40-lecie powołania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pucku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
SYTUACJE KRYZYSOWE W SZKOLE
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
WOLONTARIAT, UMOCOWANIA PRAWNE. Wolontariat - bezpłatne, dobrowolne, świadome i bez wynagrodzenia wykonywanie świadczeń na rzecz uprawnionych organizacji.
ZNACZENIE, PROBLEMY I REGULACJE PRAWNE ORZECZNICTWA
Jestem aktywny i aktywizuję innych
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o.
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/ Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Zmiany w przepisach prawa oświatowego Narada dyrektorów
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna wspomaga szkołę w realizacji zadań wychowawczych Opracował zespół w składzie: Joanna Brzoskowska PP-P Nr 2 Gdańsk,
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
WPROWADZENIE W TEMATYKĘ KONFERENCJI DOTYCZĄCEJ
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Uchybienia formalne i merytoryczne w wydanych orzeczeniach
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Informacja na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej wchodzi w skład utworzonego Zespołu Placówek o nazwie Powiatowe Centrum Doradztwa i Poradnictwa.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

40-lecie powołania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pucku 21 września 2011 „Edukacja jest tym, co pozostaje wówczas, gdy to, co wyuczone, zostało zapomniane.” Burrhus F. Skinner

Powołanie do istnienia Orzeczenie organizacyjne dnia 1 września 1971 r Powołanie do istnienia Orzeczenie organizacyjne dnia 1 września 1971 r. wydane przez inspektora miejsko – gminnego Wydziału Oświaty i Wychowania w Pucku. Pierwotna nazwa Poradnia Wychowawczo – Zawodowa Pierwsi Pracownicy dyrektor mgr Maria Teresa Kosińska, psycholog mgr Julian Brzeziński, pedagog i logopeda mgr Wiera Leonarska.

Pierwsza lokalizacja Kolejna siedziba gmach Liceum Ogólnokształcącego w Pucku Kolejna siedziba Od roku 1978 internat Zespołu Szkół Zawodowych w Pucku Kolejni dyrektorzy: Dyrektor mgr Julian Brzeziński Dyrektor mgr Wiera Leonarska

Pierwszy samodzielny budynek 1991 ul. Mestwina 7. Poradnią kierowała psycholog mgr Ewa Kohnke Pracownicy: 5 psychologów 4 pedagogów 2 logopedów obsługa administracyjna: 3 osoby

Budynek przy LO w Pucku

Zmiana nazewnictwa i działalności: Decyzja Kuratora Oświaty w Gdańsku z dnia 14.IX.1993 r. Poradnia Wychowawczo -Zawodowa została przekształcona w Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną Od roku 2000 Poradnią kieruje mgr Barbara Lutowska Siedzibą Poradni jest były internat Zespołu Szkół Zawodowych na ul. Kolejowej 7

Obecna siedziba Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

mgr Krystyna Redlicka 2003 r.- 2008r. Kolejne funkcje dyrektora placówki: mgr Krystyna Redlicka 2003 r.- 2008r. mgr Ludwika Selke I -V 2008 r. mgr Jolanta Kamińska VI 2008 r. do dnia dzisiejszego

Dzieci – Rodzice - Nauczyciele Obszary działania Poradni: Dzieci – Rodzice - Nauczyciele Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Pomoc logopedyczna Pomoc wyborze i kierunku kształcenia zawodu Poradnia obejmuje opieką około 17 tys dzieci Rocznie wydaje około 1500 opinii Rocznie wydaje około 240 orzeczeń

W trakcie diagnozy w gabinecie.

Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pucku marzec 2010r. Jolanta Kamińska

Zapraszamy do współpracy Zapraszamy do współpracy

System wspierania i pomocy DZIECKU I RODZINIE Rozporządzenie MENiS z dnia 11 12.2002r.w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych ( Dz. U.Nr 5 z 2003r. Poz.46)

DZIECKO I RODZINA Kuratorzy sądowi Pomoc społeczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Szkoły, przedszkola, placówki opiekuńczo-wychowawcze Pomoc społeczna Służba zdrowia - poradnie terapii rodzin, profilaktyczne, leczenia uzależnień DZIECKO I RODZINA Organizacje pozarządowe – organizacja czasu wolnego, inna działalność wspierająca Adresatami tych oddziaływań są dzieci młodzież, a także środowisko, które ma wpływ na ich rozwój, czyli rodzina i szkoła. Odnosi się to do budowania programów pracy bezpośrednio z dzieckiem jak i do budowania systemu wspierania i pomocy dziecku i rodzinie we współpracy ze środowiskiem lokalnym. Służby mundurowe – straż miejska, policja Inne (formy aktywności samorządowej i lokalnej)

pomoc rozumiana jako proces wnikliwa diagnoza problemu ustalenie programu pomocy zmierzającego do rozwiązania problemu realizacje propozycji naprawczych oraz pomocy

Powołanie Zespołu Diagnoza Określenie deficytów, rodzaju i zakresu problemu Sformułowanie celów priorytetowych służących rozwiązaniu problemów Rozpoznanie zasobów (instytucje, placówki, funkcjonujące procedury) Weryfikacja celów Określenie strategii działania, skonstruowanie treści programu Promocja programu (pozyskiwanie sojuszników, realizatorów, środków) Realizacja, monitorowanie, ewaluacja

Obecni pracownicy Poradni: Dyrektor Poradni Jolanta Kamińska (pedagog) Psycholodzy Urszula Kępczyńska Anna Kordzińska-Grabowska Emilia Korzeniewska Joanna Kowalczyk Aleksandra Zielińska Aleksandra Ogrodowska-Łukowicz Dariusz Majewski Pedagodzy Mirosława Czerwińska Alina Harbat Iwona Heyducka Salomea Kwiatkowska Ludwika Selke Joanna Wszeborowska Joanna Mazgaj Logopedzi Gabriela Duda Bogumiła Lasin-Kleiner Alina Harbat Pracownicy administracyjni Maria Kołodziej Danuta Czereszko Grażyna Głuchowska Regina Maciszka Lekarz medycyny Witold Świta (lekarz pediatra)