Zespół ds. integracji Mirosława Orłowska – Gaweł Daria Hanzel

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji.
Psycholog szkolny.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 im. J. Korczaka w Częstochowie.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Nowa szansa.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Szkoła Współpracy.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
ROK SZKOLNY 2014/ a A. Wcisło A. Nowicka. Cele główne: Integracja dzieci, nauczycieli, rodziców Kształtowanie umiejętności bycia dobrym uczniem.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
XX Liceum Ogólnokształcące
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Przewodnicząca: Iwona Marcińczak
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Szkoła Promująca Zdrowie
z uwzględnieniem uczniów z zaburzoną komunikacją językową
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Zespół ds. integracji Mirosława Orłowska – Gaweł Daria Hanzel Przewodnicząca: Iwona Marcińczak Mirosława Orłowska – Gaweł Daria Hanzel Dorota Wolf Agata Pietrzyńska Irena Kościelecka Anna Frączak Paulina Sochaj Małgorzata Jędryszczak Katarzyna Turyczek Magdalena Rajterowska Błażej Szymczak Barbara Jopek Emilia Lorek-Czerska

Zrealizowane działania w roku szkolnym 2014/2015 1. Praca terapeutyczna (diagnozy, IPET). 2. Wspieranie dydaktyki (realizowanie programu szkoły specjalnej, dostosowanie wymagań do możliwości uczniów, Ortograffiti). 3. Współpraca z rodzicami (podpisanie kontraktu-zasad współpracy, bieżące informacje o uczniu, wspieranie i pomoc). 4. Promocja szkoły (zorganizowanie i przeprowadzenie konferencji „Odpowiedzialna Integracja. Zwykłe problemy niezwykłych ludzi, czyli jak wspierać uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu” 24,25 października 2014 r. ,prowadzenie zakładki „Integracja” na stronie internetowej szkoły). 5. Aktywizacja uczniów (włączenie uczniów integracyjnych we wszystkie działania szkolne-udział w przygotowaniu upominków na kiermasz bożonarodzeniowy i wielkanocny ,7 uczniów kl. IIa, IIIa, IIIb wzięło udział w ,,Festiwalu Piosenki i Wiersza” w ZSEA przy ul. Worcella, 4 w szkolnym konkursie ,,Marzenia do spełnienia”, prowadzenie zajęć sportowych dla uczniów niepełnosprawnych i zagrożonych niedostosowaniem społecznym-piłka nożna, uczestnictwo w kołach zainteresowań).

Zrealizowane działania w roku szkolnym 2014/2015 6. Wolontariat -33 uczniów korzysta z pomocy wolontariuszy Akademii Przyszłości. 7. Udział lub pomoc pedagogów specjalnych we wszystkich działaniach szkolnych (Talenciaki, Święto Rodziny, Dzień Przedszkolaka, imprezy klasowe, wycieczki, akcje charytatywne). 8. Współpraca z całym gronem pedagogicznym, wymiana doświadczeń. 9. Współpraca z: PPP, D.D. przy ul. Parkowej, Stowarzyszeniem „Wiosna”, „Promyk”, Ośrodkiem Terapeutycznym „ Pozytywka”, Ośrodkiem Wczesnej Interwencji „Ostoja”, Szkołą Specjalną przy ul. Parkowej, Policją, Strażą Miejską, Pogotowiem, Ośrodkami Dziennymi Psychiatrii Dziecięcej. 10. Podwyższenie kwalifikacji , nabycie nowych umiejętności i wykorzystanie ich w pracy z uczniem.

Wnioski do pracy na rok szkolny 2015/2016 1. Włączać dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w tok lekcji i pracę z całą klasą. 2. W trosce o rozwój psychofizyczny uczniów objętych integracją współpracować ze specjalistami i rodzicami. Dzieci niepełnosprawne trzeba systematycznie diagnozować i kontrolować. 3. Wspierać rodziców, pomagać im w rozwiązywaniu problemów. 4. Wdrażać dzieci niepełnosprawne i zagrożone niedostosowaniem społecznym we wszystkie działania szkolne, wspierać je i dodawać im pewności siebie, zachęcać do udziału w konkursach, zawodach. 5. Rozszerzyć ofertę konkursów dla uczniów integracyjnych, ponieważ cieszą się dużym zainteresowaniem. Propozycja zorganizowania konkursu o szerszym zasięgu (szkoły integracyjne). 6. Współpracować z wolontariuszami „Akademii Przyszłości” oraz ze wszystkimi w/w instytucjami. 7. Najważniejsze informacje dotyczące integracji umieszczać na stronie internetowej szkoły. 8. Poszerzać swoją wiedzę i kompetencje poprzez udział w kursach i szkoleniach. 9. Wiedzę zdobytą na kursach, szkoleniach i warsztatach wykorzystywać w pracy z dziećmi ,a także dzielić się z innymi nauczycielami (na zespole, indywidualnie, w miarę możliwości przekazywać materiały szkoleniowe) 10. Współpraca i zaangażowanie wszystkich nauczycieli daje pozytywne rezultaty w pracy z dziećmi integracyjnymi. 11. Współdziałać z wychowawcami i nauczycielami przedmiotu w planowaniu zajęć dla uczniów o specjalnych potrzebach