Nauczanie na odległość Distance learning

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Katarzyna Szypuła-Sajon
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Zastosowanie e-learningu w szkole wyższej IX Konferencja Czy społeczeństwo informacyjne pobudzi inicjatywy lokalne? Warszawa Wojciech Zieliński.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
(na podstawie badań ankietowych)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Wdrażanie systemu e-learning w warunkach studiów eksternistycznych Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach dr inż. R. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński.
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
OCENIANIE PREDYSPOZYCJI DO NAUKI PRZEZ INTERNET
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Agnieszka Tamul Maria Otuszewska Klasa 1d
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Elementy geometryczne i relacje
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Projekt Kim będziesz?.
Sopocka Akademia Tenisowa
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Zapis prezentacji:

Nauczanie na odległość Distance learning Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku Nauczanie na odległość Distance learning mgr inż. Katarzyna Daniewicz mgr inż. Katarzyna Rytelewska prof. dr hab. Nina Siemieniuk mgr inż. Lucyna Zapolnik mgr Bożena Ignatowska

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Distance learning Nauczanie na odległość jest procesem kształcenia, w którym uczący się i nauczający są oddaleni przestrzeni Distance Learning Glossary, http://www.elearners.com/resources/glossary.asp © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Cechy charakterystyczne kierowanie treści dydaktycznych do rozproszonych grup studentów wyjście poza ramy tradycyjnej klasy gdzie wymagana jest obecność wszystkich uczestników kształcenia w jednym czasie i miejscu Edustrada, Dział Metodyki Kształcenia na Odległość, sierpień 2001 http://www.edustrada.pl/index.php?section=nauczanie&sub=wprowadzenie © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Historia nauczania na odległość Okres Kraj Wydarzenia Rok 1700 USA Pierwsze ogłoszenie prasowe z ofertą kursu korespondencyjnego, przesyłanie pocztą materiałów szkoleniowych Rok 1837 Anglia Kursy stenografii na odległość Studenci przesyłają wykładowcy do oceny fragmenty Biblii przepisane metodą stenografii Rok 1852 Kursy stenografii Rok 1873 Towarzystwo do Popierania Nauki w Domu (The Society to Encourage Study At Home) Wymiana korespondencji również między kursantami Nauczanie 24 przedmiotów Listy lektur, zestaw pytań sprawdzających Uczestniczy około 1000 studentów Rok 1886 Warszawa Uniwersytet Latający Zalegalizowany w czasie rewolucji 1905-1907 Przyjął nazwę Towarzystwo Kursów Naukowych © WSFiZ w Białymstoku

Historia nauczania na odległość Okres Kraj Wydarzenia Lata 20 XX w. Radio edukacyjne Lata 30 XX w. Australia Upowszechnienie się radia edukacyjnego Kształcenie mieszkańców z obszarów wiejskich Rok 1945 USA Telewizja Edukacyjna Przełom XIX i XX w. Polska Powstawanie towarzystw edukacji otwartej np.: Towarzystwo Kursów Akademickich dla Kobiet Powszechne Wykłady Uniwersyteckie Początek XX w Świat Powstają tzw. Otwarte Uniwersytety Umożliwiają one korespondencyjne zdobycie tytułu naukowego Krytyka umiejętności ich absolwentów Rok 1969 WB Powstaje British Open University Renoma kształcenia na poziomie akademickim © WSFiZ w Białymstoku

Historia nauczania na odległość Okres Kraj Wydarzenia Rok 1962 Przekaz satelitarny Tele- i Videokonferencje Lata 1966-1971 Polska Politechnika Telewizyjna Przygotowanie kandydatów na wyższe uczelnie Materiały pomocnicze dla studentów Trwają przygotowania do otwarcia Telewizyjnego Uniwersytetu Otwartego Od roku 1985 Uniwersytet Alaska udostępnia wiele kursów innym szkołom wyższym Lata 90-te XX w. Rozwój Internetu i multimediów Wzrost zainteresowania nauczaniem na odległość Wykorzystanie multimediów i Internetu w nauczaniu Powstanie e-learningu Polski Portal Rozwoju, http://www.pldg.pl/p/pl/TarJ/25/2 © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Rodzaje nauczania na odległość Kolejne generacje kształcenia na odległość Galwas B.A., Nowak J., Nowak S., Pajer M., Edukacja w Internecie, MEWA nr 1/2002 © WSFiZ w Białymstoku

