Potencjał produktu turystycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Advertisements

AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
Informacje zawarte w KARTACH OCEN niezbędne są do oceny operacji przez członków Komitetu oraz przyznania wartości punktowej, decydującej o kolejności.
Podstawy Turystyki Wykład
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
GMINA DRAWSKO - położenie - półn. – zachod. część Województwa Wielkopolskiego - powierzchnia – 163 km2 - ludność – ponad mieszkańców - 12 wsi sołeckich.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
PRODUKT PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Otoczenie naturalne przedsiębiorstwa turystycznego
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Autor: Dagmara Komorowska
„TWÓJ ZAWÓD – TWOJA PRZYSZŁOŚĆ”
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
OFERTA INWESTYCYJNA POWIATU WROCŁAWSKIEGO
PTH „Technika” sp. z o. o Gliwice, ul. Poezji 16 www. technika
Różne formy przyrody w polsce
Zespół Szkół w Olsztynku im. K.C. Mrongowiusza
Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze Oddział im. Henryka Kamińskiego w Pile Budowa Lokalnego Centrum Innowacji w obszarze turystyki Czarnków,
Technik Obsługi Turystycznej
Infrastruktura turystyczna
Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska
PROW Efekty wsparcia udzielonego na rozwój agroturystyki bądź turystyki wiejskiej Kielce, kwiecień 2013.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
KLASYFIKACJA RUCHU TURYSTYCZNEGO Iwona Barć, Ewelina Turoń
Łączy nas Sopot. Łączą nas jego mieszkańcy.
Rozwój turystyki a programy unijne w latach 2007 – 2013.
Produkty turystyki uzdrowiskowej
OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO ćwiczenia
Turystuka Weekendowa.
Turystyka krajoznawcza
Produkt uzdrowiskowy.
Obszar Ochrony Uzdrowiskowej Skierniewice-Maków
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
„Turystyka jako zjawisko przestrzenne”
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
OTOCZENIE NATURALNE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO I JEGO ELEMENTY
Nasza oferta edukacyjna obejmuje kształcenie w następujących zawodach: - KUCHARZ   - PRACOWNIK POMOCNICZY OBSŁUGI HOTELOWEJ.
Produkt przedsiębiorstwa
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Turystyka zrównoważona
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Województwo Zachodniopomorskie
Dlaczego warto przyjechać? ? Dlaczego warto inwestować?
WRZESIEŃ 2015 KONSULTACJE SPOŁECZNE Projekt nowej Lokalnej Strategii Rozwoju na lata ANALIZA SWOT i CELE Spotkania konsultacyjne współfinansowane.
Zakład Geografii Turyzmu i Rekreacji
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa
Ruch turystyczny w Krakowie w 2014 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków, listopad 2014.
Badania regionalne ruchu turystycznego jako podstawa nowej regionalizacji turystycznej Polski Stanisław Liszewski Bogdan Włodarczyk Instytut Geografii.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
Grzegorz Strączkowski. „podstawowe urządzenia i instytucje usługowe niezbędne do funkcjonowania gospodarki i społeczeństwa’’ Źródło Encyklopedia PWN.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Magdalena Kaczmarek Ilona Urbaniak Klasa III TH. Zakłady żywienia zbiorowego… Organizują one: - Przetwórstwo gastronomiczne, polegające na przygotowywaniu.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Lokalizacja inwestycji: Cele projektu: Budowa Interaktywnego Centrum Historii Ostrowa Tumskiego Inwestycja przeznaczona jest pod funkcje muzealno-wystawowe,
Dr Małgorzata Pasławska Pedagogika czasu wolnego.
1Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Informacja o realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata
WYKORZYSTAJMY NASZE MOŻLIWOŚCI
Partnerstwo samorządów Koszalińskiego Obszaru Funkcjonalnego szansą na wzmocnienie potencjału rozwojowego regionu Koszalin, 20 kwietnia 2017.
Atrakcyjność turystyczna obszarów popoligonowych na przykładzie Bornego Sulinowa dr Joanna Poczta.
Województwa Podlaskiego
Zasady bezpieczeństwa
Tereny inwestycyjne w Gminie Myślibórz

Zapis prezentacji:

Potencjał produktu turystycznego To wszystkie elementy środowiska geograficznego, które mogą być wykorzystane do uprawiania bądź zajmowania się turystyką.

