Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak się robi plan marketingowy?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak się robi plan marketingowy?"— Zapis prezentacji:

1 Jak się robi plan marketingowy?
Wprowadzenie

2 Na jakie pytania musi odpowiadać?
Co ma być zrobione? Jaki jest cel? Jakie będą przychody? Ile będzie kosztowało? Jakie będzie wynik finansowy? Jakie są ryzyka? Jak będziemy im przeciwdziałać Czego nie powiedzielibyśmy w banku?

3 Co ma być zrobione? To zestaw celów: główny i szczegółowe
Cele przekładają się na działania Jeśli nie masz działania dla jakiegoś celu, nie osiągniesz go (samo to się błyska) Jeśli masz za dużo działań dla jakiegoś celu, znaczy, że jest źle sformułowany Jeśli nie umiesz nazwać celu, źle go rozumiesz

4 Priorytetyzacja Podstawowe pytania: Czy znam siebie?
Nie da się realizować działań w oderwaniu Planowanie strategiczne (w tym: kadrowe ) Dlaczego realizować jakiś projekt? Dlaczego my? realizacja versus realizacja przez nas Dlaczego dla tej konkretnej grupy? Dlaczego teraz? Jaka jest wartość dodana?

5 Jaki jest cel? Nie robi się festiwalu, żeby zrobić festiwal…
… ani, żeby się ludzie spotkali… … ani, żeby coś komuś pokazać Produkt musi być Obserwowalny Mierzalny Atrakcyjny dla płacącego Produkt a rezultat – to nie to samo Działasz społecznie – mierz WPŁYW

6 Ile to będzie kosztowało?
Wszystko kosztuje Wolontariusz, darowizna, sponsor, itp. Szczególnie: publiczne pieniądze (nasza odpowiedzialność versus odpowiedzialność administracji) Żaden kosztorys nie jest pełen doskonały Każde działanie niesie za sobą koszt budżetuj działania, zabudżetujesz cele

7 Jakie będą przychody? Magiczne sposoby na unikanie przychodów:
dotacja „bezzyskowa” rób tylko to, co TY uważasz za istotne nie zastanawiaj się, czego by mógł chcieć odbiorca patrz tylko na „koszt” dostarczenia czegoś brzydź się „komercją” Magiczne sposoby na generowanie przychodów low budget events dodatkowe gadżety/usługi/itp. wyjątkowe rozwiązania – odpowiedzialność społeczna

8 Jaki będzie wynik finansowy?
Podstawowe hasło: kultura się nie sprzedaje Ale w różnych krajach jakoś to idzie… Jak to się robi? budżet jest wspaniałym narzędziem skala ma znaczenie: 150 tys ludzi na wystawie Muchy szukanie nowych rozwiązań – replikacja starych sposobów... szukanie nowych rozwiązań – płyta „Metra” pecunia non olet – to nasz wybór, co zrobimy z pieniędzmi jak uruchomić energię społeczną? PRZYKŁADY

9 Jakie są ryzyka? Nie ma czegoś jak projekt bez ryzyka
Przeszłość: co brano pod uwagę Przyszłość: czy to, co było, musi się zmaterializować? Ryzyko powyżej 50% to nie ryzyko Ryzyka mogą działać w odwrotnych kierunkach Ryzyka KOSZTUJĄ

10 Jak zamierzamy im przeciwdziałać?
Dla każdego ryzyka potrzeba „counter measures” Wystarczy, że jedna rzecz pójdzie źle… … ale nie wszystkim można się zająć (driving factors a problemy → priorytetyzacja) Horyzont rozważania strat a

11 Czego nie powiedzielibyśmy w banku?
Zrób mapę: cele – działania – koszty – ryzyka (to powinno przerazić przy pierwszym podejściu!) Nie na każde ryzyko znajdziemy rozwiązanie (miej świadomość bolesności porażki) To trzeba koniecznie powiedzieć sobie (nie zakochuj się we własnych pomysłach) Na to trzeba umieć odpowiedzieć, kiedy zapytają (przemyśl całą sprawę!)


Pobierz ppt "Jak się robi plan marketingowy?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google