STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Advertisements

Fundusze strukturalne UE. 2 Fundusze unijne na lata – nowy plan Marshala Wraz z wejściem do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r. Polska stała się
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Wspieranie rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości opiera się w Urzędzie Miasta Krakowa na realizacji zadań ujętych w Krakowskim Programie Wspierania.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Konferencja współfinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego Konferencja.
Mechanizmy wspierania rozwoju obszarów wiejskich
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Program wyborczy PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI RADA POWIATU SOKÓLSKIEGO CZAS NA ROZWÓJ POWIATU SOKÓLSKIEGO.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. - narzędzie polityki mieszkaniowej Miasta Tarnowa Katowice, 14 stycznia 2016 r. Wojciech Daniel.
Oborniki Śląskie, r.. Rewitalizacja - to proces zmian przestrzennych, technicznych, społecznych i gospodarczych, podjętych w interesie publicznym,
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
STRATEGIE ROZWOJU GMIN POWIATU KARTUSKIEGO GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Lokalna Grupa Działania Rozwój przedsiębiorczości przygotowała: Patrycja Butlewska.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
PAKIET DLA ŚREDNICH MIAST – MOŻLIWOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Strategia Rozwoju Poznania’ 2030
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Strategia rozwoju gminy Nieporęt
Zapis prezentacji:

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO Strategia jest to dokument, w którym analizowany jest stan miasta, posiadane zasoby ludzkie, techniczne, organizacyjne i finansowe, a następnie planuje się i wybiera najważniejsze kierunki i drogi rozwoju dla miasta. Wyznacza najważniejsze zadania do wykonania w najbliższej lub dalszej przyszłości. Zadania te będą realizowane przez lokalne władze w najbliższych latach. PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

DLACZEGO AKTUALIZUJEMY STRATEGIĘ? Obecnie obowiązująca „Strategia Rozwoju Gospodarczego miasta Pabianice” powstała w 2000 r. Uzupełnienie i uaktualnienie dokumentu strategicznego ze względu na zmiany uwarunkowań zewnętrznych (np. wstąpienie Polski do Unii Europejskiej) oraz czynników wewnętrznych (zmiany sytuacji społeczno-gospodarczej kraju) Ponowne zidentyfikowanie możliwości oraz kierunków rozwoju. Zaktualizowana strategia jest niezbędna w procesie pozyskiwania funduszy zewnętrznych na współfinansowanie zadań inwestycyjnych PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

AKTUALIZACJA STRATEGII Analiza stanu realizacji obowiązującej Strategii Rozwoju Gospodarczego Miasta Pabianice Analiza posiadanych zasobów i możliwości (Raport o stanie miasta) Badanie ankietowe przeprowadzone wśród mieszkańców Pabianic, organizacji pozarządowych, lokalnych przedsiębiorców Wyznaczenie podstawowych problemów miasta Cele i zadania do wykonania PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

STAN REALIZACJI OBOWIĄZUJĄCEJ STRATEGII Obszar kluczowy 1: ROZWÓJ MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW Obszar kluczowy 2: ROZWÓJ MIEJSKIEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ Obszar kluczowy 3: SYSTEM WSPIERANIA INWESTORÓW Obszar kluczowy 4: ROZWÓJ SEKTORA USŁUG KOMUNALNYCH PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

PROPONOWANE OBSZARY KLUCZOWE DLA AKTUALIZACJI STRATEGII: Obszar kluczowy 1: ROZWÓJ GOSPODARCZY (rozwój MŚP, w tym z sektora turystyki i rekreacji, wspieranie inwestorów zewnętrznych, budowa społeczeństwa informacyjnego, zwiększanie zatrudnienia, promocja miasta) Obszar kluczowy 2: POZIOM ŻYCIA (edukacja, zdrowie, kultura, rekreacja, sport, bezpieczeństwo, polityka społeczna, gospodarka mieszkaniowa) Obszar kluczowy 3: INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO (gospodarka przestrzenna, komunikacja, ochrona środowiska, zaopatrzenie w energię i media) PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź CELE ZASADNICZE Zahamowanie odpływu mieszkańców Pabianic oraz zmiana struktury wiekowej ludności, poprzez stworzenie systemu zachęt wpływających na pozostanie w Pabianicach młodych mieszkańców oraz na osiedlenie się w Pabianicach ludzi młodych spoza terenu miasta Wzrost liczby miejsc pracy i spadek bezrobocia dzięki przyciągnięciu do Pabianic inwestorów zewnętrznych oraz aktywizacji lokalnych przedsiębiorców PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź ROZWÓJ GOSPODARCZY Cel główny: Rozwój gospodarczy Pabianic dzięki wspieraniu przedsiębiorczości lokalnej oraz przyciągnięciu inwestorów zewnętrznych Cele szczegółowe: Przyciągnięcie strategicznych inwestorów zewnętrznych Wsparcie rozwoju i tworzenia małej i średniej przedsiębiorczości lokalnej Wzrost poziomu innowacyjności lokalnej przedsiębiorczości: Opracowanie i wdrożenie systemu monitoringu przedsiębiorczości w Pabianicach: Rozwój sektora usług, w tym sektora turystyki i rekreacji Przygotowanie terenów pod działalność gospodarczą PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

POZIOM ŻYCIA Cel główny: Poprawa jakości życia mieszkańców Pabianic Cele szczegółowe: Usprawnienie dostępu mieszkańców do elektronicznych systemów komunikacji Zwiększenie jakości i dostępności świadczeń z zakresu ochrony zdrowia Zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom Intensyfikacja pomocy społecznej dla mieszkańców Podniesienie jakości kształcenia i dostosowanie systemu kształcenia do potrzeb rynku pracy Aktywizacja zawodowa osób narażonych na wykluczenie Rozszerzenie oferty kulturalnej miasta Rozszerzenie oferty rekreacyjnej i sportowej miasta Wzrost aktywizacji społecznej mieszkańców PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź Infrastruktura i środowisko Cel główny: Tworzenie nowoczesnej infrastruktury miasta Pabianic Cele szczegółowe: Rewitalizacja i nadanie nowych funkcji zdegradowanym obszarom miejskim Zwiększenie posiadanych zasobów mieszkaniowych Poprawa dostępności komunikacyjnej i bezpieczeństwa ruchu drogowego Pabianic Poprawa powiązań komunikacyjnych między Pabianicami a Łodzią Stworzenie skutecznego i bezpiecznego systemu komunikacji miejskiej i podmiejskiej Zwiększenie dostępu komunikacyjnego dla nowych terenów inwestycyjnych PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź Infrastruktura i środowisko Cel główny: Tworzenie nowoczesnej infrastruktury miasta Pabianic Cele szczegółowe: Skanalizowanie i zaopatrzenie w wodę 100% odbiorców z terenu miasta Zmniejszenie ilości ścieków odprowadzanych przez przedsiębiorstwa Poprawa stanu środowiska poprzez wdrożenie właściwego systemu gospodarowania odpadami: Ograniczenie zużycia energii w budynkach użyteczności publicznej Zapewnienie dostaw czynników energetycznych dla mieszkańców i przedsiębiorców z terenu Pabianic PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź