MIEJSKA PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA w Koszalinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
PRZEMÓC NIEMOC PRZEMÓC NIEMOC PROJEKT SYSTEMOWY Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
PRZEMÓC NIEMOC PRZEMÓC NIEMOC PROJEKT SYSTEMOWY Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
BARBARA WOLAŃSKA WRZESIEŃ 2011
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Nowe zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu r. Aneta Żurek
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „SZKOŁA DEMOKRACJI”
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

MIEJSKA PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA w Koszalinie

W ramach projektu Comenius Miejska Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizuje różnorodne zadania. Większość z nich realizujemy jako nasz wkład pracy własnej dobierając je zgodnie z charakterem działań zawartych w projekcie, a także uwzględniając specyfikę pracy Poradni.

Zrealizowane zadania Zajęcia z autoprezentacji (oddychanie, fonacja i emisja głosu) realizowane w Gimnazjum nr 6 Szkoleniowa Rada dla nauczycieli gimnazjum nr 6 dotycząca pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Szkoła dla rodziców: grupa realizowana w Gimnazjum nr 6 grupa realizowana w MPP-P

Zadania w trakcie realizacji Grupa socjoterapeutyczna dla młodzieży gimnazjalnej zagrożonej wykluczeniem społecznym. Wydawanie gazetki MPP-P zawierającej materiały wspierające rodziców i opiekunów w wychowywaniu dzieci i młodzieży oraz stymulowaniu ich wszechstronnego rozwoju, co pomoże w zapobieganiu wykluczeniu społecznemu Konsultacje młodzieży gimnazjalnej z trudnościami w obszarze emocji i zachowań, a w szczególności zagrożonych niedostosowaniem społecznym Wymiana doświadczeń zawodowych z partnerami z Chorwacji

Zadania, które będą realizowane w późniejszym terminie Szkoła dla rodziców – kolejne edycje Grupowe zajęcia metodą Trauma Realising Exercises (TRE) dla młodzieży z trudnościami w obszarze emocji i zachowań Zajęcia integracyjno-adaptacyjne dla młodzieży klas I Gimnazjum nr 6 połączone z opracowaniem indywidualnych programów wsparcia dla uczestników ze szczególnymi trudnościami w funkcjonowaniu społecznym Zajęcia z mediacji rówieśniczych Wyjazd integracyjny dla młodzieży i jej rodziców Grupa socjoterapeutyczna dla młodzieży gimnazjalnej zagrożonej wykluczeniem społecznym – II edycja

— Antoine de Saint-Exupéry Realizacja zadań, które stawiamy sobie w ramach współpracy w projekcie Comenius stanowi dla nas ciekawe doświadczenie zawodowe, wzbogaca i rozwija nasz warsztat pracy oraz doskonali nasze umiejętności językowe. Wielkość pracy zawodowej polegać może przede wszystkim na tym, że łączy ludzi. — Antoine de Saint-Exupéry