Dr inż. Magdalena Jabłońska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
dr Agnieszka Maciejewska-Karłowska
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz
dr inż. Michał Bujacz opiekun EiT
Prowadzenie dokumentacji
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
Warsztaty dla studentów z Jakości Kształcenia Prof. dr hab. n. med. Józef Kobos Pełnomocnik Rektora ds. Krajowych Ram Kwalifikacji i Jakości.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Tworzenie przedmiotów, zajęć i protokołów
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
PROCEDURA PV-07 Kierowanie pracami i egzaminami magisterskimi
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Spotkanie z opiekunami modułów
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
Szkolenia bhp pracowników
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
EGZAMINY DYPLOMOWE STUDIA II STOPNIA ROK AKADEMICKI 2015/2016 WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB.
EGZAMINY DYPLOMOWE STUDIA I STOPNIA ROK AKADEMICKI 2015/2016 WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Praca metodą projektu edukacyjnego
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Dr inż. Magdalena Jabłońska
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
dla studentów I roku studiów dziennych I stopnia
Wyższa Szkoła Gospodarki
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Podyplomowe Studia Ochrony Środowiska
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Sprawozdanie Wydziałowej Komisji ds. Zapewninia Jakości Kształcenia
Zapis prezentacji:

Dr inż. Magdalena Jabłońska SYSTEM ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Nowy rok akademicki 2010/2011 Dr inż. Magdalena Jabłońska

Dr inż. Magdalena Jabłońska Ważne w SZJK Nadal obowiązuje dotychczasowa dokumentacja SZJK. Procedury obowiązujące nauczycieli akademickich: Procedura P-RM-5.4-1 Obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne Procedura P-RM-5.7-1 Proces dyplomowania Procedura P-RM-5.11-1 Etyka Procedura P-RM-7.2-2 Hospitacje zajęć Dr inż. Magdalena Jabłońska

WYKAZ PROCEDUR obowiązywanie PROCES POMOCNICZY I DOSKONALĄCY PONADTO: Procedura P-RM-3.4-1 Nadzór nad dokumentacją i zapisami Wszyscy pracownicy Wydziału prowadzący zajęcia dydaktyczne, oraz inne osoby - zakresy kompetencji i odpowiedzialności szczegółowo opisane w procedurze, Procedura P-RM-7.2-3 Działania doskonalące Pełnomocnik Dziekana ds. SZJK, Wszyscy pracownicy Wydziału zobowiązani do wprowadzenia działań po audicie, oraz inne osoby – zakresy kompetencji i odpowiedzialności szczegółowo opisane w procedurze, Procedura P-RM-7.3-1 Audyty wewnętrzne. Pełnomocnik Dziekana ds. SZJK, pracownicy odpowiedzialni za obszar audytowany, oraz inne osoby – zakresy kompetencji i odpowiedzialności szczegółowo opisane w procedurze. Dr inż. Magdalena Jabłońska

Dr inż. Magdalena Jabłońska Ważne terminy połowa października 2010 – audyt wewnętrzny na Wydziale połowa listopada 2010 – audyt uczelniany. W każdym przypadku będzie to losowe badanie zgodności systemu z zapisami w dokumentacji wydziałowej Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne” Szczególną uwagę należy zwrócić na: Odpowiedzialny za przedmiot jest kompetentny i odpowiedzialny za: Opracowanie karty przedmiotu (sylabus) wyznaczanie i informowanie osób prowadzących zajęcia z danego przedmiotu, pisemne zgłoszenie koordynatorowi ds. obciążeń dydaktycznych w Jednostce planu obciążenia na dany przedmiot, sprawdzanie stanu przygotowania warunków do prowadzenia zajęć, przygotowanie zajęć, pobranie i/lub opracowanie katalogów, zatwierdzanie zmian w prowadzeniu zajęć pod względem przygotowania sal dydaktycznych. Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne” Szczególną uwagę należy zwrócić na: Prowadzący zajęcia jest kompetentny i odpowiedzialny za: opracowywanie harmonogramów zajęć, przekazywanie harmonogramów do prowadzących (tylko w ramach ćwiczeń laboratoryjnych, seminariów, projektów), wywieszenie harmonogramów we właściwych gablotach oraz opublikowanie na stronach internetowych Jednostki/Wydziału, sprawdzanie stanu przygotowania warunków do prowadzenia zajęć, zgłaszanie do Odpowiedzialnego za przedmiot informacji o braku możliwości prowadzenia zajęć, przygotowywanie zajęć, pobranie i/lub opracowanie katalogów, informowanie studentów na pierwszych zajęciach o: zasadach prowadzenia zajęć, bieżącej kontroli wyników, warunkach zaliczenia i podstawowej literaturze oraz o szkoleniu BHP (dot. zajęć laboratoryjnych), Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne” c.d. Prowadzący zajęcia jest kompetentny i odpowiedzialny za: prowadzenie zajęć, przekazywanie informacji o zmianach w prowadzeniu zajęć i zmianach w harmonogramie studentom i innym prowadzącym, wywieszenie informacji w gablotach i na stronie internetowej, wypełnianie karty zastępstw/odrabiania zajęć przekazywanie informacji o zastępstwie/odrabianiu zajęć do odpowiedzialnego za przedmiot i Dziekanatu, wpis do Księgi zastępstw. Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne” FORMULARZE Z-RM-5.4-1-1 Karta przedmiotu, Z-RM-5.4-1-2 Rejestr kart przedmiotów (w dziekanacie) Z-RM-5.4-1-3 Zlecenie obciążenia dydaktycznego, Z RM-5.4-1-4 Zestawienie zbiorcze obciążenia dydaktycznego w roku akademickim, Z-RM-5.4-1-5 Karta obciążenia dydaktycznego, Z-RM-5.4-1-6 Umowa-Zlecenie, Z-RM-5.4-1-7 Katalog zajęć, Z-RM-5.4-1-8 Formularz zastępstw i/lub odrabiania zajęć, Z-RM-5.4-1-9 Katalog zastępstw/odrabiania zajęć (sekretariat jednostki) Dr inż. Magdalena Jabłońska

Dr inż. Magdalena Jabłońska Obszar kształcenia Sylabusy – powinny być opracowane i dostępne dla studentów np. w gablotach czy też na stronach internetowych, Każdy prowadzący zajęcia tj. laboratoria, ćwiczenia, projekt, seminarium powinien posiadać katalog studentów grupy dziekańskiej wraz z zaznaczonymi nieobecnościami czy też ocenami (punktami) cząstkowymi, osoby prowadzące wykład mogą ale nie SA zobowiązane do prowadzenia katalogu studentów, Wyznaczenie terminów konsultacji i podanie do wiadomości studentów z podziałem na poszczególne rodzaje studiów (stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne)), Do każdych zajęć laboratoryjnych muszą być dostępne instrukcje dla studentów oraz instrukcje BHP, Na pierwszych zajęciach z danego przedmiotu prowadzący przedmiot zobowiązany jest poinformować studentów o sposobie i formie zaliczenia (np. ilość potrzebnych punktów do uzyskania określonej oceny), Terminy zaliczeń i egzaminów muszą być wyznaczone odpowiednio dla poszczególnych rodzajów studiów tj. osobno dla stacjonarnych osobno dla niestacjonarnych, i podane odpowiednio wcześniej do wiadomości studentów, Terminy egzaminów muszą być wyznaczone w czasie trwania sesji egzaminacyjnej, Osoba odpowiedzialna za dany przedmiot zobowiązana jest do aktualizacji sylabusa, np. w wyniku zmian w standardach lub aktualizacji literatury z uwzględnieniem dostępności dla studentów (biblioteka). Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „hospitacje zajęć” Dr inż. Magdalena Jabłońska Kierownik Jednostki organizacyjnej jest kompetentny i odpowiedzialny za: przygotowanie ramowego planu hospitacji, nadzór nad rejestrem hospitacji w jednostce organizacyjnej, opracowanie sprawozdania dla Dziekana. Hospitujący jest kompetentny i odpowiedzialny za: przeprowadzenie hospitacji, sporządzenie protokołu z przeprowadzanej hospitacji.   Prowadzący przedmiot jest kompetentny i odpowiedzialny za: uwzględnienia wniosków z hospitacji w planowaniu i prowadzeniu zajęć dydaktycznych. Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „hospitacje zajęć” Dr inż. Magdalena Jabłońska FORMULARZE Z-RM-7.2-2-1 Ramowy plan hospitacji (kierownik jednostki). Z-RM-7.2-2-2 Protokół hospitacji. Z-RM-7.2-2-3 Karta hospitacji. Dr inż. Magdalena Jabłońska

Procedura „proces dyplomowania” Tematy prac poszczególnych promotorów wraz z zakresem tematycznym powinny zostać podane do wiadomości studentów określonej specjalizacji. Sposób upowszechnienia tematów oraz zakresów tematycznych np. dostępność na stronach internetowych lub w gablotach, określa Kierownik Katedry odpowiedzialny za daną specjalizację. Każdy promotor powinien wyznaczyć terminy konsultacji lub zasady kontaktu dla dyplomantów. Podczas planowania tematów prac dyplomowych należy uwzględnić możliwość, realizacji prac na zlecenie jednostek zewnętrznych np. współpraca z przemysłem czy też udziału w konkursach zewnętrznych oraz możliwość publikacji zrealizowanych prac. Praca dyplomowa powinna posiadać stronę tytułową zgodną z wymaganiami wydziałowymi, w teczce powinno znaleźć się oświadczenie studenta o samodzielnym wykonaniu pracy (załącznik dostępny w dziekanacie). Na końcu pracy musi być dołączona wersja elektroniczna pracy, w zgodzie z RS W katedrze powinno być dostępne zestawienie liczby przydzielonych prac dyplomowych do ukończonych prac w danym roku akademickim. Dr inż. Magdalena Jabłońska

Dr inż. Magdalena Jabłońska W razie potrzeby pozostajemy do dyspozycji Zespół ds. SZJK w KNoM: dr inż. Magdalena Jabłońska dr inż. Lesław Gajda dr inż. Agnieszka Tomaszewska Dr inż. Magdalena Jabłońska