KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Strategia działania KZK GOP na lata
Perspektywy i kierunki integracji transportu publicznego w Polsce
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania transportem miejskim moderator: dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Doskonalenie zarządzania.
Andrzej Brzeziński Marek Roszkowski
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Miejski Obszar Funkcjonalny Trójmiasta
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Główne założenia ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Kielce, 1 lipca 2014 r., Świętokrzyski Urząd Wojewódzki.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Zarządzanie mobilnością - Poczdam Warsztat: Zarządzanie i koordynacja w obszarze komunikacji Podkarpackie 5 grudnia 2012 Prezentacja: Ministerstwo Infrastruktury.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
 Wymiar terytorialny RPO i SRW,  Zintegrowane podejście do planowania rozwoju regionalnego i lokalnego  Dopasowanie mechanizmów finansowych i zakresów.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Tytuł prezentacji Stowarzyszenie Metropolia Poznań ul. Stefana Prymasa Wyszyńskiego 8, Poznań tel ,
IV Konferencja Koleje Samorządowe Szanse i zagrożenia Łódź r ROLA WSPÓŁPRACY KOLEI SAMORZĄDOWYCH W ODPOWIEDZI NA ZAGROŻENIA PŁYNĄCE Z RYNKU.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Zarządzanie transportem Wybrane elementy
Szczecińska Kolej Metropolitalna
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
International Management Services Sp. z o.o.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Prawo transportowe 3 Zgłoszenie przewozu.
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
Transport drogowy na Mazowszu
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zakopane 25 października 2018
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU) Wiesław Starowicz KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)

Sformułowania wstępne Tworzenie spójnego , zintegrowanego systemu przewozów pasażerskich jest zadaniem złożonym ( brak tradycji, wielość podsystemów, rynek ) , Kształtując system przewozów pasażerskich należy uwzględniać strategię zrównoważonego rozwoju systemu transportowego, Próba tworzenia spójnego systemu przewozów pasażerskich napotyka na brak wzorców wypracowanych teoretycznie oraz wzorców do przeniesienia z innych obszarów , Zapisy ustawowe dotyczące odpowiedzialności za kształtowanie systemu transportowego dla różnych szczebli samorządu terytorialnego są niejednolite, potrzeba integracji nie jest artykułowana, Konferencja Krakowski Obszar Metropolitalny, Kraków, 20 września 2007r

Odpowiedzialność za obsługę pasażerską Zapisy ustawowe dotyczące odpowiedzialności za obsługę pasażerską dla trzech szczebli samorządu są niejednolite: Dla gminy jest to zadanie własne jasno sprecyzowane, Dla powiatu i województwa sformułowania ogólne rzadko są interpretowane jako obowiązek organizacji obsługi pasażerskiej W efekcie pasażerską obsługę ponadgminną kształtuje przede wszystkim rynek – samorządom pozostaje jedynie wydawanie zezwoleń przewoźnikom oraz bierna postawa zaakceptowania ( lub nie ) rozkładu jazdy autobusów , czyli pozorna działalność w zakresie koordynatora rozkładów jazdy. Praktycznie nie istnieje koordynacja pomiędzy podsystemami transportu ( kolej – transport drogowy ), Konferencja Krakowski Obszar Metropolitalny, Kraków, 20 września 2007r

Potrzeba integracji transportu zbiorowego w regionie przeciwdziałanie chaotycznemu rozwojowi rynku regionalnych przewozów pasażerskich, uwzględnienie uwarunkowań zewnętrznych ( strategia zrównoważonego rozwoju transportu , procesy dostosowawcze do wymogów Unii Europejskiej ), uwzględnienie uwarunkowań wewnętrznych ( współdziałanie transportu regionalnego z miejskim i aglomeracyjnym, wykorzystanie istniejącego potencjału transportu kolejowego ), stworzenie struktur zapewniających obszarową i gałęziową integrację regionalnego transportu pasażerskiego, Konferencja Krakowski Obszar Metropolitalny, Kraków, 20 września 2007r

Integracja transportu zbiorowego Integracja usług transportu zbiorowego polega na łączeniu ofert poszczególnych przewoźników w jedną ofertę, tak że pasażer może swobodnie korzystać z różnych linii komunikacyjnych na objętym integracją obszarze , Integracja transportu zbiorowego może mieć różną siłę: w zakresie sposobu wnoszenia opłat: od honorowania różnych biletów na wybranych liniach, do jednego systemu biletowego, w zakresie taryfy: od różnych cen uzgadnianych jedynie pomiędzy przewoźnikami, do jednej, wspólnej taryfy, w zakresie układu komunikacyjnego: od niezwiązanego z sobą układu linii do w pełni uzgodnionego układu połączeń. Konferencja Krakowski Obszar Metropolitalny, Kraków, 20 września 2007r

Kształtowanie systemu przewozów pasażerskich Koncepcja obsługi pasażerskiej winna uwzględniać tradycyjnie funkcjonujących przewoźników oraz bogatą ofertę przewoźników prywatnych, Tworząc koncepcję obsługi pasażerskiej regionu należy uwzględniać politykę miast i aglomeracji w zakresie dostępności ich centrów dla pojazdów transportu regionalnego ( przystanki, kongestia ), Tworząc regionalny system transportu pasażerskiego należy dążyć do wykorzystania szansy przejęcia części infrastruktury kolejowej dla stworzenia koncepcji kolejowych przewozów regionalnych (Koncepcja SKM). Zaniechanie ustawowe koordynacji rozkładów jazdy oraz brak wymogów stosowania koordynacji w układzie międzygałęziowym są przeszkodą w kształtowaniu spójnego systemu, Konferencja Krakowski Obszar Metropolitalny, Kraków, 20 września 2007r

Prace nad integracją Kraków + Gminy obsługiwane dotąd przez MPK, Na początek bez integracji kolejowo-drogowej i prywatnych przewoźników, Problem - niejednorodność zasad współpracy MPK – Gminy (indywidualizacja opłat za wozokilometr oraz stosowane ulgi), oczekiwania Gmin obsługi przez MPK (konkurencja przyjęta w Krakowie nie akceptowana), finanse (koszt zmienne MPK to też duża stawka), Porozumienia międzygminne podstawą integracji. Konferencja Krakowski Obszar Metropolitalny, Kraków, 20 września 2007r

Dziękuję za uwagę Konferencja Krakowski Obszar Metropolitalny, Kraków, 20 września 2007r