Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Advertisements

AUTORYTET.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Jak się robi plan marketingowy?
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
PROJEKT EDUKACYJNY ,,CZY AUTORYTETY SĄ WŚRÓD NAS”?
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Jak być własnym szefem?.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
realizacja VIII punktu
U fryzjera.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Lider- Przywódca.
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Czy autorytety są nam potrzebne i dlaczego?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Czy autorytety są nam potrzebne
Czy autorytety są nam potrzebne?
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Moja przedsiębiorczość
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
  Wszystko zostało wymyślone, z wyjątkiem tego jak żyć.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
„Pytanie, kto może zostać liderem? Jest jak pytanie, kto może śpiewać partie tenora? Odpowiedź jest oczywista: ten kto umie śpiewać tenorem”. Henry Ford.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
LIDER.
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Co to jest WOLONTARIAT?.
„Świadome macierzyństwo” Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Porębie.
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Co decyduje o odniesieniu sukcesu? Zapraszam do dyskusji Zygmunt Korzeniewski.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
8 zasad postępowania lidera
Metody komunikacji.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Z. Korzeniewski, DODN.  „Ważniejsze, aby sprawnie myśleć, niż nałykać się wiedzy o faktach”. Z. Korzeniewski, DODN.
Portret lidera. Zygmunt Korzeniewski Wpływ na innych Przede wszystkim na członków grupy, aby wzięli na siebie większe zadania, stosowali ostrzejsze normy.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Jak nie dać się oszukać?. Bariera Nie chcemy dopuścić do świadomości naszych wątpliwości. Oszuści to wiedzą i dlatego z taką łatwością nas nabierają.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji

Z. Korzeniewski, DODN Z każdego można zrobić lidera? To tak jak z graniem na scenie. Nie z każdego można zrobić aktora, a jeżeli już, to nie każdy zagra Hamleta. Pewne role są niesłychanie trudne. Rola lidera jest z pozoru jasna: 1. ma motywować, 2. budować wizję, 3. przekazywać ją, namawiać ludzi do jej przyjęcia.

Z. Korzeniewski, DODN Z każdego można zrobić lidera? Powyższego można nauczyć, ale już nie umiejętności podejmowania ryzyka i odwagi. A lider wychodzi z szeregu, nie robi tego, co wszyscy, widzi, że może pójść w innym kierunku i na dodatek potrafi przekonać ludzi, że to odpowiedni kierunek.

Z. Korzeniewski, DODN Gdzie ich znaleźć? Liderzy są wszędzie, mogą pochodzić z różnych środowisk czy dziedzin. Najwięcej jest w biznesie. Są również liderzy społeczni, choćby Jerzy Owsiak czy Janina Ochojska i wielu innych. W polityce niewiele się zmieniło od lat, więcej jest w niej dyrygentów- dyrektorów starego typu niż menedżerów czy liderów.

Z. Korzeniewski, DODN Co to znaczy? Menedżer ma środki- pieniądze i ludzi i dysponuje nimi w taki sposób by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Dyrygent- dyrektor potrafi utrącić każdą inicjatywę, bo „to nie twoja sprawa”. Do rozwoju potrzebni są i menedżerowie, i liderzy.

Z. Korzeniewski, DODN Oczekiwania społeczne Polacy chcą efektów, ale liczą, że liderzy wyręcza nas w rozwiązywaniu problemów i braniu odpowiedzialności za rozwój. Dodam, przywództwo polityczne opiera się na graniu na siebie. Bardzo niewielu potrafi grać zespołowo. Modernizując kraj nie można zapominać o zaangażowaniu ludzi, a to jest właśnie wyzwanie dla liderów.

Z. Korzeniewski, DODN Rola edukacji Nie jest w tym obszarze dostosowana do wymogów współczesności. Jeśli mamy podjąć niepopularne decyzje, trzeba przygotować społeczeństwo, do ich przyjęcia. I to zadanie dla liderów- mają rozumieć i przekonywać innych, a nie wcielać zmiany w życie, bo minister kazał. Przykład: reformy M. Thatcher; trzy lata rozmawiano i „urabiano” opinię publiczną.

Z. Korzeniewski, DODN Liderzy w Polsce nie chcą naśladować tych wzorów Nie potrafią podjąć ryzyka powiedzenia ludziom czegoś niepopularnego. A jeżeli już, to… Przykład Jerzego Buzka, przegrał, ale powrócił. Dlaczego: bo nie szukał poklasku, nie oferował ludziom tego, czego chcieli w danym momencie tylko konsekwentnie realizował swoją wizję. Podobnie było z Leszkiem Balcerowiczem.

Z. Korzeniewski, DODN Ostatnie lata- czasy politycznej lękliwości Samo dochodzenie do władzy wymusza zachowania liderskie. Jednak lider polityczny po dojściu do władzy, zaczyna grać inną rolę. Staje się człowiekiem, który może narzucić swoją wizję, tworzyć prawo, instytucje. A gdy go otaczają inni, również o zacięciu liderskim, to pojawiają się konflikty i kontrowersje. Można ten spór „przegadać” albo pozbyć się rywala. Nie jest to jednak liderskie podejście.

Z. Korzeniewski, DODN Dzisiaj W jednej partii ludzie boja się podpaść „wodzowi”, w drugiej są przeczuleni na to, co powiedzą ludzie. W PIS brakuje wewnętrznej dyskusji, PO paraliżuje ciągłe zastanawianie się, czy dana idea znajdzie poparcie.

Prezentacje oparta jest o wypowiedzi i przemyślenia profesora Zbigniewa Pełczyńskiego. Z. Korzeniewski, DODN