PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja publiczna i e-urząd
Advertisements

ORGANIZACJA PRACY WŁASNEJ I SZEFA
Przyjmowanie telefonów i interesantów.
Nowa Instrukcja Kancelaryjna - projektowane zmiany prawne
Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
WOJSKOWEJ AGENCJI MIESZKANIOWEJ
Rodzaje dokumentów biurowych
Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Ewa Pabin kl.3aTŻiGD
2. Rozpatrywanie skarg, próśb,
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Korespondencja elektroniczna
WYSYŁANIE PISM WEDŁUG SYSTEMU BEZDZIENNIKOWEGO
SYSTEMY KANCELARYJNE.
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
– główny efekt pracy biurowej
Plan wdrażania systemu e-Obiegu MunSol
Urząd Marszałkowski w Łodzi
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Korespondencja biurowa
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Systemy Kancelaryjne ..
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Wysyłanie pism Pisma do wysyłania przekazuje się do kancelarii lub sekretariatu, gdzie związku z wysyłką wykonuje się następujące czynności: sprawdza.
Metodyki zarządzania projektami
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Dokumentacja papierowa
Temat: Poczta elektroniczna ( )
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Praktyczne aspekty zarządzania dokumentacją elektroniczną w nowoczesnym urzędzie. Na podstawie doświadczeń Małopolskiego Urzędu.
Spotkanie informacyjne
Elektroniczny listonosz.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Zasady ogólne postępowania administracyjnego
Poczta elektroniczna –
Fazy obiegu pism I faza – przyjmowanie pism II faza – rozdział
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
HARMONOGRAM WDRAŻANIA APLIKACJI MUNSOL W GMINIE KRAPKOWICE
Technologie informacyjne w administracji publicznej
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Zmiana imienia i nazwiska
Rodzaje dokumentów biurowych
Funkcje pracy biurowej
ELEMENTY DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Instrukcja Kancelaryjna i Wykaz Akt Uniwersytetu Jagiellońskiego
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Zasady gromadzenia i przechowywania dokumentacji projektów realizowanych przez Urząd Miasta Poznania Agnieszka Górczewska Oddział Programów i Funduszy.
Wybory Prezydenta RP 2015 Szkolenie Urzędników Wyborczych 20 kwietnia 2015 r.
Przewodnik po systemie eDokumenty część I Nowoczesny sekretariat.
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Rodzaje systemów kancelaryjnych
Prezentacja systemu eDokumenty
Unieważnienie egzaminu przez PZE
Załatwianie spraw przez organy podatkowe
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Korespondencja elektroniczna
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Zapis prezentacji:

PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI

Dostarczanie korespondencji

Sposoby dostarczania korespondencji: dostarczanie z urzędu pocztowego przez doręczycieli dostarczanie ze skrytki pocztowej odbieranie z poczty dworcowej (przesyłki kurierskie) dostarczanie i odbieranie przez gońców dostarczanie bezpośrednio przez interesantów dostarczanie i odbiór za pomocą środków łączności: a) faks, teleks; b) poczta elektroniczna (e-mail); c) Internet

Przesyłki w jednostce organizacyjnej trafiają do kancelarii ogólnej lub sekretariatu, gdzie wykonywane są następujące czynności:

sortowanie - polega na porządkowaniu poczty w określony sposób otwieranie przesyłek kontrola poczty - czyli sprawdzanie zgodności przesyłek, ich kompletności, adresu, itp. segregowanie poczty - ustalanie kto jest właściwym odbiorcą danej przesyłki rejestrowanie poczty - czyli ewidencja poczty zgodnie z przyjętym systemem kancelaryjnym kompletowanie wstępne opracowanie poczty

Podział pism i ich załatwianie

W kancelarii każda jednostka organizacyjna posiada teczkę na korespondencję, która jest dostarczana raz lub kilka razy dziennie kierownikowi danej jednostki organizacyjnej. On je przegląda i przedziela pracownikom do załatwienia. Podczas tych czynności kierownik nanosi na pisma informacje dotyczące np. terminu i sposobu załatwienia sprawy oraz nazwisko pracownika odpowiedzialnego za jej załatwienie. Te czynności nazywają się dekretowaniem pism.

Załatwianie spraw przez pracownika odbywa się pod względem merytorycznym lub formalnym.

Merytoryczne załatwianie sprawy – to załatwianie sprawy dotyczące jej istoty, treści, sedna. Uzależnione jest ono od stanu faktycznego Formalne załatwienie sprawy – to załatwienie sprawy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa

Pisma, które wpłynęły do danej jednostki organizacyjnej powinny być załatwione terminowo i w określonej formie.

Sprawy mogą być załatwione w terminie: Prekluzyjnym – wyznaczany jest do dokonania czynności prawnych Porządkowym – to termin, który nie jest terminem prekluzyjnym

Inny podział terminów: Stałe – obejmują z góry ustalony okres, np. tygodniowe Doraźne – ustalane przez kierownika, pracownika lub nadawcę korespondencji

Sprawy mogą być załatwiane w formie: Ustnej – stosowane w sprawach prostych kierowanych do pracownika ustnie lub telefonicznie Pisemnie – można je załatwiać na dwa sposoby: - odręcznie - brulionowo

Po załatwieniu sprawy, pracownik – odpowiedzialny za jej załatwienie – przekazuje je do aprobaty (akceptacji) kierownikowi jednostki organizacyjnej.

Wyróżniamy dwa sposoby aprobaty: Wstępną – polega na wstępnej akceptacji sposobu i formy załatwienia sprawy Ostateczną – to ostateczna akceptacja i podjęcie decyzji o załatwieniu sprawy

Wysyłanie pism

Po uzyskaniu aprobaty ostatecznej i sporządzeniu maszynopisu, sprawy załatwiane w formie pisemnej kierowane są do wysyłki. Przygotowaniem pism do wysyłki zajmują się pracownicy załatwiający sprawę merytorycznie i sekretariaty.

Przed wysłaniem pisma sekretariat lub kancelaria wykonują następujące czynności: Kontrola – polega na sprawdzaniu pisma pod względem poprawności formalnej, tzn. wyglądu i stylu pisma, kompletności Podpisywanie Sortowanie - na pocztę: - pilną - specjalną - listy i pisma - paczki - inne

Rejestracja – pisma wychodzące podlegają rejestracji zgodnie z obwiązującym systemem kancelaryjnym w danej jednostce organizacyjnej Składanie pism Adresowanie Klejenie znaczków, frankowanie - czyli odbijanie w miejscu znaczka stempla z opłatą pocztową

Wysyłając te same pisma do wielu adresatów, stosujemy tzw. rozdzielniki. Rozdzielniki mogą być: Stałe – zawierają stałych odbiorców Zmienne – zawierają zmiennych odbiorców Mieszane – zawierają stałych i zmiennych odbiorców