ja Model(własnego)-ja składa się jedynie ze złożonych, dynamicznych stanów systemu; Modele(własnego)-ja są przezroczystymi narzędziami systemu przetwarzającego informacje; Model może być opisywany na wielu poziomach; Poczucie substancjalności, esencjonalności, indywidualności są specjalnymi formami świadomej treści reprezentacyjnej; Reprezentacyjna struktura doświadczenia integrowana w oknie jednoczesności i rozpoznawana jako spójny model (przezroczystość).

Struktura modelu(własnego)-ja self-presentation -- komponent bottom-up poruszany przez zmysły; self-simulation -- generator hipotez o aktualnym stanie systemu; self-representation -- funkcjonalny, mniej lub bardziej adekwatny obraz systemu mojość

Mineness Charakterystyczna dla wszystkich fenomenalnych treści reprezentacyjnych związanych z systemem Funkcjonalnie orientuje model świata, który umożliwia działanie Np. „I am someone”; „I experience myself as being identical through time”

Czteropoziomowy charakter nauki o świadomości Poziom fenomenologicznego opisu Poziom analizy treści reprezentacyjnej Poziom funkcjonalnych korelatów Poziom neuronalnych korelatów

Globalność modelu Gph: X jest świadome – mam możliwość bezpośredniego reagowania na X. („Oooo Pan B. Podłożę mu nogę”) Gr: osadzenie w funkcjonalnie aktywnym modelu świata - całościowa, spójna reprezentacja realności (interakcja dwóch modeli – świat i ja) Gf: HOB (Highest-order binding); w modelu(własnego)-ja dynamiczna unifikacja; top-down i najszerszy zakres integracji Gn: potrzeba teoretycznego modelu, który pozwoli szukać neuronalnych własności mechanizmów globalnej integracji; rozproszone procesy, które będą realizacją poziomu funkcjonalnego

Przezroczystość modelu Pph: system-model ale autoepistemic closure nie pozwala poznać naszej reprezentacyjnej natury. Pr: złożony, neuronalny wzór pobudzenia; przezroczystość dostarcza niezawodnego sposobu wydobywania informacji związanej z systemem (self-object) Pf: Przezroczysty model czyni system egoistycznym. Stąd bierze się poczucie indywidualności i naiwny realizm. Pn: niewiele wiadomo. Dużo do zrobienia

Jak to działa? Syndrom Antona: uszkodzenie w płacie potylicznym uszkodzenie fenomenalnego modelu-świata wadliwe funkcjonowanie self-representation nieadekwatność modelu(własnego)-ja Syndrom Cotarda: przekonanie o własnym nieistnieniu; złudzenie utraty części ciała nieprzezroczystość modelu(własnego)-ja; uwagowa dostępność utrata przezroczystości - dezintegracja

Podsumowanie Cztery poziomy opisu Centralne Twierdzenie Ontologiczne Model(własnego)-ja Globalność, Przezroczystość jako podstawowe cechy modelu(własnego)-ja

Dziękuję za uwagę