REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Advertisements

Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
ale (a może przede wszystkim)
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
7 Nawyków – mapa wdrożenia
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Projekty zrealizowane w ZS1
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015

W celu prowadzenia oceny skuteczności działań nauczycieli szkół i placówek zasadne jest: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Wypracowywanie przez dyrektorów i nauczycieli wspólnych działań/rozwiązań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wypływających z wyników prowadzonych badań/analiz z założeniem oczekiwanych efektów. Systemowe monitorowanie prowadzonych działań. Wprowadzanie przez dyrektorów szkoleń dotyczących warsztatu pracy nauczycieli, wykorzystanie środków dydaktycznych i metod pracy adekwatnych do wniosków z badań/analiz. Organizowanie przez dyrektorów ośrodków doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych szkoleń/ kursów/ projektów edukacyjnych i pracowanie z wybranymi szkołami/placówkami w zakresie określania skuteczności pracy nauczycieli i szkoły. Rekomendowanie przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty np. w ramach działania Zespołu ds. Edukacji i Nauki działającego przy samorządzie woj. wielkopolskiego, uczelniom wyższym prowadzenia badań nad skutecznością pracy szkół i placówek oraz podejmowanie działań w celu lepszego przygotowania nauczycieli do pracy.

W celu zwiększenia partycypacji rodziców w życie szkoły zasadne jest: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Weryfikowanie przez dyrektorów szkół i placówek sposobu zarządzania, określanie przestrzeni/obszarów, w których rodzice mogliby włączyć się w procesy decyzyjne lub inicjowanie projektów, pomysłów, przedsięwzięć. Kreowanie przez dyrektorów szkół i nauczycieli przyjaznej i bezpiecznej atmosfery, prezentowanie postawy otwartości wobec rodziców, poznawanie ich możliwości i potencjału w zakresie wspierania procesów edukacyjnych i wychowawczych. Proponowanie przez dyrektorów ośrodków doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych kadrze pedagogicznej szkoleń, kursów w zakresie komunikacji z dorosłymi i zmiany postaw rodziców w kierunku aktywnego uczestnictwa w edukacji ich dzieci. Organizowanie przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty spotkań/konferencji kierowanych do dyrektorów, nauczycieli i rodziców będących miejscem wymiany dobrych praktyk w zakresie współpracy.

W celu zwiększenia użyteczności metodologii prowadzenia analiz wyników egzaminów zewnętrznych, badań wewnętrznych, w tym ewaluacji wewnętrznej zasadne jest: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Organizowanie przez dyrektorów ośrodków doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych szkoleń/kursów/projektów w zakresie metodologii prowadzenia badań/analiz, w tym: zestawiania danych, prawidłowego wnioskowania oraz konstruowania rekomendacji systemowych. Zaleca się szkolenia w formie praktycznej pracy projektowej. Wyznaczanie przez dyrektorów wraz z nauczycielskimi zespołami zadaniowymi konkretnych obszarów badań dotyczących pracy nauczycieli szkół/placówek, wynikających z ich potrzeb. Określanie przez kadrę pedagogiczną realnych celów, mierzalnych wskaźników, kryteriów sukcesu oraz formułowanie wniosków i rekomendacji, które po wdrożeniu przyczynią się do jakościowego rozwoju szkoły.

W celu poprawy organizacji procesu lekcyjnego zasadne jest: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Wspieranie przez dyrektorów nauczycieli w konstruowaniu przez nich zajęć lekcyjnych uwzględniających: różne formy pracy, możliwość wpływania uczniów na organizację pracy na lekcji, tworzenie sytuacji umożliwiających wzajemne uczenie się oraz uświadamianie uczniom zachodzących procesów uczenia się, co pozwoli na uczenie się dobiera przez nich właściwych strategii poznawczych. Uwzględnianie przez dyrektorów ośrodków doskonalenia nauczycieli w swojej ofercie prowadzenia szkoleń/spotkań w zakresie organizacji procesu lekcyjnego. Nadzorowanie przez dyrektorów działań nauczycieli dotyczących formułowania indywidualnych celów kształcenia dla poszczególnych uczniów/grup uczniów przy konstruowaniu procesów edukacyjnych w czasie obowiązkowych zajęć lekcyjnych Zwracanie uwagi przez dyrektorów i nauczycieli szkół/placówek na realizowanie działań/rozwiązań nowatorskich związanych z bieżącą pracą uczniów podczas zajęć lekcyjnych.

W celu kształcenia umiejętności matematycznych zasadne jest: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Kontrolowanie przez dyrektorów zamieszczania przez nauczycieli w planach kształcenia każdego przedmiotu sposobu kształcenia umiejętności myślenia matematycznego, w tym umiejętność wykorzystania narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz formułowania sądów opartych na rozumowaniu matematycznym. Sprawowanie przez dyrektorów szkół/placówek skutecznego nadzoru pedagogicznego nad cyklicznym kształceniem umiejętności kluczowych, w tym myślenia matematycznego, oraz ich pogłębianiem i rozwijaniem.

Pozostałe rekomendacje. Zasadne jest : Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Kontynuowanie przez dyrektorów szkół/placówek, ośrodków doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych realizacji różnorodnych projektów edukacyjnych, w tym unijnych, w celu poszerzania horyzontów poznawczych oraz umiejętności kluczowych dzieci i młodzieży. Kontynuowanie przez dyrektorów szkół/placówek, specjalistów szkolnych oraz nauczycieli tworzenia oferty edukacyjnej szkoły uwzględniającej różnorodne potrzeby rozwojowe i zainteresowania uczniów oraz potrzeby zgłaszane przez pracodawców i uczelnie wyższe. Efektywne upowszechnianie przez dyrektorów i nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych metod i form pomocy psychologiczno- pedagogicznej w szkołach/placówkach/ośrodkach.

Pozostałe rekomendacje cd. Zasadne jest: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Propagowanie i promowanie przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty kształcenia zawodowego opartego o: współpracę z firmami/zakładami pracy, tworzenie klas patronackich, krajową i międzynarodową wymianę uczniów, staże i praktyki, wizyty studyjne dla nauczycieli w innych szkołach oraz wyposażenie uwzględniające najnowsze technologie. Upowszechnianie dokonań/doniesień z wyników badań edukacyjnych prowadzonych przez krajowe i światowe ośrodki akademickie, które pozwolą na wzbogacanie warsztatu pracy nauczycieli przez dyrektorów i nauczycieli ośrodków doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno- pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych. Praca nad systemem wspierania szkół o niskich wynikach kształcenia przez dyrektorów i nauczycieli ośrodków doskonalenia nauczycieli.