Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Specjalność Zarządzanie Strategiczne
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Łukasz Domagała – Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Kobiety w biznesie dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Hubert Kotarski Uniwersytet Rzeszowski
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
SZKOŁA LETNIA ZARZĄDZANIA 2012 „TEORIA I PRAKTYKA ZARZĄDZANIA
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
1 Czy tradycyjna ekonomia pozwala zrozumieć tzw. Nową gospodarkę Tekst Andrzeja Wojtyny (2001)
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Ekonomia społeczna. Szanse i ograniczenia dr Marek Rymsza Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytet Warszawski Toruń 26 listopada 2008 roku.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Innowacje w firmach – czy to się opłaca?
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Społeczna odpowiedzialność biznesu szansą na zrównoważony rozwój
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Moja przedsiębiorczość
Strategia przedsiębiorstwa
Pogranicze polsko – niemieckie, rynek pracy jako nowe wyzwanie społeczne Dr hab. prof. UZ. Zdzisław Wołk Uniwersytet Zielonogórski 2011.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością
System rodziny w biznesie może stanowić źródło jego trwałej przewagi konkurencyjnej.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Wpływ lokalnej gospodarki na rozwój/innowacyjność przedsiębiorstw w aglomeracji konińskiej Dr Monika Matusiak Centrum Polityk Publicznych Uniwersytet Ekonomiczny.
Metodologia ekonomii Zajęcia 4 Modele w naukach społecznych – kilka dodatkowych uwag Dominika Milczarek.
na podstawie tekstu: W. Kwaśnickiego
WYZWANIA I SZANSE ROZWOJU W KONTEKŚCIE TRANSGRANICZNYM PAWEL WARSZYCKI Szczecin Hanseatic Institute for Entrepreneurship and Regional Development.
Bezpieczeństwo ekonomiczne, ćw. 2
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
WYKŁAD 1 Globalizacja a regionalizacja 1. Plan wykładu 1. Umiędzynarodowienie działalności gospodarczej: perspektywa historyczna, etapy, uwarunkowania.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Handel w gospodarce Polski – dynamika zmian i nowe wyzwania dr, prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur Kongres.
Czynniki strukturotwórcze
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
Zarządzanie strategiczne 4
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Firmy globalne.
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Zarządzanie międzynarodowe
Ogólnopolska Konferencja Młodych Naukowców:
MARKETING INTERNETOWY
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki Instytut Ekonomii    dr Katarzyna Sołkowicz    Paradygmat zarządzania europejskiego – uwarunkowania, wyróżniki     Lublin, 28 maja 2007

Teoretyczne koncepcje z zarządzania „Odczytywanie” sytuacji Mody w zarządzaniu Doświadczenia praktyczne Proces tworzenia / zmiany paradygmatu zarządzania Źródło: Wawrzyniak B. Odnawianie przedsiębiorstwa na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa 1999, str. 207

Autorka pragnęła skoncentrować się na złożoność i intensywność na paradygmacie zarządzania europejskiego przedsiębiorstw stanowiącego nową formułę reakcji na złożoność i intensywność dynamiki otoczenia.

Hipotezy hipoteza 1. Określone cechy zarządzania europejskiego są uwarunkowane poprzez makrootoczenie gospodarcze i społeczne przedsiębiorstwa;   hipoteza 2. Kultura pojmowana jako zmienna wewnętrzna i zmienna niezależna stanowi bardzo istotne źródło cech zarządzania europejskiego przedsiębiorstwem. Dzięki temu możliwe jest określenie wpływu kontekstu kultury na przedsiębiorstwa europejskie. hipoteza 3. Definicje przedsiębiorstwa oraz koncepcje modelu organizacji pozwalają na usytuowanie wyróżników zarządzania europejskiego przedsiębiorstwem względem atrybutów przedsiębiorstwa. hipoteza 4. Na podstawie wymienionych uwarunkowań i wymiarów autorka pragnie w sposób szczególny zaakcentować hipotezę, iż zarządzanie europejskie ma szansę na zachowanie własnego systemu wartości, własnych zasad i reguł działania, uwzględniając warunki lokalne, pomimo zjawiska konwergencji modeli zarządzania (amerykańskiego, japońskiego, europejskiego).

Ewoluujący paradygmat zarządzania europejskiego przedsiębiorstwem   Uwarunkowania ekonomiczno-społeczne Wyróżniki ewoluującego paradygmatu zarządzania europejskiego przedsiębiorstwem Wyzwania stojące przed zarządzaniem europejskim przedsiębiorstwem Uwarunkowania kulturowe Zdolność przedsiębiorstw do zmiany i kreowania innowacji Przewagi konkurencyjne w turbulentnym otoczeniu przedsiębiorstw

Wyróżniki zarządzania europejskiego:    · umiejętność zarządzania różnorodnością narodową – dostrzeganie jej, akceptowanie, integrowanie się z nią. Wszystko to sprawia, że staje się ona integralną częścią praktyki gospodarczej;   · odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw, która powoduje, że wypełnianie celów ekonomicznych i motywacja pracowników, stają się podstawą jej realizacji; · wewnętrzne negocjacje – proces osiągania wspólnej płaszczyzny do realizacji podejmowanych decyzji jest złożony, ale jednocześnie angażujący związki i przedstawicieli pracowników w różnym zakresie w zależności od kraju; · nastawienie na ludzi – potencjał ludzki przedsiębiorstw stanowi jeden z ważniejszych elementów budowania pozycji konkurencyjnej na rynku. Podejście takie zawiera echa humanizmu europejskiego, świadczy o szacunku osoby ludzkiej;

  · skłonność do systemów zarządzania o mniejszym stopniu formalizacji – zarządzanie europejskie przedsiębiorstwem oparte jest w znacznym stopniu na doświadczeniu i uczeniu się niż na procedurach formalnych. Z tego względu wydaje się ono bardziej zróżnicowane, mniej uregulowane i mniej schematyczne niż japońskie czy amerykańskie; · orientacja produktowo-sprzedażowa – eurozarządzanie ewoluuje w tym zakresie, przechodząc od nastawienia produktowego do marketingowego, podkreślając jednocześnie wyraźny sprzeciw wobec technologicznych uproszczeń; · ekologia – zarządzanie europejskie bardzo wyraźnie podkreśla swoje związki z realizacją celów proekologicznych. Ekologia stanowi wyznacznik rozwoju przedsiębiorstw europejskich.