Rodzaje nauczania na odległość Galwas B. A., Studia w Internecie – koniec początku, MEWA nr 1/2002 © WSFiZ w Białymstoku

Rodzaje nauczania na odległość Korespondencyjne - listowne WBT (Web Based Training) – nauczanie przy wykorzystaniu stron internetowych CBT (Computer Based Training) – nauczanie za pomocą komputera Blended learning (nauczanie mieszane) – nauczanie, które wykorzystuje elementy tradycyjnego kursu (wykładu, ćwiczeń) i elementy nauczania na odległość e-learning (elektroniczne nauczanie) – nauczanie przy wykorzystaniu elektronicznych środków przekazu (komputer, Internet, urządzenia audiowizualne, itp.) m-learning (mobile learning) M - learning jest przenośnym sposobem nauczania za pomocą urządzeń PDA (Personal Digital Assistant), oraz telefonów komórkowych. © WSFiZ w Białymstoku

Rodzaje nauczania na odległość Edustrada, Dział Metodyki Kształcenia na Odległość, www.edustrada.pl, marzec 2002 © WSFiZ w Białymstoku

Dlaczego nauczanie e-learning? Nowe potrzeby nauki just-in-time poszukiwanie efektywnych metod nauczania ludzi znajdujących się w rożnych częściach świata zdobywania nowych umiejętności, dokształcania wzrost znaczenia wiedzy i umiejętności Nowe zasoby dostęp do Internetu postęp technologiczny rozwój multimediów, narzędzi komunikacji zwiększenie przepustowości łączy poprawa jakości materiałów szkoleniowych on-line standardy ułatwiające tworzenie kursów E-learning Opracowanie na podstawie: http://www.szkolenia.com/szkolenia.nsf/basic/zdjecia_cl/$FILE/8.jpg © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Zalety nauczania na odległość (e-learningu) wolne od ograniczeń związanych z miejscem i czasem pozwala na indywidualne tempo uczenia się zmniejsza trudy i koszty podróżowania, rezerwacji sal, dopasowywania terminów szkolenia (bilety, paliwo, noclegi, diety, koszty wynajmu sali, rzutników) odpowiednio przygotowane (interaktywne i dostosowane do potrzeb) zapewniają wysoką efektywność uczenia się Galwas B. A., Współczesne systemy kształcenia ustawicznego i kształcenia na odległość, MEWA nr 1/2002 © WSFiZ w Białymstoku

Zalety nauczania na odległość (e-learningu) zapewniają dostęp do najnowszych informacji (ze względu na możliwość szybkiej aktualizacji) zapewniają możliwość powtórek, (wielokrotnego powrotu do ćwiczeń) aktywizują osoby nieśmiałe umożliwiają monitorowanie aktywności uczestników (udzielanie się na forum, rozwiązywanie testów, wykonywanie prac) stwarzają możliwość jednoczesnego przeszkolenia dużej liczby osób (od kilkudziesięciu do kilkuset) możliwość szkolenia osób oddalonych o wiele kilometrów rozwija (wymusza) znajomość obsługi komputera, aplikacji biurowych i korzystania z Internetu samodzielność w doborze materiału (wykład 1 przed wstępem) przełamanie barier społecznych - osoby niepełnosprawne, osoby wychowujące małe dzieci, pracujące etatowo i inne -dyskryminowane w dostępie do edukacji stacjonarnej większe możliwości weryfikacji trudnych pojęć © WSFiZ w Białymstoku

Zalety nauczania na odległość (e-learningu) umożliwia zdobycie wykształcenia osobom znajdujących się daleko od wymarzonej uczelni, pracującym łatwość kontroli postępów w nauce Kostecki R., E-learning w praktyce uczelni wyższej studium przypadku, e-mentor 1/2004 Centrum Edukacji „Maius college”, Innowacyjne formy nauki, http://www.maius.edu.pl/cms/index.php?id=44 © WSFiZ w Białymstoku