Potencjał turystyczny obejmuje wszelkie zasoby strukturalne i funkcjonalne warunkujące rozwój turystyki na danym terenie.

Do zasobów strukturalnych należą: Walory Zagospodarowanie turystyczne Dostępność komunikacyjna. Inne

Walory turystyczne dzielą się ze względu na: Pochodzenie, są to: Walory środowiska przyrodniczego (góry, jaskinie, jeziora, lasy, warunki klimatyczne) Walory środowiska antropogenicznego (świątynie, zamki, pałace, muzea, galerie, parki rozrywki, itd.)

2) Ze względu na sposób wykorzystania walorów Walory wypoczynkowe (morze, plaża, klimat, jeziora, las, góry, itd.) Walory krajoznawcze (jaskinie, pomniki przyrody, parki narodowe i krajobrazowe, zamki, pałace, etc.) Walory specjalistyczne (walory miejsca- kiedy sam obszar jest głównym bodźcem przyjazdu, walory wydarzeń- kiedy impreza, festiwal jest głównym bodźcem przyjazdu)

Zagospodarowanie turystyczne Obejmuje elementy, które zapewniają prawidłowe funkcjonowanie miejsca recepcyjnego przy założeniu maksymalnego zaspokojenia potrzeb turystów.

Podstawowy podział elementów zagospodarowania turystycznego: Baza noclegowa (hotele, motele, pensjonaty, schroniska, sanatoria, campingi, pola namiotowe oraz inne obiekty zakwaterowania zbiorowego.

Baza gastronomiczna Tworzą wszelkie punkty gastronomiczne zlokalizowane zarówno samodzielnie, jak i w obiektach noclegowych (mała gastronomia, bary, puby, restauracje, kawiarnie, herbaciarnie, pizzerie, piwiarnie, winiarnie, itd.)

Baza towarzysząca To te urządzenia, których podstawową funkcją jest obsługa ruchu turystycznego - zostały wybudowane z przeznaczeniem dla turystów (baseny, kąpieliska, wypożyczalnie sprzętu sportowego, przystanie i wioski żeglarskie, wyciągi narciarskie, pijalnie wód, tarasy widokowe, miejsca piknikowe)

Baza paraturystyczna To obiekty przeznaczone do spełnienia innych potrzeb społeczno- gospodarczych, z których w sezonie korzystają również turyści (sklepy, kina, teatry, filharmonie, ośrodki zdrowia, placówki pocztowe, banki, biblioteki, place zabaw dla dzieci, itd.)

Dostępność komunikacyjna To możliwości dojazdu do terenu będącego celem podróży, jak i poruszania się po nim.

Dostępność komunikacyjną dzielimy na: Zewnętrzną: jest to sieć połączeń komunikacyjnych między miejscem zamieszkania turysty a celem jego podróży (autostrady, drogi szybkiego ruchu, koleje, połączenia lotnicze, itd.) Wewnętrzną: system połączeń komunikacyjnych, szlaków turystycznych, ścieżek rowerowych, kolejek, lokalnej sieci dróg samochodowych, parkingi, miejsca postoju, stacje benzynowe)

W skład zasobów strukturalnych wchodzą także: Walory recepcji (biura i agencje turystyczne, punkty informacji turystycznej) Infrastruktura komunalna (sieć wodociągowa, kanalizacyjna, gazowa, telefoniczna, elektryczna, itd.) Tereny pod inwestycje turystyczne (działki letniskowe, hotele, elementy zagospodarowania turystycznego)

Zasoby funkcjonalne Uwarunkowania ekonomiczne Polityczne Kulturowe Społeczno- demograficzne Psychologiczne Technologiczne Ekologiczne

Kryteria różnicowania cen Zjawisko to polega na tym, że ten sam produkt oferowany jest różnym grupom konsumentów po innej, czasami duo niższej cenie.

Kryterium czasowe- ceny w sezonie są wyższe, natomiast poza nim niższe Kryterium kategorii klienta- ceny obniżone z rabatem lub dofinansowaniem, ceny dla członków klubów, seniorów, stowarzyszeń turystycznych, stałych klientów, ceny dla klientów krajowych i zagranicznych Kryterium formy sprzedaży- ceny obniżone z powodu wcześniejszych rezerwacji, lub niskiego poziomu sprzedaży Forma zapłaty: transakcje gotówkowe (niższe), kredytowe (wyższe)

Kopalnia Węgla Brunatnego „Turów”