KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Advertisements

Kształcenie w AGH – plan rozwoju kształcenia w perspektywie kadencji
Zapewnianie jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Paweł Stępień i.
Uniwersytet Warszawski
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Opisywanie programu kształcenia a nowe zadania WZZJK w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet.
Uniwersytet Warszawski
Opisywanie programu kształcenia w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 30.
Programy studiów doktoranckich w świetle nowych regulacji prawnych Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 2 października 2012 r.
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
„Chodzi o to, by człowiek robił ochoczo to, co robić musi;
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
dotyczące wprowadzenia NOWEGO FORMULARZA
Efekty kształcenia a zadania uczelnianego systemu doskonalenia jakości na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 29.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
w ustawie o stopniach i tytule naukowym RW
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 32/2012 z dnia 25 października 2012r.
Spotkanie dla Dziekanów i Prodziekanów Zasady kształcenia obowiązujące w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi od roku akademickiego 2012/ Prorektor ds.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Harmonogram prac Do 28 lutego 2012 – każdy Instytut, w ramach prac Zespołu ds. Jakości Kształcenia, opracowuje opis efektów.
WYDZIAŁOWE SYSTEMY ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Szczecin 15 listopad 2013.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Zasady uzupełniania opisu przedmiotu, programu przedmiotu (sylabusa) oraz ogólnouczelniana procedura weryfikacji efektów kształcenia.
System Zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
Informacja o działaniach Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego Edward Jezierski Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Wrocław, listopada.
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Zmiany w statucie AktualniePo zmianie § Instytut można utworzyć, jeżeli w proponowanym składzie osobowym, liczącym przynajmniej piętnastu.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Zmiany w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia a zmiany w ustawie o szkolnictwie wyższym dr hab. Joanna M. Moczydłowska Szkolenie wewnętrzne Uczelniana.
Dostosowanie programów kształcenia i profili do nowych przepisów
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Przygotowywanie programu kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego na przykładzie kierunku Gospodarka.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Uczelnie wyższe.
Kształcenie września 2018.
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
WZORY NOWEJ DOKUMENTACJI PROGRAMÓW STUDIÓW dla cykli rozpoczynających się od r.a. 2019/2020 Szczecin, 25 stycznia 2019 r.
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior Mały Senat, 8 czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior

Wprowadzenie Krajowych Ram Kwalifikacji na UW 1. Tworzenie nowego programu „od podstaw” (w ramach jednego obszaru lub między obszarami) 2. Dostosowanie istniejącego programu do wymagań KRK ( z możliwością udoskonalenia)

Dostosowanie istniejącego programu do wymagań KRK Andrzej Kraśniewski

Andrzej Kraśniewski

Andrzej Kraśniewski

Andrzej Kraśniewski

Andrzej Kraśniewski

Do kompetencji rady podstawowej jednostki organizacyjnej należy uchwalanie, po zasięgnięciu opinii właściwego organu samorządu studenckiego, zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez senat, planów i programów kształcenia (Ustawa, art..68, ust.1. pkt. 2.) Podstawowa jednostka organizacyjna uczelni posiadająca uprawnienie do nadawania stopnia naukowego doktora habilitowanego, …, może prowadzić studia na określonym przez senat uczelni, w drodze uchwały, kierunku studiów i poziomie kształcenia, w ramach obszarów kształcenia oraz dziedzin odpowiadających uprawnieniom do nadawania stopnia naukowego doktora habilitowanego. Uchwała senatu uczelni określa efekty kształcenia , do których są dostosowane plany studiów i programy kształcenia, odpowiednio do poziomu i profilu kształcenia. (Ustawa, art.11, ust.1.) Ustawa, art. 9 ust. 3 . – Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego określi w drodze rozp.: warunki, jakie muszą spełniać jednostki organizacyjne, aby prowadzić studia na określonym kierunku i poziomie kształcenia, a w szczególności: a) liczbę nauczycieli akad. posiadających tytuł naukowy lub stopień naukowy, .., zaliczanych do minimum kadrowego, b) proporcje liczby pracowników o których mowa w lit. a, do liczby studentów na danym kierunku studiów,

2) warunki, jakie musi spełniać program kształcenia uwzględniając: zakładane efekty kształcenia, opis procesu kształcenia prowadzącego do uzyskania tych efektów z punktami ECTS przypisanymi do poszczególnych modułów sposób weryfikacji efektów; 3) warunki oceny programowej Projekt Rozporządzenia z dn. 5 maja 2011 W sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia

w sprawie oceny programowej i instytucjonalnej Projekt Rozporządzenia z dn. 26 maja 2011 w sprawie oceny programowej i instytucjonalnej Rozporządzenie Ministra NiSzW określa warunki oceny programowej dokonywanej przez Polską Komisję Akredytacyjną. Ocena programowa obejmuje ocenę: 1) spełniania warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku studiów, poziomie i profilu kształcenia, określonych na podstawie art. 9 ust. 3 Ustawy w tym: a) zgodności kierunku studiów z misją uczelni, b) zgodności opracowanych przez jednostkę zakładanych efektów kształcenia z efektami kształcenia dla wskazanego obszaru lub obszarów kształcenia opisanych w KRK, c) programu studiów, w tym skuteczności realizacji zakładanych efektów, a także sposobu weryfikacji osiągniętych efektów kształcenia, d) systemu punktów ECTS e) spełniania wymagań dotyczących minimum kadrowego i kwalifikacji zespołu nauczycieli akademickich f) infrastruktury dydaktycznej, w tym dostępu do literatury zalecanej w ramach kształcenia na danym kierunku studiów

2) funkcjonowania wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia, w tym mechanizmu jego doskonalenia 3) zarządzania procesem dydaktycznym, w tym zmian dokonywanych w programie kształcenia, wynikających z jego doskonalenia. Projekt Rozporządzenia z dn. 5 maja 2011 W sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia par. 11. ust. 3. Nauczyciel akademicki może być wliczony do minimum kadrowego w danym roku akadem., jeżeli osobiście prowadzi na danym kierunku studiów i poziomie kształcenia zajęcia dydaktyczne w wymiarze co najmniej 30 godz zajęć dydaktycznych, w przypadku nauczycieli akadem. posiadających tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy dr hab., i co najmniej 60 godzin zajęć w przypadku nauczycieli akadem. posiadających stopień naukowy doktora. par.17. ust. 2. Kierownik podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni, po zasięgnięciu opinii zespołu nauczycieli akademickich zaliczanych do minimum kadrowego kierunku studiów, przedkłada na koniec roku akademickiego radzie tej jednostki ocenę efektów kształcenia, która stanowi podstawę doskonalenia programu kształcenia.

Proponowana droga wprowadzenia KRK na UW 1. Przygotowanie przez Senacką Komisję ds. Studentów,.. we współpracy z prorektorem ds. studenckich Wytycznych określających zasady tworzenia nowych i weryfikacji dotychczasowych programów studiów na UW, w tym: warunki, jakie musi spełniać program procedury tworzenia, kontroli i poprawy programów 1a. Uchwalenie Wytycznych przez Senat UW. 2. Powołanie przez dziekanów zespołów odpowiedzialnych za programy studiów prowadzone na wydziale. Proponowany skład zespołu: zespół nauczycieli akademickich zaliczanych do minimum kadrowego kierunku studiów + członkowie Wydziałowego Zespołu Zapewniania Jakości Kształcenia (WZZJK) Ważna rola tych zespołów. Rozszerzenie zakresu działań WZZJK.

3. Przygotowanie i przeprowadzenie przez Biuro Jakości Kształcenia we współpracy z Senacką Komisją ds. Studentów, ..: a) warsztatów dla członków zespołów odpowiedzialnych za programy studiów b) zorganizowanie i zapewnienie stałego działania punktu konsultacyjnego c) przygotowanie wzorów efektów kształcenia dla programów i macierzy efektów kształcenia d) przygotowanie szczegółowej instrukcji procedowania

4. Praca zespołów odpowiedzialnych za programy studiów prowadzonych na wydziale nad dostosowaniem dotychczasowych programów do wymagań KRK zgodnie z Wytycznymi Senatu UW. 5. Zatwierdzenie dostosowanych programów studiów przez Rady Wydziałów 6. Powołanie przez Rektora komisji opiniujących przygotowane przez wydziały efekty kształcenia dla programów studiów Komisje w ramach obszarów: Obszar studiów humanistycznych: 8 komisji Obszar nauk społecznych: 8 komisji Obszary nauk ścisłych i studiów przyrodniczych: 2 komisje b) Każda komisja (5 członków) miałaby do zaopiniowania ok. 20 programów studiów c) członkowie danej komisji powinni się rekrutować spośród członków zespołów odpowiedzialnych za programy studiów prowadzonych na wydziałach z tego samego obszaru, ale z różnych wydziałów d) przewidziane jest dofinansowanie ze środków rektorskich prac tych komisji

7. Opiniowanie nowych programów studiów – Senacka Komisja ds 7. Opiniowanie nowych programów studiów – Senacka Komisja ds. Studentów, … 8. Zatwierdzenie efektów kształcenia dla programów przez Senat UW (do 31 maja 2012)