INNOWACJA PEDAGOGICZNA z udziałem klas o profilu wojskowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Bezpieczeństwo publiczne-edukacja dla służb mundurowych.
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rodzic jako doradca zawodowy
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Rekrutacja elektroniczna do szkół ponadgimnazjalnych 2010/2011
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I PROMOCJI OBRONNOŚCI MON
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Edukacja dla bezpieczeństwa
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZAPRASZAMY DO PODJĘCIA NAUKI W NASZEJ SZKOLE! BLISKO! BEZPIECZNIE! ZNAJDZIESZ NAS NA STRONIE ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
3. OGÓLNOPOLSKIE FORUM SZKÓŁ KRAKÓW R
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
STUDIUM WOJSKOWE AM Studenci studiów stacjonarnych, uznani za zdolnych do służby wojskowej (kategoria zdrowia A), podlegają obowiązkowi odbycia w czasie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Liceum ogólnokształcące profil wojskowy Nowość !.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Kasprowicza Nietążkowo ul. Dudycza Śmigiel tel., tel./fax woj. wielkopolskie
XII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
BIURO DS. PROOBRONNYCH MON
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
III Liceum Ogólnokształcące im. Lucjana Szenwalda w Dąbrowie Górniczej.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Sportowe Liceum Ogólnokształcące D1
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Coraz większego znaczenia nabierają kwestie historycznej tożsamości
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

INNOWACJA PEDAGOGICZNA z udziałem klas o profilu wojskowym

Podstawy prawne Porozumienie o współpracy między MON i MEN w zakresie działalności dydaktyczno-wychowawczej, naukowo-badawczej i organizacyjno-logistycznej zawartym w dniu 26.05.1994r. oraz aneksu Nr 2 do tego dokumentu podpisanego w dniu 01.09.1999r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki. (Dz. U. z dnia 15 maja 2002r.) Decyzja Ministra Obrony Narodowej z dnia 09 czerwca 2009 w sprawie wprowadzenia zasad współpracy resortu obrony narodowej z organizacjami pozarządowymi i innymi partnerami społecznymi.

Założenia innowacji * W dobie profesjonalizacji, kiedy polskie wojsko potrzebuje żołnierzy znakomicie wykształconych, doskonale przygotowanych do służby oraz posiadających zdolności obsługiwania nowoczesnego sprzętu wojskowego młodzież szkolna z klas mundurowych daje nadzieje na sprostanie potrzebom nowoczesnej armii. To spośród nich wyrosną przyszłe kadry żołnierzy zawodowych. * na podstawie programu własnego z przysposobienia wojskowego realizowanego w jednej ze szkół.

Założenia innowacji przygotowanie do podjęcia dalszej nauki w szkołach i uczelniach wojskowych; kontynuowanie edukacji w cywilnych szkołach i uczelniach na kierunkach proobronnych; kształtowanie postaw patriotycznych i aktywności obywatelskiej. uświadomienie tożsamości regionalnej i narodowej. uatrakcyjnienie zajęć szkolnych. rozwijanie sprawności intelektualnej. rozwijanie sprawności motorycznej.

Stawiane wymagania Zakłada się, że absolwent liceum ogólnokształcącego z klasą o profilu przysposobienia wojskowego powinien umieć: samodzielnie wybrać drogę przyszłej działalności zawodowej lub naukowej zgodnie z zainteresowaniami i predys-pozycjami oraz potrzebami społecznymi; posługiwać się dwoma językami obcymi ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa i terminologii wojskowej; organizować i kierować małymi grupami ludzi, a także podpo-rządkować się osobom kierującym z uwzględnieniem odpowiedzialności moralnej, prawa do odrębności przekonań oraz tolerancji dla innych;

Stawiane wymagania Zakłada się, że absolwent liceum ogólnokształcącego z klasą o profilu przysposobienia wojskowego powinien umieć: szybko analizować różnorodne sytuacje, stosować zasady skutecznego działania i podejmować odpowiednie decyzje; dostosować się do różnych sytuacji i warunków, wykorzystując nawyki nabyte podczas szkolenia oraz przebywania w trudnych sytuacjach; nabyć wysoką sprawność fizyczną, odpornościową i umiejętności strzeleckie.