Wady nauczania na odległość (e-learningu) konieczny dostęp do tzw. infrastruktury (komputera, sieci - jeżeli on-line) konieczność znajomości podstaw obsługi komputera znajomość klawiatury i umiejętność pisania (w przypadku udziału w forach internetowych, rozwiązywania testów) duży koszt przygotowania pojedynczego szkolenia konieczność samodzielnej pracy, potrzeby silnej motywacji i organizacji pracy większe niż w przypadku szkoleń tradycyjnych duża procent uczestników, którzy nie kończą szkolenia w niektórych przypadkach niezbędne są zajęcia tradycyjne (kursy komputerowe, treningi empatii, umiejętności przywódczych, szkolenia wymagające praktyki) opracowanie na podstawie: Mynetwork, „Excellence in learning”, Zalety i wady e-learningu, www.mynetwork.pl Zarzadzaanie Zasobami Ludzkimi, Szkolenia e-learnigowe dla grup pracowników, http://kadry.nf.pl/artykuly/artykul_6494.htm © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Efektywność nauczania Badania wykazały, że efektywność kursów prowadzonych „na odległość” i tradycyjnych jest podobna Coraz większą popularność zdobywają kursy prowadzone metodą blended learning, (łączenie kursów prowadzonych na odległość i tradycyjnych) Ilość czasu, którą należy poświęcić na kurs poprzez Internet wcale nie jest mniejsza niż gdybyśmy ten sam kurs odbywali metodą tradycyjną Oszczędność czasu wynika z braku konieczności dojeżdżania na spotkania i szkolenia oraz z tego, że na ogół mamy dużą swobodę dobierania godzin „przerabiania” kursu ARTHUR24, http://www.arthur.com.pl/arthur24/test/moja_gotowosc_na_e-learning.htm, maj 2006 © WSFiZ w Białymstoku

Efektywność nauczania Elementy kluczowe w nauczaniu na odległość Studenci, uczestnicy motywacja czas poświęcony na uczenie się potencjał (wiedza na początku szkolenia) umiejętność planowania nauki samodzielność dociekliwość zainteresowanie wytrwałość Instruktorzy/moderatorzy umiejętność rozwijania, podtrzymywania motywacji komunikatywność umiejętność dopasowania się do specyficznych potrzeb danej grupy Organizacja przydatność szkolenia dla firmy/organizacji współpraca między dostawcami szkolenia, moderatorami, administratorami sieci reagowanie na zakłócenia korzystanie z informacji dostarczanych przez system e-learningowy Willis B., Distance Education at a Glance, University of Idaho, http://www.uidaho.edu/eo/dist1.html, maj 2006 © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Jak się uczyć - How to learn? http://www.learnativity.com/learn-to-learn.html © WSFiZ w Białymstoku

Jak słuchać i uczyć się wymowy? Wysłuchaj nagrania 2 razy nie patrząc na tekst i zastanów się, ile zrozumiałeś Posłuchaj angielskich objaśnień i komentarza do tekstu Przetłumacz tekst na język polski Kilkakrotnie odsłuchaj nagranie patrząc na angielski tekst Czytaj tekst wraz z lektorem, aż osiągniesz płynność czytania, następnie sam przeczytaj tekst na głos Weź kartkę i napisz ze słuchu tekst, który czyta lektor; zatrzymuj nagranie co kilka słów, abyś zdążył napisać wszystkie wyrazy; porównaj swoją wersję z oryginalnym tekstem i popraw błędy Napisz z pamięci tyle zdań z tekstu, ile zapamiętałeś; następnie porównaj z oryginałem i popraw błędy Powiedz tekst z pamięci - oczywiście na głos Język angielski Jacek Tomaszczyk, http://www.isel.edu.pl © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Moja gotowość na e-learning - test Punktacja: odpowiedź a) – 3 pkt, odpowiedź b) – 2 pkt, odpowiedź c) – 1 pkt 1. Podczas nauki, interakcja z trenerem/nauczycielem oraz innymi uczącymi się jest dla mnie: a) niezbyt ważna b) ważna c) bardzo ważna   2. Oceniłabym siebie jako osobę, która: a) dobrze radzi sobie z wyznaczaniem priorytetów zadań i często wykonuję prace nawet przed wyznaczonym terminem i bez ponagleń wykładowcy/trenera b) nie zawsze radzi sobie z wyznaczaniem priorytetów zadań, trzeba mi czasami przypominać o terminach a prace często wykonuję w ostatniej chwili c) nie radzi sobie z wyznaczaniem priorytetów zadań, czasami zapominam o zleconych pracach, nawet jeśli mi się o tym przypomina 3. Dyskusje podczas szkoleń/wykładów są dla mnie: a) rzadko kiedy przydatne b) czasami są przydatne c) zawsze są mi przydatne 4. Kiedy prowadzący podaje instrukcję zadania, wolę: a) sama przeanalizować polecenie i ustalić co powinnam zrobić bez dodatkowych pytań b) sama przeanalizować polecenie i ustalić co powinnam zrobić, ale nie waham się zadawać pytań c) aby mi powiedziano dokładnie krok po kroku co powinnam zrobić © WSFiZ w Białymstoku

