Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Advertisements

Informacje o projekcie
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Informacje o projekcie
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis Autorzy Dokumenty
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Sale 3D: Serwer 1 Strona projektu Film - ankieta Serwer 2
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wyrównywanie szans edukacyjnych
KODEKS 2.0.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Kurs zdalny: Wstęp do przywództwa w erze cyfrowej WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Charakterystyka paprotników WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Opis
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Informacje na temat lekcji
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
Lekcje z komputerem, 2006.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Sopocka Akademia Tenisowa
Zapis prezentacji:

Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Język polski, wiedza o kulturze, filozofia Przedział wiekowy Uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej (XII LO w Łodzi i nie tylko) Przygotowanie narzędzia do nowoczesnego nauczania z wykorzystaniem multimediów Zaangażowanie uczniów w proces dydaktyczny Cele Opis polskiwdwunastce.edu.pl – portal edukacyjny, integrujący wiadomości z dziedziny języka polskiego, wiedzy o kulturze i filozofii, służący interaktywnemu nauczaniu humanistycznemu z wykorzystaniem narzędzi informacyjnych. MS Office 2007 ( w tym szczególnie MS PowerPoint, MS Word), MS Internet Explorer, Outlook Express; autorski system zarządzania treścią (stworzony przez ucznia), napisany w PHP, przy użyciu frameworka "Code Igniter" i bazy danych MySQL; Oprogramowanie język polski, filozofia, wiedza o kulturze, prezentacja maturalna, XII Liceum Ogólnokształcące, konspekt, matura Słowa kluczowe Ten szablon został stworzony aby ułatwić nauczycielowi stworzenie własnej Wirtualnej Wizyty w Klasie. Używaj szablony aby udokumentować swój projekt edukacyjny, który uznałeś za wyjątkowo interesujący. Możesz w ten sposób podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami w swojej szkole i nie tylko. Jak to zrobić: Postępuj zgodnie z poszczególnymi punktami na kolejnych slajdach i uważnie przeczytaj załączone dokumenty. Po wprowadzeniu wszystkich niezbędnych informacji, dokumentów i multimediów usuń niepotrzebne komentarze. Informacja: Aby wprowadzić tytuł swojej Wirtualnej Wizyty w Klasie należy wybrać z menu Widok, Wzorzec slajdów i wprowadzić w polu tekstowym tytuł projektu. W ten sam sposób można dokonać edycji przykładowego rysunku. W ten sposób na każdym slajdzie pojawi się odpowiedni tytuł i zdjęcie odpowiadające Twojemu projektowi. Pod przyciskiem Pakietu Office znajduje się funkcja Zapisz jako… w ten sposób można zachować projekt jako prezentacje programu PowerPoint. Prezentacja jest gotowa do pokazywania w klasie. Autorzy Barbara Strzelecka, nauczyciel dyplomowany języka polskiego Piotr Janeczek, najpierw uczeń II i III klasy XII LO w Łodzi, obecnie student I roku SGH w Warszawie Dokumenty

Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela Projekt był realizacją pasji nauczyciela we współpracy z uczniem wybitnie uzdolnionym. Portal humanistyczny polskiwdwunastce.edu.pl stał się bodźcem rozwoju moich umiejętności w zakresie budowania stron WWW, wykorzystywania programów interaktywnych, zdobywania informacji czy przetwarzania grafiki. Takie same zadania portal ten stawia przed korzystającymi z niego uczniami. Działa tu prosta zasada: im więcej umiem sama, tym więcej zadań, związanych z wykorzystaniem i zastosowaniem ICT, stawiam przed uczniami, umiem je wymyślić, sprawdzić i wykorzystać do wprowadzenia lub utrwalenia polonistycznych treści. Zaplecze i planowanie „Zdjęcia z klasy” ukazują nie tyle pracę nad przygotowaniem portalu, gdyż ta odbywała się poza szkołą, co różnorodne działania dydaktyczne lub wychowawcze, wykorzystujące portal jako narzędzie do nauki lub do dokumentowania później efektów uczniowskiej pracy na lekcjach polskiego. Na zdjęciu: Barbara Strzelecka i Piotr Janeczek w Szkolnym Centrum Multimedialnym Zdjęcia z klasy Aby otworzyć załączone dokumenty należy dwukrotnie kliknąć na wybranej ikonie przedstawiającej żądany dokument. Wykonanie kolejnych kroków znajdujących się w dokumentach pozwoli na wprowadzenie informacji dotyczących projektu. Dokumenty

Skopiowane przykłady prac Zasoby dydaktyczne - kluczowa część portalu, otwierana na osobne hasło dla każdej klasy - wymaga codziennej aktualizacji Zapewnia: - możliwość pracy systematycznej, uporządkowanej - jasne formułowanie poleceń dotyczących zadań domowych - pisemne instrukcje nauczyciela, objaśniające szczególne wymagania, Zakładka Co na jutro? Dla wypełnienia zadań domowych on-line wymagane były m.in. następujące umiejętności: - formatowanie dokumentu według standaryzowanych wymagań (np.:TNR,12 pt., interlinia 1 ½ pt., justowanie pełne, wytłuszczenie tematu, czasem – poszerzony margines) - zastosowanie tabeli w dokumencie; formatowanie tabeli - wstawienie grafu, obrazu lub zdjęcia do dokumentu, skanowanie obrazów - korzystanie z poczty e-mail za pomocą przeglądarki IE lub programu pocztowego OE; kompresowanie zdjęć do przesyłania w sieci - przygotowanie prezentacji PowerPoint, wgranie narracji głosowej - poszukiwanie, selekcja i przetworzenie informacji ze źródeł internetowych - głos w dyskusji na forum; moderowanie wątku Umiejętności Na tym slajdzie należy umieścić informacje dotyczące użytych zasobów w projekcie, instrukcji dla uczniów. Część materiałów dla ucznia można znaleźć w internecie pod linkami znajdującymi się w dołączonym dokumencie. Aby dołączyć wszystkie zasoby wykorzystane w projekcie należy wykonać następujące czynności: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Prace wysyłane były na adres e-mailowy nauczyciela (strzel_ba@interia.pl, domowa.z.polskiego@gmail.com) - możliwość codziennej weryfikacji pracy uczniów - bezpośredni kontakt zwrotny w wypadku uwag Sprawdzanie i ocena Dokumenty Skopiowane przykłady prac

Wyjątkowość tego projektu polega na: Ocenianie i Standardy Wyjątkowość tego projektu polega na: wdrożeniu technologii informacyjnej w nauczaniu humanistycznego przedmiotu, przez nauczyciela niebędącego informatykiem. ciekawej współpracy nauczyciela i ucznia w projekcie edukacyjnym, podczas której obie strony się od siebie uczą Specyfika projektu Powiązanie celów dydaktycznych projektu ze standardami określonymi w podstawie programowej języka polskiego i technologii informacyjnej, korelacja tych standardów - nie są jednak trudne Powiązania ze standardami Kryteria oceniania projektów z wykorzystaniem Technologii informacyjnej na lekcjach języka polskiego. Aby dodać wszystkie zasoby jakie powstały w trakcie projektu należy: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Aby wprowadzić informacje o standardach jakie wykorzystuje projekt należy otworzyć dokument Powiązanie ze standardami i wprowadzić odpowiednie informacje. Link do strony ze standardami ma na celu ułatwienie powiązania z konkretnymi standardami. Kryteria oceny Przykładowa recenzja oceniająca

Barbara Strzelecka Informacje o szkole i nauczycielu XII Liceum Ogólnokształcące w Łodzi - szkoła matematyków i fizyków - większość absolwentów wybiera kierunki ścisłe, uczelnie politechniczne lub Uniwersytet Medyczny - większość młodzieży uczącej się w szkole stanowią chłopcy - Patronem szkoły jest wszechstronny, genialny artysta młodopolski: Stanisław Wyspiański Barbara Strzelecka - nauczycielka polskiego ze stopniem nauczyciela dyplomowanego, - kulturoznawca i filmoznawca z wykształcenia - autorka publikacji metodycznych: Polska poezja współczesna – konspekty lekcji w kl. IV – VIII, Praca z arkuszem zadaniowym na lekcjach języka polskiego w szkole ponadpodstawowej, Praca z arkuszem zadaniowym – cz. II, testy czytania ze zrozumieniem [w:] Niezbędnik maturzysty. Romantyzm, pozytywizm, Młoda Polska - egzaminator i współpracownik OKE w Łodzi; - opiekun i koordynator szkolnej edukacji filozoficznej - w 2001 otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej drugiego stopnia; - w 2003 - tytuł nauczyciela multiplikatora, nadany przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego - propagatorka gry w Scrabble, prowadząca przez kilka lat w szkole ligę scrabble’ową i mistrzostwa szkoły w Scrabble - amatorka gier komputerowych, zabijająca z upodobaniem potwory i budująca wirtualne cywilizacje – zapragnęła technologię informacyjną wprowadzić do praktyki nauczania humanistycznego - W r. listopadzie 2006 podjęła we współpracy z uzdolnionym uczniem projekt portalu humanistycznego, co było wyjątkowym wyzwaniem w liceum o charakterze matematycznym. Na tym slajdzie należy wprowadzić informacje i zdjęcia dotyczące szkoły i nauczyciela prowadzącego projekt. strzel_ba