Założenia programowe Uczniowie klas „wojskowych" są kształceni zgodnie z „Programem nauczania przysposobienia wojskowego”: są przygotowywani do uczestniczenia w uroczystościach patriotyczno-religijnych na szczeblu powiatu uczestniczą w zajęciach organizowanych w jednostce wojskowej, zawodach sportowo-obronnych są wychowywani w duchu patriotyzmu, szacunku do munduru i symboli narodowych

Założenia programowe poznają tradycje kultury, które kształtują postawy preferujące honor i szacunek dla drugiego człowieka zdobywają wiedzę o siłach zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, regulaminach wojskowych, musztrze, zasadach posługiwania się bronią, szkoleniu strzeleckim, sanitarnym, saperskim, logistycznym, terenoznawstwie, taktyce w szkole i w miejscach publicznych noszą „mundury" w ramach zajęć organizowane są obozy sprawnościowe, kursy nadające określone kwalifikacje

Współpraca 6BPD ze szkołami 6bdow: Zespół Szkół Licealnych I Technicznych im. Jana Pawła II w Wojniczu /3klasy/ Zespół Szkół im. Władysława Orkana w Marcinkowicach /3 klasy/ Zespół Szkół im. prof. Romana Gostkowskiego w Łazach /2 klasy/ Liceum Ogólnokształcące nr XV im. M.C. Skłodowskiej w Krakowie /1 klasa/ 6bdsz: Niepubliczne Liceum Ogólnokształcące o profilu wojskowym w Gliwicach /2 klasy/ 16bpd: Zespół Szkół im Komisji Edukacji Narodowej w Tymbarku /2klasy/ 18bdsz: Studium Przedsiębiorczości MAGO w Bielsku Białej /2klasy/

Dorobek W ciągu roku szkolnego współuczestniczymy w kształceniu około 350 uczniów, z czego co roku mury szkoły opuszcza około 170 przeszkolonych absolwentów; 3 żołnierzy w batalionie jest absolwentami liceum o profilu wojskowym; 2 uczniów tych szkół ukończyło Wyższą Szkołę Oficerską i zostało promowanych na pierwszy stopień oficerski; Trudno oszacować ilu uczniów skorzystało z szansy związania sie zawodowo z mundurem ze względu na to, iż nikt do tej pory nie prowadził takiej statystyki. Z naszych danych wynika ,że 2 uczniów tych szkół ukończyło Wyższą Szkołę Oficerską i zostało promowanych na pierwszy stopień oficerski oraz 3 żołnierzy w batalionie jest absolwentami liceum o profilu wojskowym.

Wnioski wypracować regulacje prawne w zakresie wsparcia finansowego procesu szkolenia

Wnioski zasadnym wydaje sie wypracowanie procedur pozwalających absolwen-tom na preferencyjne traktowanie w czasie rekrutacji do szkół wojskowych oraz podczas ubiegania się o przyjęcie do korpusu szeregowych zawodowych (dodatkowe punkty)

DROGA KARIERY ABSOLWENTA KLASY O PROFILU WOJSKOWYM LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE Klasa o profilu wojskowym (3 lata) egzamin dojrzałości/certyfikacja wojskowa WYŻSZA SZKOŁA OFICERSKA /AKADEMIA WOJSKWA (4-6 lat) / wykształcenie wyższe – promocja na pierwszy stopień oficerski/

Alternatywy w przypadku niepowodzeń: dalsza edukacja w szkole podoficerskiej /średni personel dowódczy służba w korpusie szeregowych zawodowych

Szkolenie podstawowe /3miesiące/ SYSTEM SZKOLENIA KANDYDATÓW BEZ PRZESZKOLENIA WOJSKOWEGO /służba kandydacka/ Szkolenie podstawowe /3miesiące/ Szkolenie specjalistyczne /do 3miesięcy/ Egzamin weryfikacyjny Egzamin końcowy CENTRUM SZKOLENIA Absolwenci liceów wojskowych

SYSTEM SZKOLENIA KANDYDATÓW PO PRZESZKOLENIU WOJSKOWYM Szkolenie podstawowe /do 4 tygodni/ DOSTOSOWANIE POZIOMU WYSZKOLENIA PODSTAWOWEGO ŻOŁNIERZY DO WYMOGÓW WYNIKAJĄCYCH Z AKTUALNEJ SYTUACJI w SZRP Egzamin końcowy CENTRUM SZKOLENIA

Dziękuję za uwagę !