Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 Uroczyste zakończenie realizacji Projektu 30 maja 2008 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fundusze unijne w Gdańsku – lata Projekty Miasta Gdańska E- Gdańsk5,2 mln zł GPKM ( partner ZKM )200 mln zł Hewelianum24 mln zł Ciąg Główny.
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
Fundusze strukturalne UE. 2 Fundusze unijne na lata – nowy plan Marshala Wraz z wejściem do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r. Polska stała się
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
PROW PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
Instytut Paliw i Energii Odnawialnej Warszawa, I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program.
Rozwój odnawialnych źródeł energii w programach na lata
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
Narodowa Strategia Spójności
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Urząd Marszałkowski Województwa DolnośląskiegoWrocław, 16 marca 2009 r.1 Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9 września 2008 r. Infrastruktura wodno-ściekowa Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
POZYSKIWANIE FUNDUSZY UNIJNYCH PRZEZ MŚP
Projekt Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Stan realizacji programów na lata 2004 – 2006 w kontekście przygotowań do zamknięcia pomocy i zapewnienia prawidłowości deklarowanych wydatków Warszawa,
Katowice, 19 marca 2008 r. Sektorowy Program Operacyjny Transport Janusz Mikuła Podsekretarz Stanu w MRR Łódź, 6 czerwca 2008 r.
Podsumowanie wdrażania ZPORR w pomorskim PRZEDSIĘBIORCY I INNOWACJE Podsumowanie wdrażania ZPORR w pomorskim PRZEDSIĘBIORCY I INNOWACJE Łukasz Żelewski.
Lipki – Oława – modernizacja obwałowań, gm. Oława i Jelcz – Laskowice
Lipki – Oława – modernizacja obwałowań, gm. Oława i Jelcz – Laskowice
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
INSTYTUT BUDOWNICTWA WODNEGO POLSKIEJ AKADEMII NAUK BUDOWA SIECI TRANSFERU WIEDZY NT. KIERUNKÓW I MOŻLIWOŚCI ROZWOJU BADAŃ W LABORATORIUM FALOWYM ORAZ.
UNIA EUROPEJSKA Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Przebudowa mostu nad rzeką Tywą w Pniewie,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
RAZEM DLA ŚRODOWISKA Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracji Włocławek II etap.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Stan przygotowań w zakresie wdrażania Narodowego Planu Rozwoju/ Podstaw Wsparcia Wspólnoty na lata Ministerstwo Gospodarki i Pracy Warszawa,
Projekt pn. „e-Cegłów – kompleksowa informatyzacja instytucji publicznych oraz tworzenie społeczeństwa informacyjnego w gminie Cegłów” Projekt realizowany.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW POZABUDŻETOWYCH W GMINIE WOLSZTYN Robert Papierowski Wolsztyn, r.
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR. Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR I PRIORYTET.
KONSULTACJE SPOŁECZNE
Porty Zalewu Szczecińskiego – poprawa jakości infrastruktury szansą na rozwój Urząd Morski w Szczecinie Marzec 2010.
Sprawozdanie okresowe z realizacji RPO WK- P za I półrocze 2014 roku Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Umowy w ramach konkursu dla działania 10
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
„Modernizacja drogi powiatowej Nr PO 143R Gawłuszowice – Mielec km ÷ w miejscowościach Gawłuszowice i Kliszów” Wartość zrealizowanych robót.
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 Uroczyste zakończenie realizacji Projektu 30 maja 2008 roku

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 FUNDUSZE STRUKTURALNE NA LATA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO SEKTOROWY PROGRAM OPERACYJNY TRANSPORT

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 Instytucją Zarządzającą SPO Transport jest Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Instytucją Pośredniczącą w Zarządzaniu SPO Transport jest Ministerstwo Infrastruktury Instytucją Płatniczą jest Ministerstwo Finansów. Projekt realizowany był w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego – Transport na lata 2004 – 2006 Priorytet 1: Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu. Działanie 1.2: Poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich – poprawa dostępu od strony morza

Urząd Morski w Gdyni jest Beneficjentem środków z EFRR Projekt Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Wartość Projektu: ,92 PLN Udział Unii Europejskiej: ,50 PLN Udział Budżetu Państwa: ,42 PLN Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04

Projekt realizowany był we wschodniej części polskiego wybrzeża Morza Bałtyckiego, na wodach Zatoki Gdańskiej, na wejściu do portu morskiego Gdańsk (współrzędne geograficzne głowicy falochronu zachodniego: 54˚25 N, 18˚40 E) w województwie pomorskim, gminie Miasta Gdańsk Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04

Jakie były cele projektu? Celami Projektu było:Celami Projektu było: –podniesienie poziomu bezpieczeństwa żeglugi na wejściu do Portu Wewnętrznego; –zmniejszenie stopnia zagrożenia dla środowiska morskiego wynikającego z niebezpieczeństwa kolizji statków w wąskim wejściu; –możliwość wprowadzenia do Portu Wewnętrznego dużych statków (długość do 250 m, szerokość do 36 m, oraz zanurzenie do 10,6 m).(długość do 250 m, szerokość do 36 m, oraz zanurzenie do 10,6 m).

