KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Prezentacja na wywiadówkę
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach
"Nowoczesny Nauczyciel
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Multimedialne środowisko nauczania fizyki dla szkół ponadgimnazjalnych
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS - Instrukcja Zagraniczna mobilność
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Stan realizacji programów modułowych w szkołach zawodowych i placówkach oświatowych w Polsce Konferencja System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki projekt edukacyjny.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
RODZICE W SZKOLE.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach zawodowych. 1.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zapis prezentacji:

KOWEZiU ul. Spartańska 1B 02-637 Warszawa sekretariat@koweziu.edu.pl MONITOROWANIE I DOSKONALENIE PROCESU WDRAŻANIA PODSTAW PROGRAMOWYCH KSZTAŁCENIA W ZAWODACH 2012-2015 Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie 3.3.3. Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty systemowe Jeden z projektów systemowych realizowany przez KOWEZiU, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

CEL PROJEKTU Głównym celem projektu jest wsparcie szkół zawodowych we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach. Cel ten będzie osiągany poprzez: monitorowanie procesu wdrażania podstawy programowej kształcenia w zawodach, przygotowanie, w oparciu o wnioski z monitorowania, oferty doskonalenia kadry zarządzającej oraz nauczycieli szkół zawodowych. opracowanie narzędzi do monitorowania i wewnętrznej ewaluacji procesu wdrażania podstaw programowych kształcenia w zawodach, monitorowanie procesu wdrażania podstaw programowych kształcenia w zawodach, zastosowanie przez minimum 1000 dyrektorów szkół zawodowych narzędzi do wewnętrznej ewaluacji procesu wdrażania podstaw programowych kształcenia w zawodach, współpraca z 48 szkołami zawodowymi opracowanie 100 programów kursów doskonalących dla kadry zarządzającej szkół zawodowych, zespołów nauczycieli oraz szkół w zakresie wdrażania i monitorowania podstaw programowych kształcenia w zawodach przygotowanie w formie szkolenia minimum 160 trenerów do prowadzenia kursów doskonalących dla kadry zarządzającej szkół zawodowych oraz zespołów nauczycieli w zakresie wdrażania i monitorowania podstaw programowych kształcenia w zawodach przeprowadzenie szkoleń dla łącznie 5000 przedstawicieli kadry zarządzającej szkół zawodowych w zakresie wdrażania i monitorowania podstaw programowych kształcenia w zawodach

MOŻLIWOŚCI KSZTAŁCENIA SZKOLNY PLAN NAUCZANIA OBSZARY MONITOROWANIA MOŻLIWOŚCI KSZTAŁCENIA SZKOLNY PLAN NAUCZANIA PROGRAM NAUCZANIA DLA ZAWODU WARUNKI REALIZACJI KSZTAŁCENIA DOSKONALENIE ZAWODOWE W monitorowaniu wrażania PPKZ wyodrębniono kluczowe obszary mające największe znaczenie dla przebiegu wdrażania podstaw programowych. Pytania zawarte w ankietach zastosowanych w procesie monitorowania zostały pogrupowane w bloki, z których każdy dotyczy jednego obszaru.

KORZYŚCI JAKIE DLA SZKOŁY I DYREKTORA Autodiagnoza szkoły. Zebranie informacji na temat wprowadzania koniecznych zmian. Weryfikacja prawidłowości obranych metod wdrażania PPKZ. Samoocena podjętych działań. Realizacja zadań związanych z nadzorem pedagogicznym. Zebranie wstępnego materiału do ewaluacji wewnętrznej.

KORZYŚCI JAKIE DLA SZKOŁY I DYREKTORA 7. Wartość edukacyjna – pytania zwracają uwagę na różne możliwości realizacji wdrażania PPKZ. 8. Praktyczne wskazówki dla dyrektora na jakie aspekty wdrażania PPKZ należy zwrócić szczególną uwagę. 9. Możliwość porównania stanu wdrażania PPKZ z sytuacją w innych szkołach w regionie i kraju. 10. Dostosowanie oferty doskonalenia do potrzeb szkoły.

REALIZACJA MONITOROWANIA Elektroniczne ankiety przesyłane on-line dla dyrektorów i nauczycieli: techników, zasadniczych szkół zawodowych, szkół policealnych. Wszystkie ankiety będą opatrzone szczegółową instrukcją. W czasie trwania monitorowania dostępna będzie pomoc on-line. Informacje nt. monitorowania PPKZ będzie można znaleźć na stronie KOWEZiU www.koweziu.edu.pl oraz do wszystkich szkół zawodowych zostaną wysłane maile z zaproszeniem do udziału w monitorowaniu (wysyłka na podst. SIO). Ankiety wypełniają: dyrektor szkoły (w zespołach szkół – dyrektorzy lub zastępcy odpowiedzialni za poszczególne szkoły wchodzące w skład zespołu), nauczyciele kształcenia zawodowego (wyłącznie nauczyciele uczący według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodzie), Dla każdego zawodu „Ankietę dla nauczyciela” wypełniać będzie dwóch, wskazanych przez dyrektora szkoły nauczycieli, w tym co najmniej jeden nauczyciel kształcenia praktycznego. W szkołach, w których kształcenie realizowane jest w więcej niż trzech zawodach, dyrektor do monitorowania wybierze trzy zawody, w których kształci się największa liczba uczniów klasy I i II. Dyrektorzy szkół (lub osoby przez nich wskazane) będą mogli zgłosić szkołę do udziału w monitoringu za pomocą formularza zgłoszeniowego umieszczonego na stronie www.monitorowanieppkz.pl. Formularz wypełniany jest on-line. Po przesłaniu formularza (poprzez wciśnięcie klawisza „Wyślij”) zgłoszeniowego szkoła otrzyma w ciągu 5 dni hasła (tokeny) umożliwiające dostęp do odpowiednich ankiet.

20.09-5.10 wypełnianie i wysyłanie ankiet, HARMONOGRAM MONITOROWANIA 10–15.09 zgłoszenie szkoły w/g formularza zamieszczonego na stronie www.monitorowanieppkz.pl, 16-20.09 wysłanie do szkół kodów dostępu do ankiet dla dyrektorów i nauczycieli, 20.09-5.10 wypełnianie i wysyłanie ankiet, do końca roku 2013 przekazanie szkołom wyników monitorowania. Wyniki monitorowania będą przekazane do szkół w postaci raportów przedstawiających wyniki ankiet poszczególnych respondentów na tle wyników wojewódzkich i ogólnokrajowych.

rozpoczęcie jest planowane w drugiej połowie października, MONITOROWANIE PODSTAWY PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO obecnie trwają prace nad przygotowaniem monitorowania Podstawy Programowej Kształcenia Ogólnego w szkołach zawodowych, rozpoczęcie jest planowane w drugiej połowie października, realizacja przebiegnie na analogicznych zasadach jak monitorowanie PPKZ.

TYPY PYTAŃ W pytaniach wielokrotnego wyboru można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź. W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „w inny sposób, jaki?” należy wpisać tekst odpowiedzi w umieszczonym poniżej polu tekstowym.

TYPY PYTAŃ W przypadku pytań zależnych odpowiednie pytanie zostanie wyświetlone automatycznie.

TYPY PYTAŃ Jak poprzednio

TYPY PYTAŃ Część pytań zawartych w ankietach odnosi się do poszczególnych zawodów. Dlatego respondenci poproszeni będą o wskazanie do trzech zawodów, w których szkoła kształciła w roku szkolnym 2012-2013 największą liczbę uczniów. Następujące w dalszej kolejności pytania będą odnosiły się do wskazanych zawodów.

TYPY PYTAŃ Jak widać na poprzednim slajdzie, wybrane zostały dwa zawody: fototechnik i technik cyfrowych procesów graficznych. Kolejne pytania ankiety odnoszą się do tych właśnie zawodów.

TYPY PYTAŃ Jeśli respondent nie udzieli odpowiedzi na któreś z pytań, formularz przypomni o takiej konieczności wyświetlając stosowny komunikat.

kompetencje personalne i społeczne, NARZĘDZIA DO WEWNĘTRZNEJ EWALUACJI PROCESU WDRAŻANIA Ponadto w przygotowaniu są narzędzia do ewaluacji wewnętrznej PPKZ w następujących obszarach: kompetencje personalne i społeczne, korelacja kształcenia ogólnego i zawodowego, program nauczania.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach MONITOROWANIE I DOSKONALENIE PROCESU WDRAŻANIA PODSTAW PROGRAMOWYCH KSZTAŁCENIA W ZAWODACH Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Człowiek - najlepsza inwestycja.

10.09. www.monitorowanieppkz.pl KOWEZiU ul. Spartańska 1B 02-637 Warszawa sekretariat@koweziu.edu.pl 10.09. www.monitorowanieppkz.pl DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! Zachęcamy do odwiedzin naszej strony www.koweziu.edu.pl monitorowanie_PPKZ@koweziu.edu.pl