Moja gotowość na e-learning - test 5. Jestem w stanie ocenić moje postępy w nauce: a) samodzielnie, bez częstej oceny prowadzącego b) jeśli regularnie jestem oceniania przez prowadzącego, chociaż nie przeszkadza mi jeśli moja praca nie będzie sprawdzona zaraz po jej wykonaniu c) tylko jeśli prowadzący ocenia moje prace regularnie i tuż po jej zakończeniu   6. Moja potrzeba ukończenia określonego kursu/studiów za pośrednictwem Internetu jest: a) wysoka, ponieważ jest mi on potrzebny a nie mam możliwości czasowych ani finansowych aby ukończyć kurs/studia metodą tradycyjną b) średnia, ponieważ mogłabym ukończyć taki sam kurs metodą tradycyjną c) niska, ponieważ jest to ciekawostka, która może być odłożona na później 7. Biorąc pod uwagę moje życie prywatne i zawodowe sądzę, że liczba godzin które mogłabym poświęcić tygodniowo na kurs za pośrednictwem Internetu wynosi:  a) 7-9 godzin b) 4-6 godzin c) 1-3 godziny 8. Kiedy muszę zastosować w moim działaniu narzędzia (e-mail, telekonferencja, itp.), których do tej pory nie używałam: a) bardzo się cieszę na możliwość zdobycia nowych umiejętności b) obawiam się, ale próbuję c) staram się tego uniknąć 9. Sądzę, że najlepiej uczę się gdy: a) przyswajam wiedzę czytając b) słucham prezentacji/wykładu c) mogę działać, eksperymentować ARTHUR24, Moja gotowość na e-learning http://www.arthur.com.pl/arthur24/test/moja_gotowosc_na_e-learning.htm, maj 2006 © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Angielski Gazeta Prawna http://www.gazetaprawna.pl/ang/index.html?lesson=1 Archibald http://archibald.pl www.hplearningcenter.com (kursy tematyczne dotyczące obsługi komputera, programów biurowych i wiele innych) BBC Polish (Your English) http://www.bbc.co.uk/polish Supermemo http://www.supermemo.net.pl/index.net About ESL http://esl.about.com © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Gazeta Prawna http://www.gazetaprawna.pl/ang/index.html?lesson=1 Dopasuj stanowisko do odpowiedniego miejsca na wykresie (wpisz cyfrę w odpowiednie pole) 1 - Personnel Manager 2 - Chief Accountant 3 - Sales Manager 4 - Human Resources (HR) Director 5 - Marketing Director 6 - Research and Development (R&D) Director 7 - Chief Executive Officer (CEO) 8 - Production Manager 9 - Finance Director 10 - Managing Director © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Archibald archibald.pl © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line BBC Polish (Your English) http://www.bbc.co.uk/polish © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line About ESL http://esl.about.com © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Time management, www.hplearningcenter.com Assignment 2: Assignments are designed to help you apply the information learned in the lessons. Create positive routines Try creating new and improved routines -- patterns of activity -- to help you stay organized, free your mind, and open up free time. Many people find that three common and valuable times of the day to analyze and improve upon are the three big daily transition periods: Morning: From waking up to getting to work, school, or first big task Later Day Transition Time: After school or work... © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line SuperMemo http://www.supermemo.pl/index1.php?op=0&did=34 © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Język angielski Jacek Tomaszczyk (przygotowanie do egzaminu TOEFL) http://www.isel.edu.pl © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line ESL Radio, MUELC English Language Bridging Program http://www.eslradio.net/radio.htm © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Język niemiecki Internet-Service für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache http://www.deutsch-als-fremdsprache.de/index.php LEARN GERMAN ONLINE - FREE INTERNET GERMAN COURSE! http://www.deutsch-lernen.com Goethe-Institut, Jetzt Deutsch Lernen http://www.goethe.de/z/jetzt/deindex.htm Passwort Deutsch http://www.passwort-deutsch.de, http://www.passwort-deutsch.de/lernen Deutsche Welle http://www.dw-world.de/ http://www2.dw-world.de/polish © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Goethe-Institut, Jetzt Deutsch Lernen, http://www.goethe.de/z/jetzt/deindex.htm http://www.goethe.de/z/jetzt/dejvideo.htm © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Internet-Service für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache http://www.deutsch-als-fremdsprache.de http://www.deutsch-als-fremdsprache.de/ctest/ctestallg.txt.php3 © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line LEARN GERMAN ONLINE - FREE INTERNET GERMAN COURSE! http://www.deutsch-lernen.com © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Passwort Deutsch http://www.passwort-deutsch.de, http://www.passwort-deutsch.de/lernen © WSFiZ w Białymstoku

