STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELBLĄG OBYWATELSKI – NOWA JAKOŚĆ
Advertisements

Miejski Obszar Funkcjonalny
Związku Miast Polskich
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PROMUJĄCEJ PROJEKT
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
BDKM Grupa Doradcza jest firmą doradczą działającą w obszarach rozwoju regionalnego, umiędzynarodowienia działalności, innowacyjności, rozwoju przedsiębiorczości.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PODSUMOWUJĄCEJ PROJEKT RAZEM DLA GMINY LUBOMIERZ Lubomierz 7 listopada2010 roku Gmina Lubomierz Lubomierz Plac.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Wspieranie rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości opiera się w Urzędzie Miasta Krakowa na realizacji zadań ujętych w Krakowskim Programie Wspierania.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Spotkanie organizacyjne
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Program wyborczy Andrzeja Szewińskiego Kandydata na Prezydenta Miasta KW Platforma Obywatelska RP.
Leszno jako centrum aglomeracji i centrum subregionu
Projekt “Słupsk Obywatelski II” jest realizowany dzięki wsparciu Unii Europejskiej w ramach Programu Środki Przejściowe 2005 Słupsk - jakie miasto - podsumowanie.
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
STRATEGIA ROZWOJU POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO DO 2025 ROKU.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. - narzędzie polityki mieszkaniowej Miasta Tarnowa Katowice, 14 stycznia 2016 r. Wojciech Daniel.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
STRATEGIE ROZWOJU GMIN POWIATU KARTUSKIEGO GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Strategia Rozwoju Poznania’ 2030
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Wyniki badania potencjału miast średnich w Polsce dla lokalizacji inwestycji z branży BPO/SSC/IT/R&D przeprowadzonego przez ABSL dla Ministerstwa Inwestycji.
Zapis prezentacji:

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE

CO TO JEST STRATEGIA ROZWOJU? Strategia rozwoju miasta jest to dokument, w którym analizowany jest stan miasta, następnie planuje się i wybiera najważniejsze kierunki działania samorządu terytorialnego. Strategia bada możliwości wykonania określonych celów lub zadań pod względem posiadanych zasobów ludzkich, technicznych, organizacyjnych i finansowych. Wyznacza najważniejsze zadania do wykonania w najbliższej lub dalszej przyszłości. Zadania te będą realizowane przez lokalne władze w najbliższych latach. PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

DLACZEGO AKTUALIZUJEMY STRATEGIĘ? Obecnie obowiązująca „Strategia Rozwoju Gospodarczego miasta Pabianice” powstała w 2000 r. Uzupełnienie i uaktualnienie dokumentu strategicznego ze względu na zmiany uwarunkowań zewnętrznych (np. wstąpienie Polski do Unii Europejskiej) oraz czynników wewnętrznych (zmiany sytuacji społeczno-gospodarczej kraju) Ponowne zidentyfikowanie możliwości oraz kierunków rozwoju. Zaktualizowana strategia jest niezbędna w procesie pozyskiwania funduszy zewnętrznych na współfinansowanie zadań inwestycyjnych PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

PROCES OPRACOWYWANIA STRATEGII Analiza stanu realizacji obowiązującej Strategii Rozwoju Analiza posiadanych zasobów Identyfikacja najważniejszych obszarów wsparcia Wyznaczenie obszarów kluczowych Określenie celów i działań PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

Jak Pan/Pani ocenia miasto Pabianice ze względu na: B.dobrze Dobrze Dostatecznie Źle 5 4 3 2 PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

WYNIKI ANKIET PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD MIESZKAŃCÓW Jak Pan/Pani ocenia miasto Pabianice? NAJLEPSZE OCENY 1. poziom szkolnictwa 3,32 2. komunikacja miejską 3,22 3. dostępność parkingów 3,20 4. dostępność do obiektów sportowych i rekreacyjnych 3,11 5. stan środowiska naturalnego 3,10 B.dobrze Dobrze Dostatecznie Źle 5 4 3 2 PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

WYNIKI ANKIET PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD MIESZKAŃCÓW Jak Pan/Pani ocenia miasto Pabianice? NAJGORSZE OCENY 1. stan dróg 2,23 2. możliwość znalezienia zatrudnienia w Pabianicach 2,66 3. dostępność zasobów mieszkaniowych 2,67 4. opiekę zdrowotną 2,69 5. bezpieczeństwo w mieście 2,78 B.dobrze Dobrze Dostatecznie Źle 5 4 3 2 PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

WYNIKI ANKIET PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD MIESZKAŃCÓW Jakie zadania są najważniejsze do zrealizowania dla miasta Pabianice? 1. poprawa infrastruktury drogowej (budowa, remont dróg) 15,0 % 2. zwiększanie estetyki i atrakcyjności miasta 9,2 % 3. poszukiwanie nowych inwestorów 8,8 % 4. poprawa stanu i budowa nowych chodników, parkingów, oświetlenia 8,5 % 5. wsparcie budownictwa mieszkaniowego wielorodzinnego (nowe osiedla) 7,6 % PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

ZASADNICZE OBSZARY PROBLEMOWE ZGODNIE Z DOTYCHCZASOWĄ STRATEGIĄ: Obszar 1: Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw Obszar 2: Rozwój miejskiej infrastruktury technicznej Obszar 3: System wspierania inwestorów Obszar 4: Rozwój sektora usług komunalnych PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

PROPONOWANE OBSZARY KLUCZOWE DLA AKTUALIZACJI STRATEGII: OBSZAR KLUCZOWY 1: ROZWÓJ GOSPODARCZY (w tym: m. in. rozwój MŚP, w tym z sektora turystyki i rekreacji, wspieranie inwestorów zewnętrznych , budowa społeczeństwa informacyjnego, zwiększanie zatrudnienia, promocja miasta) OBSZAR KLUCZOWY 2: POZIOM ŻYCIA (w tym m. in. edukacja, zdrowie, kultura, rozrywka, rekreacja, bezpieczeństwo, polityka społeczna, gospodarka mieszkaniowa) OBSZAR KLUCZOWY 3: INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO (w tym m.in. gospodarka przestrzenna, komunikacja, ochrona środowiska, zaopatrzenie w energię i media) PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

OBSZAR KLUCZOWY 1: ROZWÓJ GOSPODARCZY Identyfikacja problemów: Zbyt małe wsparcie lokalnej przedsiębiorczości Zbyt mało inwestorów zewnętrznych Za słabo rozwinięty sektor turystyczny i rekreacyjny Zaplecze hotelowe Trudności w znalezieniu wykwalifikowanych robotników Za słaba promocja miasta Za mała współpraca pomiędzy sektorem prywatnym i publicznym Zbyt mało dostępnych terenów pod inwestycję PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

NAJWAŻNIEJSZE ZADANIA - OBSZAR KLUCZOWY 1: ROZWÓJ GOSPODARCZY PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

OBSZAR KLUCZOWY 2: POZIOM ŻYCIA Identyfikacja problemów: Trudności w znalezieniu pracy w Pabianicach Pogarszający się poziom opieki zdrowotnej Zasoby mieszkaniowe, brak nowych i zły stan starych Słabo rozwinięta turystyka weekendowa Zbyt mało imprez oraz obiektów kulturalnych, rozrywkowych Zbyt mało imprez sportowych dla osób w średnim wieku Brzydkie i mało atrakcyjne miasto Zbyt mała pomoc społeczna dla osób potrzebujących PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

NAJWAŻNIEJSZE ZADANIA - OBSZAR KLUCZOWY 2: POZIOM ŻYCIA PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

OBSZAR KLUCZOWY 3: INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO Identyfikacja problemów: Bardzo zły stan dróg Duże natężenie ruchu samochodowego w centrum miasta Brak obwodnicy Zły stan chodników Zbyt mała ilość pojemników do segregowania odpadów Tabor komunikacji miejskiej Zły stan zabytków PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

NAJWAŻNIEJSZE ZADANIA - OBSZAR KLUCZOWY 3: INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź ul. Andrzeja Struga 16 90-513 Łódź Tel.: +48 42 638 78 68 Fax: +48 42 638 78 98 E-mail: contact@palladiopolska.pl WWW: www.palladiopolska.pl PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź