Katedra Budownictwa Drogowego Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy WYKONANIE OBLICZEŃ SYMULACYJNYCH ROZKŁADU RUCHU ORAZ ANALIZ NATĘŻEŃ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011.
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
1. Lokalizacja. Projektowany obszar znajduje się w ścisłym centrum Szczecina, nieopodal centrum handlowego Galaxy, oraz naprzeciwko rozpoczynającej się
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
MANUFAKTURA ŁÓDŹ GENIUS LOCI A KOMERCYJNA WARTOŚĆ PRZESTRZENI PUBLICZNEJ dr inż. arch. Małgorzata Hanzl INSTYTUT ARCHITEKTURY i URBANISTYKI POLITECHNIKA.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Parkingi podziemne w Warszawie – realizacja w formule PPP
Łuków -20 lat wspólnie Zmiany w Łukowie na przestrzeni ostatnich 20-stu lat 1 LO im. Tadeusza Kościuszki w Łukowie.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
ALGORYTMY STEROWANIA KILKOMA RUCHOMYMI WZBUDNIKAMI W NAGRZEWANIU INDUKCYJNYM OBRACAJĄCEGO SIĘ WALCA Piotr URBANEK, Andrzej FRĄCZYK, Jacek KUCHARSKI.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Strategia rozwoju Opola w latach
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Inteligentne Systemy Transportowe w Bydgoszczy
Przygotowanie projektu technicznego
RZESZÓW - 8 LISTOPADA 2012 R.. Wybrane zrealizowane inwestycje: remont ul. Mieszka I od ul. Kustronia do al. Niepodległości; wykonanie połączenia ul.
Adam Fudali prezydent Rybnika
WYZWANIA STOJĄCE PRZED SYSTEMEM UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
I NFORMACJA o stanie finansów miasta Ruda Śląska za rok 2011.
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Lokalny program rewitalizacji Gniewkowa na lata 2009 – sierpnia 2009 r.
powierzchni reklamowych
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU MIASTA SUWAŁKI ZA 2013 ROK
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Koncepcja programowa przebudowy ul. Marcinkowskiego od ul
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Etap 1 Warszawa, wrzesień 2011.
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
1 Projekt modernizacji terenu przy ul. Świt.. 2 Teren przy ul. Świt objęty rewitalizacją Obszar projektu obejmuje nieruchomości gruntową położoną w Poznaniu.
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
PARK HANDLOWY MILA PRZYSZŁOŚĆ HANDLU W NIDZICY
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Bielsk Podlaski.
Gliwice Miasto sukcesu inwestycyjnego
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Plac Długosza.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Zespół Szkolno Przedszkolny
Rynek Kościuszki i Plac Jana Pawła II w Białymstoku Konkurs Towarzystwa Urbanistów Polskich na najlepiej zagospodarowaną przestrzeń publiczną w Polsce.
IV warsztaty eksperckie SUiKZP Policentryczność Gdańska I 16 października 2015 I.
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Mieszkalnictwo I 11 luty 2016 I. 1.SUiKZP Analizy 3.Chłonność terenów mieszkaniowych 4.Założenia.
BUD Ż ET SKAR Ż YSKA-KAMIENNEJ NA 2012 ROK Opracowała Magdalena Grzmil.
Kompleksowa modernizacja chodników, miejsc parkingowych i nawierzchni dróg w kwartale ulic: Królowej Jadwigi/Bogusława/ Bohaterów Getta Warszawskiego/Ściegiennego.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
Doprowadzenie niezbędnej infrastruktury technicznej do terenów inwestycyjnych przy ulicy Stołczyńskiej.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
GTB Metropolis Zmieniamy obraz Śląska.  Jesteśmy właścicielem nieruchomości komercyjnych na obszarze Aglomeracji Górnośląskiej  Przygotowujemy nieruchomości.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Program Zrównoważonego Rozwoju Gminy Przesmyki Przyjęty uchwałą Rady Gminy Przesmyki nr XXVII/145/02 z dnia r.
Teresa Białecka – Krawczyk Dyrektor Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy UMŁ Sztab Piotrkowska Łódź, r. SPOSÓB ZARZADZANIA ULICĄ PIOTRKOWSKĄ.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Rozbudowa skrzyżowania zwykłego na skrzyżowanie typu rondo drogi wojewódzkiej nr 984 Lisia Góra – Radomyśl Wielki – Mielec z drogą wojewódzką nr 983 Sadkowa.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
Majster S.A. POWIERZCHNIE HANDLOWE DO WYNAJĘCIA MAJSTER JAWORZNO Majster S.A.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Nieruchomość przemysłowa w Dąbrowie Górniczej 1,91 ha
Zapis prezentacji:

Katedra Budownictwa Drogowego Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy WYKONANIE OBLICZEŃ SYMULACYJNYCH ROZKŁADU RUCHU ORAZ ANALIZ NATĘŻEŃ RUCHU DLA OBSZARU MIASTA RYBNIKA DLA OBSZARU MIASTA RYBNIKA OGRANICZONEGO ULICAMI: POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH, T. KOŚCIUSZKI, B. CHROBREGO, MIEJSKA, JANKOWICKA, PLAC ARMII KRAJOWEJ dr inż. Jacek Chmielewski Bydgoszcz 2008

Katedra Budownictwa Drogowego Cel Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki, B. Chrobrego, Miejska, Jankowicka, Plac Armii Krajowej, Za Komendą, Piłsudskiego przy zadanych przez Zamawiającego wariantach rozwoju sieci drogowej. Sporządzenie szczegółowych analiz ruchu drogowego wraz z uzasadnieniem zasadności zastosowania przyjętych rozwiązań komunikacyjnych oraz wskazania etapów wprowadzania przyjętych rozwiązań. Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki …

Katedra Budownictwa Drogowego Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki …

Katedra Budownictwa Drogowego Założenia Do analiz ruchu przyjęto obliczeniowy rok 2012 Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Przy określaniu prognoz ruchu na rok 2012 uwzględniono między innymi: prognozę demograficzną ludności do roku 2012 zmiany w czasie wskaźnika motoryzacji zmiany zachowań komunikacyjnych mieszkańców miasta zmiany wskaźnika bezrobocia zmiany w zagospodarowaniu przestrzennym miasta (lokalizacja miejsc pracy, handlu i usług).

Katedra Budownictwa Drogowego Założenia Mając na uwadze możliwości budżetowe miasta, założono, iż w mieście nie zostaną zrealizowane żadne kluczowe inwestycje drogowe do roku Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Dodatkowo w analizach uwzględniono założenia dotyczące rozwoju zagospodarowania przestrzennego centrum miasta Rybnika Lokalizacji centrum handlowego o powierzchni powyżej m2 na terenach obecnej Rybnickiej Fabryce Maszyn RYFAMA-SA. Bliska lokalizacja dwóch dużych obiektów handlowych (Plaza i Focus Park), stąd przyjęto, iż nowy obiekt handlowy wyposażony zostanie w maksymalnie 500 miejsc postojowych, a średni czas parkowania wynosić będzie ok.1.5 godziny.

Katedra Budownictwa Drogowego Założenia Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Dodatkowe założenia dotyczące rozwoju zagospodarowania przestrzennego centrum miasta Rybnika Realizacji trzykondygnacyjnych kamienic o charakterze handlowo-usługowo-mieszkaniowym w centrum miasta, na terenie położonym przy ul.Hallera, w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku i centrum handlowego Focus Park W miejscu tym pozostanie parking płatny o zmniejszonej o 20% liczbie miejsc parkingowych.

Katedra Budownictwa Drogowego Założenia Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Dodatkowe założenia dotyczące rozwoju zagospodarowania przestrzennego centrum miasta Rybnika Lokalizacji obiektów noclegowych w tzw obszarze urbanistycznym Bukowa. Lokalizacja tych obiektów nie wpłynie w sposób istotny na generowanie i absorbowanie ruchu samochodowego w tym obszarze.

Katedra Budownictwa Drogowego Założenia Przebudowa i zmiana w organizacji ruchu drogowego Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Budowa rond na skrzyżowaniach ulic: 3-go Maja-Piłsudskiego, Reymonta-Jankowickiej, Piłsudskiego-Miejskiej-Jankowickiej, Plac Kopernika. Wprowadzenie dwóch kierunków ruchu na ulicach: Chrobrego na odcinku od skrzyżowania z ul.3-go Maja do skrzyżowania z ul.Kościuszki, 3-go Maja od skrzyżowania z ul.Chrobrego do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego.

Katedra Budownictwa Drogowego Założenia Przebudowa i zmiana w organizacji ruchu drogowego Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Przebudowa skrzyżowań 3-go Maja-Chrobrego oraz Chrobrego-Kościuszki celem dostosowania do ulic o ruchu dwukierunkowym. Zamknięcie Pl. Armii Krajowej (utworzenie parkingu). Budowa przedłużenia ul. Bolesława Chrobrego do ul. Powstańców Śląskich (ulica dwukierunkowa, jednojezdniowa dwupasowa wzdłuż kolei) wraz z wjazdem do nowego centrum handlowego na terenie Rybnickiej Fabryki Maszyn RYFAMA-SA.

Katedra Budownictwa Drogowego Założenia Przebudowa i zmiana w organizacji ruchu drogowego Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Budowie ronda na skrzyżowaniu ul. Bolesława Chrobrego i ul. Powstańców Śląskich z wydzielonymi prawo skrętami dla relacji Żorska-Sybiraków i Powstańców Śląskich- Bolesława Chrobrego.

Katedra Budownictwa Drogowego Analizy symulacyjne ruchu drogowego Analizy symulacyjne ruchu drogowego wykonano dla godziny szczytu popołudniowego Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Podstawą do porównań wariantów obliczeń był wariant 0 – wariant bezinwestycyjny Wariant ten zakłada pozostawienia aktualnego stanu organizacji ruchu i geometrii skrzyżowań.

Katedra Budownictwa Drogowego Analizy symulacyjne ruchu drogowego wariant 1 - pełna reorganizacja ruchu drogowowego zgodnie z wcześniejszymi założeniami Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Cel określenie rozkładu ruchu drogowego po wprowadzniu odcinków dwukierunkowych, budowie rond i przedłużeniu przedłużenia ul.Chrobrego do ul.Powstańców Śląskich, przy założeniu, iż funkcjonuje nowy obiekt handlowy.

Katedra Budownictwa Drogowego Analizy symulacyjne ruchu drogowego Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Cel określenie rozkładu ruchu drogowego dla przypadku analogicznego jak w wariancie 1, ale gdy nie ma nowego obiektu handlowego i nie wybudowano przedłużenia ul.Chrobrego do ul.Powstańców Śląskich Wariant 2 - organizacja ruchu zgodna z wariantem 1, lecz bez przedłużenia ul.Chrobrego do ul.Powstańców Śląskich; nie ulega przebudowie skrzyżowanie ul. Powstańców Śląskich-Sybiraków-Żorska

Katedra Budownictwa Drogowego Analizy symulacyjne ruchu drogowego Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Wariant 3 - organizacja ruchu zgodna z wariantem 0, lecz uzupełniony o: przedłużenia ul. Bolesława Chrobrego do ul. Powstańców Śląskich (ulica dwukierunkowa, jednojezdniowa dwupasowa wzdłuż kolei) wjazd do nowego centrum handlowego na terenie Rybnickiej Fabryki Maszyn RYFAMA-SA budowie ronda na skrzyżowaniu ul. Bolesława Chrobrego i ul. Powstańców Śląskich z wydzielonymi prawo skrętami dla relacji Żorska-Sybiraków i Powstańców Śląskich- Bolesława Chrobrego funkcjonuje nowy obiekt handlowy.

Katedra Budownictwa Drogowego Analizy symulacyjne ruchu drogowego Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Cel określenie rozkładu ruchu drogowego dla przypadku, gdy organizacja ruchu w centrum miasta pozostaje bez zmian (zgodnie ze stanem istniejącym), ale wybudowano przedłużenia ul.Chrobrego do ul.Powstańców Śląskich Wariant 4 - organizacja ruchu zgodna z wariantem 3, ale bez funkcjonowania nowego obiektu handlowego

Katedra Budownictwa Drogowego Analizy symulacyjne ruchu drogowego Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Cel określenie rozkładu ruchu drogowego po wprowadzeniu odcinków dwukierunkowych w obszarze ul.Plac Armii Krajowej, budowie rond i przedłużeniu przedłużenia ul.Chrobrego do ul.Powstańców Śląskich, przy założeniu, iż funkcjonuje nowy obiekt handlowy Wariant 5 - reorganizacja ruchu drogowowego zgodnie z założeniami przedstawionymi na wstępie z wyjątkiem zmian na ul.3-go Maja i Chrobrego (pozostawiono na tych ciągach jeden kierunek ruchu zgodnie ze stanem istniejącym).

Katedra Budownictwa Drogowego Analizy symulacyjne ruchu drogowego Etapy wdrażania wariantu 5 Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Cel określenie etapów wdrażania reorganizacji ruchu drogowego i zmian w rozkładach przestrzennych ruchu drogowego Wariant 6 – etap 1 - wprowadzenie dwóch kierunków ruchu na ulicy Jankowickiej, budowa ronda na skrzyżowaniach ulic: Jankowicka-Reymonta-Pl.Armii Krajowej, modernizacja ul. Za Komendą, zamknięcie Pl.Armii Krajowej

Katedra Budownictwa Drogowego Analizy symulacyjne ruchu drogowego Etapy wdrażania wariantu 5 Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Cel Korekta etapu 1, w celu uniknięcia zatorów na ul.Jankowickiej Wariant 6a – etap 1a - wprowadzenie dwóch kierunków ruchu na ulicy Piłsudskiego oraz budowie ronda na skrzyżowaniach ulic: Piłsudskiego-Jankowicka

Wariant 7 – etap 2 - wprowadzenie dwóch kierunków ruchu na ulicy Jankowickiej, budowa ronda na skrzyżowaniach ulic: Jankowicka-Reymonta-Pl.Armii Krajowej, modernizacja ul. Za Komendą, zamknięcie Pl.Armii Krajowej Katedra Budownictwa Drogowego Analizy symulacyjne ruchu drogowego Etapy wdrażania wariantu 5 Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki …

Katedra Budownictwa Drogowego Analizy symulacyjne ruchu drogowego Etapy wdrażania wariantu 5 Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki … Wariant 8 – etap 3 - wprowadzenie dwóch kierunków ruchu na ulicy 3-go Maja od skrzyżowania z ul.Chrobrego do skrzyżowania z Pl.Armii Krajowej oraz budowa ronda na skrzyżowaniach ulic: 3-go Maja-Piłsudskiego

Katedra Budownictwa Drogowego Wnioski z analiz symulacyjnych Cechą charakterystyczną organizacji ruchu drogowego w centrum Rybnika jest duża liczba dróg jednokierunkowych. Zasadniczą wadą takiego rozwiązania jest mała czytelność i przejrzystość organizacji ruchu dla kierowców przyjezdnych, a także często wydłużenie drogi dojazdowej do celu podróży. Zaletą zaś uproszczenie i eliminacja pewnych relacji skrętnych na skrzyżowaniach, podwyższone bezpieczeństwo ruchu drogowego (mniejsza liczba punktów kolizji) oraz wyższa przepustowość odcinków ulic Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki …

Katedra Budownictwa Drogowego Wnioski z analiz symulacyjnych Analizy ruch dla roku prognozy 2012, dla godziny szczytu popołudniowego typowego dnia roboczego, wykazały, że przy braku działań modernizacyjnych na wybranych elementach sieci drogowej będą występowały poważne zakłócenia w ruchu drogowym. Przebudowa wybranych skrzyżowań i zmiana organizacji ruchu polegająca na wprowadzeniu dróg dwukierunkowych na kluczowych ciągach drogowych w centrum miasta spowoduje przeniesienie się części ruchu z dróg o dużym stopniu nasycenia na ciągi alternatywne, powodując równomierne rozłożenie się ruchu drogowego. Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki …

Katedra Budownictwa Drogowego Wnioski z analiz symulacyjnych Dotyczy to szczególnie okolic Pl.Armii Krajowej. Reorganizacja ruchu zastosowana w wariancie 1 spowoduje obniżenie przepustowości ulic, które obecnie są ulicami jednokierunkowymi oraz przeciążenie ruchem wybranych odcinków tych ulic, prowadząc do zatorów. Dotyczy to ciągów drogowych ul. 3-go Maja i Chrobrego. Charakteryzują się one dużą nierównomierność kierunkową. Te dwa duże potoki stanowią największe zagrożenie dla analizowanego układu organizacji ruchu. Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki …

Katedra Budownictwa Drogowego Wnioski z analiz symulacyjnych Wyniki analizy dla wariantu 2 wskazują jak ważna rolę dla układu drogowego odegra przedłużenie ul.Chrobrego do ul.Powstańców Śląskich Rola ta jest dodatkowo widoczna w wariantach 3 i 4 (bez reorganizacji ruchu drogowego w centrum Rybnika, a po przedłużeniu ul.Chrobrego do ul.Powstańców Śląskich). W wariancie 3 sieć drogowa została dodatkowo dociążona potokami generowanymi i absorbowanym przez nowy obiekt handlowo-usługowy. Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki …

Katedra Budownictwa Drogowego Wnioski z analiz symulacyjnych Mając na uwadze wnioski z wariantów 1 i 2, zaproponowano wariant 5 obliczeń, w którym zrezygnowano ze zmian organizacji ruchu na ul.3-go Maja i Chrobrego pozostawiając pozostałe zmiany. Wyniki analiz symulacyjnych potwierdziły fakt równomiernego rozłożenia ruchu drogowego w obszarze Pl.Armii Krajowej przy jednoczesnym odciążeniu wybranych ciągów otaczających. Zaproponowane etapy wdrażania reorganizacji ruchu nie powinny doprowadzić do zatorów drogowych na sieci drogowej. Ostatnim etapem realizacji reorganizacji ruchu może być budowa ronda na ul. Miejskiej i Hallera. Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiz natężeń ruchu dla obszaru miasta Rybnika ograniczonego ulicami: Powstańców Śląskich, T. Kościuszki …