Radiowe kursy języka niemieckiego Deutsche Welle http://www.dw-world.de http://www2.dw-world.de/polish http://www2.dw-world.de/polish/deutschkurs/ © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Nauka języków obcych eTandem http://www.slf.ruhr-uni-bochum.de/etandem/etindex-pl.html © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Ekonomia NBPortal.pl, Portal Edukacji Ekonomicznej http://www.nbportal.pl/pl/cw/nauka/kursy/najnowsze © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Ekonomia Akademia PARP, http://www.akademia.parp.gov.pl © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Ekonomia, Centrum Edukacyjne Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego http://www.centrumedukacyjne.pl © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Szkoła Giełdowa w Internecie http://sgi.gpw.com.pl © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Szkolenia przedsiębiorczości - Centrum Szkoleniowe „Akademia” http://biznespartner.pl/index.php?id=577 © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Wirtualna Akademia Finansowa http://www.waf.pl © WSFiZ w Białymstoku

Darmowe kursy dostępne on-line Zastosowanie komputerów, wykorzystanie technologii informatycznych, marketing, zarządzanie czasem, twórcze myślenie www.hplearningcenter.com © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Płatne kursy dostępne on-line Wirtualna Akademia Programowania http://www.eduportal.pl/szkoly/akademia_programowania/index.asp © WSFiZ w Białymstoku

Płatne kursy dostępne on-line Wirtualna Akademia Programowania http://www.eduportal.pl/szkoly/akademia_programowania/index.asp http://moodle.come.uw.edu.pl © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Uniwersytet on-line Polski Uniwersytet Wirtualny www.puw.edu.pl © WSFiZ w Białymstoku

Nauczanie na odległość Definicja Cechy charakterystyczne Historia nauczania na odległość Rodzaje nauczania na odległość Zalety i wady nauczania na odległość Efektywność nauczania na odległość Często spotykane elementy szkolenia Gotowość na e-learning Darmowe kursy dostępne on-line Przykłady kursów płatnych Uniwersytety on-line Narzędzia © WSFiZ w Białymstoku

Narzędzia Moodle, http://moodle.org © WSFiZ w Białymstoku

Narzędzia WBT Express firmy 4system http://www.4system.com/pl/products.html © WSFiZ w Białymstoku

Bibliografia ARTHUR - Edukacja Biznesu. http://www.arthur.com.pl/arthur24, maj 2006 r. University of Idaho Distance Education at a Glance http://www.uidaho.edu/eo/dist1.html e-sgh, Spis kursów on-line, http://www.e-sgh.pl/kursy.php MEWA, Magazyn Edukacji Wirtualnej, http://www.okno.pw.edu.pl/mewa-new/ Distance Learning Glossary, http://www.elearners.com/resources/glossary.asp Edustrada, Dział Metodyki Kształcenia na Odległość, www.edustrada.pl, marzec 2002 e-mentor, www.e-mentor.pl Mynetwork „Excellence in learning”, Zalety i wady e-learningu, www.mynetwork.pl © WSFiZ w Białymstoku