Problemy, które zostały wyeliminowane: Podejściowy tor wodny do Portu Wewnętrznego pozwalał wprowadzać statki o długości do 225 m, szerokości do 30,0 m i zanurzeniu do 10,2 m. W rejonie Falochronu Zachodniego tor podejściowy zwężał się do szerokości około 65,0 metrów. Dla statków o długości 100 m skutkowało to istotnym stopniem zagrożenia w postaci prawdopodobieństwa kolizji statku z urządzeniami hydrotechnicznymi.Podejściowy tor wodny do Portu Wewnętrznego pozwalał wprowadzać statki o długości do 225 m, szerokości do 30,0 m i zanurzeniu do 10,2 m. W rejonie Falochronu Zachodniego tor podejściowy zwężał się do szerokości około 65,0 metrów. Dla statków o długości 100 m skutkowało to istotnym stopniem zagrożenia w postaci prawdopodobieństwa kolizji statku z urządzeniami hydrotechnicznymi. Występowanie kolizji statku z urządzeniami hydrotechnicznymi na podejściowym torze wodnym w rejonie Falochronu Zachodniego stwarzało duże prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożeń dla środowiska morskiego poprzez przenikanie do wody ładunku lub paliwa z uszkodzonych statków.Występowanie kolizji statku z urządzeniami hydrotechnicznymi na podejściowym torze wodnym w rejonie Falochronu Zachodniego stwarzało duże prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożeń dla środowiska morskiego poprzez przenikanie do wody ładunku lub paliwa z uszkodzonych statków. Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04

Etapy realizacji Projektu Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego objęła: rozbiórkę istniejącego Falochronu Zachodniego, budowę nowego falochronu przesuniętego w kierunku zachodnim przedłużonego Nadbrzeża Połączeniowego, budowę, u nasady projektowanego falochronu, pochłaniacza fal zapobiegającego przenikaniu nadmiernego falowania w głąb portu oraz umocnienie dna w tym rejonie;rozbiórkę istniejącego Falochronu Zachodniego, budowę nowego falochronu przesuniętego w kierunku zachodnim przedłużonego Nadbrzeża Połączeniowego, budowę, u nasady projektowanego falochronu, pochłaniacza fal zapobiegającego przenikaniu nadmiernego falowania w głąb portu oraz umocnienie dna w tym rejonie; rejon zaplecza Falochronu Zachodniego został przebudowany i przystosowany do nowej zabudowy brzegów w niezbędnym zakresie. Obejęło to m.in.: przebudowę podstawowych rozwiązań komunikacyjnych, zmianę lokalizacji obiektu Straży Granicznej, zmianę urządzeń nawigacyjnych, przebudowę sieci instalacji wodno- kanalizacyjnych, energetycznej i teletechnicznej.rejon zaplecza Falochronu Zachodniego został przebudowany i przystosowany do nowej zabudowy brzegów w niezbędnym zakresie. Obejęło to m.in.: przebudowę podstawowych rozwiązań komunikacyjnych, zmianę lokalizacji obiektu Straży Granicznej, zmianę urządzeń nawigacyjnych, przebudowę sieci instalacji wodno- kanalizacyjnych, energetycznej i teletechnicznej. Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04

Rezultaty osiągnięte w wyniku realizacji Projektu: możliwe jest wprowadzanie statków o długości LOA=250 m, szerokości B=36 m, zanurzeniu T10,6 m, oraz nietypowych obiektów pływających,możliwe jest wprowadzanie statków o długości LOA=250 m, szerokości B=36 m, zanurzeniu T10,6 m, oraz nietypowych obiektów pływających, bezpieczeństwo wzrosło do P=1, co maksymalnie eliminuje niebezpieczeństwa kolizji statków z urządzeniami hydrotechnicznymibezpieczeństwo wzrosło do P=1, co maksymalnie eliminuje niebezpieczeństwa kolizji statków z urządzeniami hydrotechnicznymi Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04

Dziękujemy za uwagę Zapraszamy na pokaz slajdów z okresu realizacji inwestycji