Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Geneza grup kapitałowych. Cele i sposoby ich tworzenia.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Transakcje kompensacyjne
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
„Praktyczne aspekty współpracy z funduszem Venture Capital”
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
MARKETING STRATEGICZNY
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
Zarządzanie strategiczne
Konkurencja niedoskonała
1.
opis projektu jednym zdaniem
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Szkolenia, Coaching, PR.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
INICJACJA PROCESÓW INNOWACYJNYCH zarządzanie innowacyjnością
INFORMACJA MARKETINGOWA
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1 Klastry szansą na poprawę konkurencyjności i innowacyjności regionu.
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
 OSD   Sprzedawca  Odbiorca  – trójkąt konfliktów czy współpracy Jan Rakowski Partner na Rynku Energii sp. z o. o.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
Międzynarodowa integracja gospodarcza
Długość trwania kontraktu a określone relacje inwestycyjne Opracowanie artykułu Paula L. Joskow’a Ula Bińkowska Olga Gapińska.
dr Wiktor Bołkunow Katedra Polityki Gospodarczej
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
droga do sukcesu imprezy biegowej
Wstęp do zarządzania i marketingu
Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu. 2 Osiąganie przez dwie firmy powiązane relacjami biznesowymi znaczących rezultatów z tych relacji nie.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Wisła wzdłuż i w poprzek
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Model „pięciu sił” M.Portera
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Publiczne prawo konkurencji
Zapis prezentacji:

Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym Wolna konkurencja Regulacja mechanizmu rynkowego MARKETING TRADYCYJNY PARTNERSKI Atomizacja podmiotowa Tworzenie sieci biznesowych

Współczesny rynek międzynarodowy nie jest rynkiem zatomizowanym Cechą charakterystyczną ostatnich kilkunastu lat jest tworzenie sieci powiązań pomiędzy firmami i innymi podmiotami w celu zwiększenia skuteczności działań przedsiębiorstwa na rynku.

Relacje pomiędzy sprzedającym a nabywcą na rynku przedsiębiorstw Pojedyncze transakcje Powtarzanie transakcji Długookresowe relacje Partnerstwo Alianse strategiczne Wymiana koncentrująca się na transakcji Wymiana oparta na ścisłej współ- pracy

Tworzenie sieci powiązań pomiędzy firmami w wymianie międzynarodowej Konkurent (firma X jest partnerem w joint venture) Konkurent (firma X posiada 25% udziałów) Niezależny konkurent Konkurent i kontrahent Konkurent (subsydiowany przez Rząd) Niezależny kontrahent Eksporter (firma X) Kontrahent (kontrakt długoterminowy) Kontrahent (firma X posiada 10% udziałów) Kontrahent (bardzo dobry znajomy) Kontrahent (filia firmy X) Kontrahent (nabywca i dostawca firmy X) Kontrahent (wspólny z firmą X projekt w zakresie badań i rozwoju) Kontrahent organizacja publiczna (firma X partnerem w joint venture)

Przykładowe rodzaje sieci biznesowych

Dlaczego współpraca w ramach sieci biznesowych? możliwość stworzenia atrakcyjniejszej oferty dla finalnego nabywcy, możliwość specjalizacji firm tworzących dany układ kooperacyjny (zaniechanie działań peryferyjnych dla firmy wymagających ponoszenia dodatkowych kosztów), obniżenie własnych kosztów, np. zakupy, badanie rynku, reklama.

Klasyfikacja relacji dostawca-odbiorca ze względu na siłę współpracy i konfliktu Siła współpracy mała duża 1 3 duża mała Siła konfliktu 2 4 1 -podmioty słabo powiązane ze sobą, znaczenie współpracy dla obu podmiotów niewielkie; 2 -współpraca dla obu stron mało ważna, silne konflikty, podmioty na drodze do zerwania kontaktów ze sobą; -podmioty postrzegają współpracę jako bardzo korzystną, biorą pod uwagę interesy swoje i partnera, konflikty niewielkie, rozwiązywane na drodze wspólnych ustaleń. Strony wysuwają jednak zbyt małe żądania w stosunku do siebie; 3 -duże znaczenie współpracy, często dochodzi do silnych konfliktów,podmioty starają się jak najwięcej korzyści ze współpracy czerpać dla siebie. Jeśli konflikty są rozwiązywane konstruktywnie, stwarzają korzystny klimat dla innowacji i rozwoju. 4

Analiza funkcjonowania sieci biznesowych Dwie optyki: cała sieć, wybrany podmiot sieci. Analiza kluczowych obszarów funkcjonowania sieci decydujących o powodzeniu przedsięwzięcia i sukcesie danej firmy: siła powiązań, siła konfliktu, atmosfera kontaktów.

Kiedy silne powiązania? partnerzy poczynili duże nakłady inwestycyjne w proces wzajemnej adaptacji, mają wzajemne udziały w swoich firmach, znają się i darzą sympatią.

Co wpływa na atmosferę kontaktów? potrzeby, możliwości, oczekiwania partnerów, uzależnienie się partnerów od siebie, stopień otwartości we wzajemnych stosunkach, plany co do przyszłej współpracy. Co wpływa na atmosferę kontaktów?