STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
CO TO JEST STRATEGIA ROZWOJU? Strategia rozwoju miasta jest to dokument, w którym analizowany jest stan miasta, następnie planuje się i wybiera najważniejsze kierunki działania samorządu terytorialnego. Strategia bada możliwości wykonania określonych celów lub zadań pod względem posiadanych zasobów ludzkich, technicznych, organizacyjnych i finansowych. Wyznacza najważniejsze zadania do wykonania w najbliższej lub dalszej przyszłości. Zadania te będą realizowane przez lokalne władze w najbliższych latach. PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
DLACZEGO AKTUALIZUJEMY STRATEGIĘ? Obecnie obowiązująca „Strategia Rozwoju Gospodarczego miasta Pabianice” powstała w 2000 r. Uzupełnienie i uaktualnienie dokumentu strategicznego ze względu na zmiany uwarunkowań zewnętrznych (np. wstąpienie Polski do Unii Europejskiej) oraz czynników wewnętrznych (zmiany sytuacji społeczno-gospodarczej kraju) Ponowne zidentyfikowanie możliwości oraz kierunków rozwoju. Zaktualizowana strategia jest niezbędna w procesie pozyskiwania funduszy zewnętrznych na współfinansowanie zadań inwestycyjnych PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
PROCES OPRACOWYWANIA STRATEGII Analiza stanu realizacji obowiązującej Strategii Rozwoju Analiza posiadanych zasobów Identyfikacja najważniejszych obszarów wsparcia Wyznaczenie obszarów kluczowych Określenie celów i działań PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
Jak Pan/Pani ocenia miasto Pabianice ze względu na: B.dobrze Dobrze Dostatecznie Źle 5 4 3 2 PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
WYNIKI ANKIET PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD MIESZKAŃCÓW Jak Pan/Pani ocenia miasto Pabianice? NAJLEPSZE OCENY 1. poziom szkolnictwa 3,32 2. komunikacja miejską 3,22 3. dostępność parkingów 3,20 4. dostępność do obiektów sportowych i rekreacyjnych 3,11 5. stan środowiska naturalnego 3,10 B.dobrze Dobrze Dostatecznie Źle 5 4 3 2 PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
WYNIKI ANKIET PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD MIESZKAŃCÓW Jak Pan/Pani ocenia miasto Pabianice? NAJGORSZE OCENY 1. stan dróg 2,23 2. możliwość znalezienia zatrudnienia w Pabianicach 2,66 3. dostępność zasobów mieszkaniowych 2,67 4. opiekę zdrowotną 2,69 5. bezpieczeństwo w mieście 2,78 B.dobrze Dobrze Dostatecznie Źle 5 4 3 2 PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
WYNIKI ANKIET PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD MIESZKAŃCÓW Jakie zadania są najważniejsze do zrealizowania dla miasta Pabianice? 1. poprawa infrastruktury drogowej (budowa, remont dróg) 15,0 % 2. zwiększanie estetyki i atrakcyjności miasta 9,2 % 3. poszukiwanie nowych inwestorów 8,8 % 4. poprawa stanu i budowa nowych chodników, parkingów, oświetlenia 8,5 % 5. wsparcie budownictwa mieszkaniowego wielorodzinnego (nowe osiedla) 7,6 % PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
ZASADNICZE OBSZARY PROBLEMOWE ZGODNIE Z DOTYCHCZASOWĄ STRATEGIĄ: Obszar 1: Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw Obszar 2: Rozwój miejskiej infrastruktury technicznej Obszar 3: System wspierania inwestorów Obszar 4: Rozwój sektora usług komunalnych PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
PROPONOWANE OBSZARY KLUCZOWE DLA AKTUALIZACJI STRATEGII: OBSZAR KLUCZOWY 1: ROZWÓJ GOSPODARCZY (w tym: m. in. rozwój MŚP, w tym z sektora turystyki i rekreacji, wspieranie inwestorów zewnętrznych , budowa społeczeństwa informacyjnego, zwiększanie zatrudnienia, promocja miasta) OBSZAR KLUCZOWY 2: POZIOM ŻYCIA (w tym m. in. edukacja, zdrowie, kultura, rozrywka, rekreacja, bezpieczeństwo, polityka społeczna, gospodarka mieszkaniowa) OBSZAR KLUCZOWY 3: INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO (w tym m.in. gospodarka przestrzenna, komunikacja, ochrona środowiska, zaopatrzenie w energię i media) PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
OBSZAR KLUCZOWY 1: ROZWÓJ GOSPODARCZY Identyfikacja problemów: Zbyt małe wsparcie lokalnej przedsiębiorczości Zbyt mało inwestorów zewnętrznych Za słabo rozwinięty sektor turystyczny i rekreacyjny Zaplecze hotelowe Trudności w znalezieniu wykwalifikowanych robotników Za słaba promocja miasta Za mała współpraca pomiędzy sektorem prywatnym i publicznym Zbyt mało dostępnych terenów pod inwestycję PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
NAJWAŻNIEJSZE ZADANIA - OBSZAR KLUCZOWY 1: ROZWÓJ GOSPODARCZY PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
OBSZAR KLUCZOWY 2: POZIOM ŻYCIA Identyfikacja problemów: Trudności w znalezieniu pracy w Pabianicach Pogarszający się poziom opieki zdrowotnej Zasoby mieszkaniowe, brak nowych i zły stan starych Słabo rozwinięta turystyka weekendowa Zbyt mało imprez oraz obiektów kulturalnych, rozrywkowych Zbyt mało imprez sportowych dla osób w średnim wieku Brzydkie i mało atrakcyjne miasto Zbyt mała pomoc społeczna dla osób potrzebujących PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
NAJWAŻNIEJSZE ZADANIA - OBSZAR KLUCZOWY 2: POZIOM ŻYCIA PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
OBSZAR KLUCZOWY 3: INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO Identyfikacja problemów: Bardzo zły stan dróg Duże natężenie ruchu samochodowego w centrum miasta Brak obwodnicy Zły stan chodników Zbyt mała ilość pojemników do segregowania odpadów Tabor komunikacji miejskiej Zły stan zabytków PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
NAJWAŻNIEJSZE ZADANIA - OBSZAR KLUCZOWY 3: INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź
PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź ul. Andrzeja Struga 16 90-513 Łódź Tel.: +48 42 638 78 68 Fax: +48 42 638 78 98 E-mail: contact@palladiopolska.pl WWW: www.palladiopolska.pl PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź