warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Co to jest TIK?.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
opracowała Joanna Bojarska
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Pracownia fotografii cyfrowej Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Alternatywy zawodowe po kierunku fototechnik: praca w filmie.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Historia fotografii Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
Historia fotografii Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Historia fotografii Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Technologia kształcenia zawodowego
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
SPECJALNOŚĆ KOMPARATYSTYCZNA
„Między tablicą a smartphone”-
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Fotografia w pracy nauczyciela
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Zespół Szkół Ekonomiczno – Technicznych im. Cichociemnych w Gliwicach
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Fotografia w pracy nauczyciela
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń

Cele: 1. Poznanie oraz rozumienie podstaw nowoczesnego procesu fotografowania i jego uwarunkowań 2. Rozumienie związków fotografii z innymi dyscyplinami artystycznymi oraz z innymi środkami wyrazu-wypowiedzi artystycznej 3. Poznanie możliwości zastosowania fotografii w procesie kształcenia

4. Kształtowanie zdolności analizy obrazu fotograficznego oraz metod wnioskowania na jego podstawie 5. Poznanie roli światła, odległości i barw w tworzeniu obrazu fotograficznego 6. Wdrożenie do refleksyjnego stosunku do kompetencji w zakresie fotografowania samego pedagoga i jego uczniów 

TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU ( z uwagi na bardzo mocno ograniczona ilość godzin proponowane w ramach przedmiotu zagadnienia zostaną jedynie omówione w sposób sygnalizacyjny) Wprowadzenie do przedmiotu. Fotografia – jest w niej ukryty skarb. Jak stajemy się fotografami? Możliwości aparatu a umiejętności fotografa. 2. Krótka historia fotografii. 3. Cechy dobrego fotografa. 4. Podstawy fotografowania: motyw, tło, światło, odległość, barwy. 5. Sztuka kadrowania. Triki w fotografowaniu. Analiza zdjęć.   

6. Zdjęcia plenerowe. Zdjęcia indywidualne i grupowe. Portrety 6. Zdjęcia plenerowe. Zdjęcia indywidualne i grupowe. Portrety. Fotografia macro. 7. Fotografia pozowana i spontaniczna. Kim jesteśmy a kim chcielibyśmy być. 8. Doskonalenie zdjęć. Podstawowe programy do cyfrowego przetwarzania zdjęć. Tworzenie zdjęć o specjalnych efektach. 9. Wykorzystanie fotografii w procesie kształcenia. Sztuka fotografowania w metodach dydaktycznych. 10. Sztuka fotografowania w środkach dydaktycznych. Sztuka fotografowania w indywidualnym rozwoju ucznia. Sztuka fotografowania w indywidualnym rozwoju pedagoga.

Po zakończeniu cyklu ćwiczeń student będzie: Założenia: Po zakończeniu cyklu ćwiczeń student będzie: rozumiał rolę fotografii w pracy nauczyciela w nowoczesnej szkole poprawnie analizował i wnioskował na podstawie obrazu fotograficznego rozumiał rolę światła, odległości i barw w procesie fotografowania 

4. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi w tworzeniu środków dydaktycznych 5. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi podczas stosowania różnorodnych metod kształcenia 6. rozwijał w sobie oraz w swoich uczniach potrzebę ciągłego rozwoju w zakresie kompetencji fotografowania.

Literatura Jak fotografować pejzaż, w ruchu, z bliska, nocą, architekturę, inaczej (pr. zbior.). Warszawa 2011. Kelby S. Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 200 ujęć Scotta Kelby’ego. Gliwice 2014. Rouille A. Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną. Kraków 2007 Sekuła A. Społeczne użycie fotografii. Warszawa 2010.  Zakia R., Page D. Kompozycja w fotografii. Przewodnik praktyczny. Gliwice 2011. Dederko Sz. Światło i cień w fotografii. Warszawa2008.

Literatura Hacking J. Historia fotografii. Warszawa 2014. Zawojski P. Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów. Warszawa 2012. Zawojski P. (red.) Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii. Szczecin. 2010. Hoy H. Wielka księga fotografii. Warszawa 2006. Mroczek A. Książka o fotografowaniu. Gliwice 2009.

Cykl zajęć w postaci ćwiczeń kończy się zaliczeniem z oceną na którą składa się: udział studenta w zajęciach, który jest bardzo ściśle związany z aktywnością z uwagi na metody problemowe, pokazy zdjęć, ich analizę i dyskusję, które są podstawowymi metodami pracy na ćwiczeniach – MAX 15 punktów (5x3) Prezentacja wykonanej przez studenta fotografii (lub cyklu fotografii) i jej/ich omówienie – MAX 20 punktów

Na ocenę zaliczeniową składa się: 1. udział studenta w zajęciach ćwiczeniowych – możliwość otrzymania 15 punktów (po 3 punkty za każdą z 5 obecności: 24.5, 7.06, 21.06, 5.07, 19.07) 2. Prezentacja samodzielnie wykonanej fotografii /cyklu fotografii i jej/ich omówienie (maksymalnie 20 punktów) RAZEM: 15 +20=35

Punktacja ocen zaliczeniowych z przedmiotu warsztaty fotograficzne: 15 punktów za udział w ćwiczeniach 20 punktów za prezentację 0 – 38 ocena 2.0 15 – 18 ocena 3.0 19 – 22 ocena 3.5 23 – 26 ocena 4.0 27 – 30 ocena 4.5 31 – 35 ocena 5.0

bardzo proszę o wcześniejszy konsultacje piątki 11.30-12.15 pokój 334 b w budynku C bardzo proszę o wcześniejszy mail na adres: ania@kozuh.net